فارس نوشت:

انجمن اسلامی دانشجویان 5 دانشگاه کشور با بیان اینکه 4 هزار عضو خانه سینما هیچ نقشی در فعالیت‌های سیاسی این مجموعه ندارند، اعلام کردند که داعیه خانه سینما در حمایت از حقوق هنرمندان و رفع مشکلات آنان شبیه جوک است.
انجمن اسلامی دانشجویان 5 دانشگاه کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که داعیه خانه سینما در حمایت از حقوق هنرمندان و رفع مشکلات آنان شبیه جوک است.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
«وقتى که ما مى‏بینیم که مملکت ما از سینمایش گرفته تا مدرسه‏اش استعمارى است؛ یعنى …براى فاسد کردن نسل جوان ما، همه چیزش را، اگر مسجد هم یکوقت این طور شد، ما درِ آن را مى‏بندیم. اگرمسجدى شد که این مسجد دعوتش دعوت فاسد شد، پیغمبر اکرم خراب کرد «مسجد ضِرار» را، مسجدى که درست کرده بودند در مقابل پیغمبر، و تبلیغات مى‏کردند بر ضد اخلاق و بر ضد امثال ذلک؛ پیغمبر داد خرابش کردند. اگر مسجدى باشد که مسجد ضِرار باشد، مسجدى باشد که نتوانیم آن مسجد را اصلاحش کنیم، مسجدش [را] هم خراب مى‏کنیم؛ نه اینکه سینمایش را. اینکه مابا سینما مخالفیم، با این‏ نحو سینمایى که این‌ها دارند مخالفیم؛ نه با سینما اصلش باشیم. با چى مخالفیم؟ چه کار داریم ما با سینما؟ اگر اخلاقى باشد، اگر آزادى باشد، اگر براى تربیت جوانهاى ما باشد، خوب این هم یک راه تربیت است. این هم مثل یک معلم خانه، مثل مدرسه مى‏ماند.»
 صحیفه امام ج‏4ص34
 صنعت سینما، این هنر هفتم، صنعتی بود که پس از انقلاب به درستی به آن پرداخته نشد و موجب شد تا برخی نیروهای غیر ارزشی و غیر متعهد وارد این حرفه شوند؛ عدم حضور نیروهای متعهد در صنعت سینمای ایران موجب شد تا برخی از این مسئله سوء استفاده کرده و در برخی از مواقع از این صنعت علیه آرمان‌های انقلاب استفاده کنند.
استکبار جهانی از این صنعت خود ساخته خود به خوبی در راستای نیل به اهدافش استفاده کرد و توانست برخی مهره‌های خود را در سینمای ایران وارد کند که این مهره‌های استکبار با تولید فیلم‌های ضد ارزشی، آرمان‌های انقلاب را زیر سوال می‌برند. یکی از مکان‌هایی که معمولا از آن برای مقابله با نظام استفاده می‌شود همین خانه سینما است.
 سال‌هاست خانه سینما با هدف رفع مباحث صنفی و مشکلات صنوف سینمایی تشکیل شد تا این معضلات را مرتفع نماید. اما در این سال‌ها تنها چیزی که از سوی این مجموعه پیگیری نشده، همین پرداختن به مسائل صنفی سینماگران بوده است ولی به جای آن به کرار همنوایی با رسانه‌های بیگانه و نوکری برای سازمان سیا و MI6 و برپایی جشن‌های کذایی برای تقدیر عناصر جریان شبه روشنفکری را در کارنامه خود دارد و چه جای حسرت است از این خانه ضد سینما، از این خانه که امروز پاتوق اهالی فتنه شده و جز ضربه زدن به نظام به هیچ چیز نمی‌اندیشد.
خانه سینمایی که به جای حرکت در مسیر صنفی خود و دفاع از حقوق سینماگران تبدیل به محفلی سیاسی شده است و پاتوقی برای اپوزیسیون محسوب می‌شود و پس از شکست در عرصه سیاسی انتخابات 88 از هیچ تلاشی برای سنگ‌اندازی در مسیر حرکت فرهنگی نظام دریغ نکرده است، آیا امروز نشانه‌ای از پیگیری مشکلات صنفی اهالی سینما در این خانه دیده می‌شود؟
آیا تریبون دادن به شخصی با گرایشات کمونیستی، کف و سوت زدن برای فیلمسازان ضد انقلاب که حوادث پس از انتخابات پرده از چهره خبیث‌شان برداشت و نیز همکاری با رسانه دولتی و دروغگوی انگلیس و فیلم‌سازی برای صدای آمریکا، رسیدگی به مشکلات اهالی واقعی، متعهد و مظلوم سینماست؟ آیا قابل قبول است در شرایطی که ملت ایران رویاروی آمریکا و انگلیس ایستاده است ،کسی در داخل سنگ آن‌ها را به سینه بزند؟
حوادث سال 88 نشان داد رویکرد اصلی دشمنان این نظام و ملت مواجهه فرهنگی است که چه بهتر از سوی ایادی داخلی آن‌ها پیگیری شود و خانه سینما در این سال‌ها نشان داده است که پتانسیل ویژه‌ای برای عملی کردن این خواسته دارد. شهریورماه سال 88 برای اولین بار خواستار برخورد با انحرافات گسترده خانه سینما شدیم و اعلام کردیم که خانه سینما یک حزب سیاسی است که عده‌ای معدود آن را می‌چرخانند و 4هزار عضو آن هم هیچ نقشی ندارند و اگر بگوییم جریان برانداز در جایی هنوز دست نخورده همین جا است.
متأسفانه مدت‌هاست خانه سینما این رویه را در پیش گرفته و به جای حل مشکلات صنفی اهالی سینما به حوزه امنیتی و سیاسی کشور وارد می‌شود.
خانه سینما در سال‌های متمادی، زاویه‌دار بودن خود را با نظام نشان داده است که اوج هجمه‌های آن‌ها علیه نظام را در فتنه سال گذشته شاهد بودیم و دیدیم که چگونه برخی از اعضای خانه سینما هیزم به آتش فتنه ریختند. تاجائی که برخی، در خانه سینما، سربازهای ذخیره جریان فتنه هستند که با زمینه‌سازی ازطریق ساخت فیلم‌ها و کلیپ‌ها قصد دارند تا اهداف این جریان را به پیش ببرند.
اعلام می‌کنیم که اگر با خانه سینما برخورد قانونی صورت نگیرد به پاتوقی برای سران فتنه‌های خاموش تبدیل خواهند شد که با خرج بودجه بیت‌المال علیه آن گام بر می‌دارد.
عملکرد این تشکل هم واضح و مبرهن است که با برگزاری جشن‌ها و ارایه بیانیه‌ها آب به آسیب دشمن ریخته است و به جرأت می‌توان گفت خانه سینما یک تشکل سیاسی است و ربطی به هنر و اهالی سینما ندارد و مشکلات صنفی اهالی سینما در این تشکل صنفی مورد توجه قرار نمی‌گیرد به طوری که یک جماعت نان به نرخ روز خور در کنار هم جمع شدند و فعالانی در زمینه سیاسی هستند که به مناسبت‌های مختلف بیانیه‌هایی را ارایه می‌دهند.
 چند ماه پیش وقتی خانه سینما از همکاران دستگیرشده بی بی سی حمایت کرد، نشان داد خانه سینما بیش از آنکه از حقوق هنرمندان دفاع کند بیشتر به فعالیت سیاسی پرداخته و رفع مشکلات هنرمندان در این خانه شبیه جوک است.
مسئولین خانه سینما همان وقت نیز بایستی در دادگاه حاضر شده و بنا بر نوع همکاری انجام‌شده، محاکمه و مجازات می‌شدند چرا که در قانون مجازات اسلامی آمده است کسانی که از شبکه‌های تلویزیونی معاند و وابسته به دشمنان نظام حمایت و به آن‌ها کمک کنند، باید در دادگاه حاضر شده و نهایتاً بنا بر نوع همکاری انجام‌شده، محاکمه و مجازات خواهند شد.
 والعاقبه للمتقین
 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور اصفهان
 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهیدچمران اهواز
 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
 5757
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =