واحد مرکزی خبر نوشت:

وزارت امور خارجه عراق  در اعتراض به اظهارات مداخله جویانه برخی مسئولان ترکیه درباره بحران سیاسی عراق ، سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرد .
 به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد،محمد جواد  الدورکی معاون وزیر خارجه عراق روز دوشنبه یونس دمیرار سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرد و مراتب اعتراض دولت عراق را نسبت به سخنان مداخله جویانه برخی مسئولان ترکیه در ارتباط با بحران سیاسی عراق به وی ابلاغ کرد .
وزارت خارجه عراق در بیانیه ای تاکید کرد محمد جواد الدورکی در دیدار با یونس دمیرار از دولت ترکیه خواست از اظهار نظر درباره بحران سیاسی عراق و دخالت در امور داخلی این کشور که به تیرگی روابط دو کشور منجر خواهد شد ، پرهیز کنند .
 رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه چند روز پیش در خصوص  وخامت اوضاع در عراق و تشدید تنش بین شیعیان و اهل تسنن هشدار داد و تاکید  کرد عراق در شرایط فعلی مسئولیت تاریخی مهمی دارد و بحران فعلی عراق ممکن است  به همه کشورهای اسلامی سرایت کند .
روابط ترکیه و عراق به سبب موضع آنکارا در قبال تلاش دولت عراق  برای دستگیری طارق  الهاشمی معاون رئیس جمهور این کشور به اتهام دست داشتن در حملات و انفجارهای تروریستی در عراق به وخامت گرایید . مقامات ترکیه بارها اعلام کردند بحران فعلی عراق ممکن است به تشدید خشونت و درگیری قومی در این کشور منجر شود .26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    10 6
    چقدر حرصم میگیره وقتی میبینم ترکیه با اینهمه مزخرق و حقیر بودن خودشو یک ابرقدرت میبینه تا جایی که جمهوری آذربایجانو یکی از استاناش میدونه و سپر موشکی علیه ایران میسازه و عراقو تحریک میکنه و تو افغانستان و ترکمنستان حزب ایجاد میکنه و...
    • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      7 32
      حرص نخور! برای سلامتی بده
    • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      4 2
      بله درست میفرمایید ترکیه نه تنها توی افغانستان و ترکمنستان بلکه به تمام کشورهایی که ساکنان ترکزبان دارن چشم داره از جمله قرقیزستان و ازبکستان و قزاقستان ولی خدا رو شکر بخاطر اینکه ایران قدرتمنده بشدت از ایران میترسه و گرنه مناطق مرزی ایران رو هم مثل عراق هر روز بمباران میکرد و تو ایران هم حزب ایجاد میکرد.
  • ع IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    5 2
    خوشحالم که امپراطوری عثمانی طی یکسری جنگ تجزیه شد و الا .....
  • عماد US ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    0 0
    بنظرمی رسد, از آنطرف , آقای مالکی که از برکت حمله نظامی امریکا به قدرت رسیده ,نسبت به مداخله لفظی همسایگان بیش از اندازه حساس است و خیلی زود برآشفته می شود. ضمنا" این بگو مگوها بین ترکها و عراقی ها از همیشه وجود داشته ,و بنظر من,ضرورتی ندارد که ما خیلی خودمان را به خاطر آنها ناراحت کنیم!