آمار تلفات جاده ای در ایران به 23 هزار کشته در سال می رسد. اما آیا فقط دلیل این کشته ها، ایمنی ماشین های ایرانی است؟

بسیاری از کاربران خبرآنلاین برای دو خبر مرتبط با هم، نوشته اند که ایمنی خودروهای تولیدی ایران پایین است. البته این عقیده ای است که پلیس راهنمایی و رانندگی هم به آن معترف است و به همین دلیل ترمز ضد قفل و کیسه هوا را برای همه خودروهای تولیدی داخل و وارداتی، اجبار کرده است.

اما در این میان، هستند آنهایی که معتقدند باید فرهنگ رانندگی را اصلاح کرد و ایراد هم فقط به کیفیت خودروهای داخلی بر نمی گردد. یکی از کاربران دراین باره نوشته است: "مهمترین مولفه در سلامت رانندگی احتیاط است، هیچ می دانستید ایمن ترین خودروها با سرعت زیر 70 کیلومتر تست تصادف می شوند. و درصورت عدم احتیاط حتی با ایمن ترین خودروها (بنز. بی ام دبلیو ، ولوو )هم هموطنان عزیزمان قادر خواهند بود خودکشی و دیگر کشی را ه بیاندازند. به امید ایجاد فرهنگ رانندگی ایمن."

همچنین کاربر دیگری نوشته: "مقصر نه ماشین پراید نه کمپانی، مقصر اصلی رانندگی وطرز گواهینامه دادن هست,اگر جای پراید بنز یا بی ام وی هم بود همین میشد.شما ببیند در ان وقت روز در ان مسیر که اتش نشان با ترافیک بوده این پراید چه سرعتی داشته.فقط مشکل بد رانند گی کردن است."

کاربری هم نوشته: "درسته که نوع و کیفیت ماشین در حوادث رانندگی مهم است ولی هر ماشینی با این وضع جاده ها و عوامل خطرساز می تواند حادثه ساز باشد و ماشین هایی هم که ریسک بیشتری دارند راننده باید احتیاط بیشتری بکند و در کشور ما هم انتخاب ماشین خیلی محدود است و چاره ای جز احتیاط کردن ما نیست."

در تایید هم کاربری نوشته: "بنظر بنده خودروی پراید درسته که ایمنی خودروهای روز دنیا را ندارد ولیکن اکثر کسانی که پراید سوار میشن طوری این ارابه را می رونند که انگار پشت رول فراری نشستن بنظرم باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود."

یکی از محاطبان هم نه ماشین را مقصر می داند و نه جاده را: "نه جاده مقصره ، نه اون ماشین . فقط رانندس که قاتل اون چند نفره . از قدیم گفتن چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟ ما بایس فرهنگ رانندگیمونو خیلی تقویت کنیم . خیلی داداش! خدا عاقبتمونو ختم به خیر کنه ."

کاربری هم نوشته: "اینکه پراید ماشین ضعیفی است شکی در آن نیست ولی همیشه تقصیر را نباید به گردن دیگران انداخت واقعا نحوه رانندگی ما ایرانی ها چقدر با استانداردها نزدیک است.چند درصد از رانندگان خورروی های خود را در دوره های زمانی معین از نظر فنی-جلوبندی -استهلاک لاستیکها چک می کنند.و واقعا اگر خودروی ایمن دیگری بجای پراید در تصادف با اتوبوس بود بازهم سرنشینان آن زنده می مانند.ضمن اینکه از هر خودرویی باید به اندازه هزینه ا یی که برای آن می کنیم انتظار داشته باشیم."
برای خواندن نظرات بیشتر، پاسخ و رای به نظرات دیگران به این خبر و این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا در این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست، خبرآنلاین تنها نظرات کاربرانش را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    54 2
    ايا پرايد مي تواند ازمون ها و تست هاي مختلفي كه خودروهاي ايمني اروپايي مي گذراند بگذراند؟خير.كل خودروهاي داخلي توان پاس كردن استاندارد هاي اروپايي رو ندارند.و اين رو هم بايد اضافه كرد خودروي نا ايمن و غير استاندارد رانندگي ناصحيح.جاده هاي نا امن.شما در شرايط ايده ال و برابر خودروهاي داخلي مچاله ميشود ولي خارجي اسيبي نمي بيند و به اين راحتي ها واژگون نميشود.
    • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      6 1
      داشتن فرهنگ رانندگی اول از همه ماشین بافرهنگ میخاد
  • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    43 4
    تمام اين خودروهاي داخلي در اروپا يا امريكا با رانندگي به قول شما با فرهنگ تردد كنند به همين اندازه كشتار خواهند داشت
  • بدون نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    38 2
    من نمیدونم چرا یه بار نمیبینیم یه ماشین مدل بالا تلفات بده ؟!!! مگه ممکنه ماشین های وارداتی(نه چینی! مدل بالا) تصادف نداشته باشند ؟!! پس حتما تمام مشکل این نیست که شما میگید.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    43 5
    شما نوشتید که: ایمن ترین خودروها با سرعت زیر 70 کیلومتر تست تصادف می شوند. پس لتفاٌ همین پراید رو هم با همین 70 کیلومتر در ساعت تست کنید ببنید چیزی از اون باقی میماند!!!!
    • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      1 0
      عزیزجان فکر کنم تو خارج تست تصادف یه 100 تایی بیشتر باشه حالا بقول شما همون 70 تا قبول درضمن تست استخر آب از نظر مدت غرق شدن و نفوذ آب به داخل و غیره هم پیشکششون چیزی هم باقی میمونه اونم عذاداری خانواده ها و داغداری اونا که بی خیال!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
      4 2
      همين كه لطفاً با املائ اشتباه نوشته ميشود مي تواند نشان از فرهنگ پايين رانندگي هم باشد.كم سوادان پر مدعا
  • بدون نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    41 5
    پراید امن ترین خودروی جهانه بی خود مشکل رانندگیتونو به این ماشین امن و زیبا ربط ندین .
  • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    33 2
    جناب خبر انلاین من نمیدونم چرا تا یکی از پراید بد نمیگه فوری چاپش میکنی من همه رو خوندم این همه بد گویی از کیفیت ماشین و دلیل تصادف کفته شده و حتی کارشناسان تصادفات هم همین نظرو دارند ولی شما تا یکی مخالفه نظر شو تو صفحه اصلی میذاری و مطلبش میکنی و میکنی جزع خبر ایا شرکت سایپابا شما بده بستانی داره چرا امار تصادفات و تلفات ماشین های پراید با درصدشو رو نمیکنین
  • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    15 6
    هر عاملی از جمله راننده، میزان ایمنی خودرو، استاندارد بودن جاده و . . . در حوادث رانندگی نقش دارند. ساده انگاری است اگر همه را در یک عامل خلاصه کنیم.
  • بدون نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    46 1
    خودروی پژو 405 رو با اون قیمت گزاف می خری تازه آتیش می گیره و زنده زنده توش می میری واقعا خیلی جالبه
  • monari@yahoo.com IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    3 41
    سری جدید خودرو های که سایپا زده پراید های ایکس صد که من دارم با یک سمند تصادف کردم باور کنید ماشین من از سمند کمتر صدمه دید
    • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      1 0
      قطعاقسمت سرشاسی خورده به گلگیر ها که کمی محکمتره و همه ماشینا همین طورن من با یه شورلت دودر مدل 1975 (10 سال پیش مثل کشتی لامثب ) باسرعت 120 تا زدم ته یه مزدا وانت مزدا داغون شد ولی باورکن ماشین من فقط جلو سمت راست کمی گلگیرش شکست خریده بودمش 1/500/000 مقصرم مزدا بود چون از فرعی ناگهان به اصلی اومد ( 22 ساله گواهینامه یک دارم) هنوز دارمش با هیچی هم عوضش نمیکنم هر چند تقریبا دیگه سوارش نمی شم چون از رده خارج شده حیف!!!
  • علی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    32 0
    من عامل فرهنگ رانندگی را خیلی مهم میدانم ولی به هر دلیلی مثلاً یک لحظه غفلت، متوجه شدید در خط سرعت اتوبانی که دارید با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت حرکت میکنید اتومبیل یا اتومبیل هایی ایستاده اند و به تماشای اتفاقی که در پیاده رو افتاده است مشغولند! آنگاه فاصله شما هم با اتومبیل جلویی به طرز خطرناکی کم شده است چاره ای ندارید که کلاچ و ترمز را تا ته بگیرید آنوقت این خودروی پراید با چنان شدتی منحرف میشود که آدمی به این نتیجه میرسد که هرگز نباید اجازه دهد چنین شرایطی برایش پیش بیاید چون این خودرو اصلاً در این موارد قابل اطمینان نیست. همانطور که توجه کردید کلیه وقایع فوق از ضعف فرهنگ رانندگی نشات گرفته است و همیشه هم وجود دارد ولی تجهیزات همیشه برای چنین مواقعی باید ایمن باشد. پس امنیت ماشین مهم تره
  • بدون نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    11 0
    ابر کامپیوتر هم خطا داره چه برسه به انسان حالا میزانش متفاوته ولی انشان نمی تونه اشتباه نکنه بعدم نقص خودرو رو بهترین راننده ها نمی تونن جبران کنند.ایا جریمه یه خطای رانندگی از نظر سایپا و خبر انلاین مجزاتش مرگه ان فرده؟
  • بدون نام NL ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 4
    البته که ایمنی خودرو فاکتور مهمی در پیشگیری از تلفات هست.اما همین چند روز پیش تو جاده ی منتهی به شهر ما یه تویوتا لندکروز که فکر کنم ایمن تر از اون ماشین نداریم! با سرعت 200 کیلومتر ! با تریلی تصادف کرده بود که همه ی سرنشینای ماشین و تریلی کشته شده بودن
    • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      16 0
      عزیز من خودت میگی 200 تا. با تانک هم اگه با این سرعت بری تو کامیون می میری. ولی ایا تلفات پراید در سرعت 200 این قدر بالاست؟؟؟.نه عزیزم با 70 تا سرعت شاخ به شاخ بشی باید با کاردت جمعت کنند
  • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 0
    برای مقایسه تست های تصادف خودروها در اروپا یک وب سایت رسمی وجود داره که نتایج را منتشر می کنه. http://www.euroncap.com/home.aspx
    • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      1 0
      اقا الان سایت تست رو نگاه کردم عجب نتایج جالبی در حفظ جان سرنشین حتی عابرین پیاده نشان دادن.واقعا جای خجالت داره.
    • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      2 0
      سلام من از این سات دیدن کردم تورو خدا به این لیک هم نگاهی کنین از همون سایت ، ماشین اسباب بازیه بچه رو نگاه کنین. با اون کیفیت ساخته شده با اسباب بازیهای ایرانه مقایسه کنین. حالا حساب کنین تفاوت ماشینای واقعی رو ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟ http://www.euroncap.com/results.aspx
  • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    13 0
    سلام
    • بدون نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      9 0
      علیک سلام.سلام بروی ماهت.
  • حامد IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    6 0
    كلاه ايمني توي ماشين ساخت داخل حتما جواب ميده !!!
  • بنیامین IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    7 1
    چرا فکر میکنین ما ایرانی ها اینقدر بی فرهنگیم اگه تو ایران بعضی ها خوب رانندگی نمیکنن مطمن باشین جاهای دیگه هم همینطوره شایدم بیشتر از ایران باید قبول کنید که مشکل از جاده ها و ماشینای ایرانیه الان اگه واردات خودرو آزاد بشه میشه بجای پراید مگان روند بنظرتون ایمنی این دوتا خودرو اصلا قابل مقایسه باهم هستن
  • بدون نام IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    5 1
    آیا آمار کشته های هوگو ماشین چینی بیشتره یا پراید جواب مشخصه پراید ولی معلوم نیست چرا جلوی پلاک زدن هوگو رو میگیرن اگه یه ذره تعصب رو بذاریم کنار و خودمونو گول نزنیم میفهمیم که دیگه نباید بیخودی از این خودروهای داخلی حمایت کرد من از مسولین خبر آنلاین خواهش میکنم اینو از مسولین مربوطه پیگیری کنین چون فکر میکنم این سوال خیلی از مردم باشه
  • فهیمه ف ک IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    14 0
    توی جاده بیستون به کرمونشاه پشت سر یک تویوتا کمری(new) ""در حال رانندگی بودم که یکمرتبه به بیرون جاده کشیده شد و بعد از چندین ملق و سوکوهارا وایساد. یه زن و شوهر سالخورده ازش پایین اومدند! باور کنید که یه چند خراش سطحی که چسب زخمم واسش زیاد بود برداشته بودند!! راننده گفت 44میلیون(قبل از 2 برابر شدن دلار) پول دادم "جون زنم و خودم رو خرید.. ماشالله پراید!!! ملق نزده چپه!!
  • reza alman DE ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    7 7
    مشكل اصلي اين است درايران اكثر رانندهها فقط ماشين را راه ميبرند اما ماشين را نمي شناسند.كه خطراتي دارد وفكر ميكنند هر چقدر سرعت برند رانندگيشان بهتر است.الان در اتوبانها و جادههاي اروپا هنوز سيترون كه همان ژيان قديم ايران هست كه 100 برابر ايمنيش از پرايد پايين تر است تردد ميكند.اما اين مشكلات نيست فقط مشكل رانندگي وطرز گرفتن گواهينامه هست.چند ميليون پرايد در ايران است وچند تاش تصادف مي كند؟ حتما دوستان جاي پرايد تانك ونفربر مي خواند
  • بدون نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    5 9
    جاده های ایران بهترین در منطقه و حتی اروپاست. بیگمان فرهنگ رانندگی بسیار پایین در ایران عامل اصلی کشتار در جاده هاست.
    • بدون نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
      1 2
      لطف می کنید بفرمایید اقای کارشناس تخصص و تحقیقاتتان را درکدام کشور اروپایی گذرانده اید ...
  • بدون نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    12 2
    خبر آنلاین فکنم یا پراید داری یا پژو ! ماشین های ساخت ایران مساوی است با مرگ .
    • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
      2 1
      هرچه پول بدهي اش ميخوري .ميخواي پول پيكان بدهي بنز و توياتا سوار بشي. خوش اشتها !
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    11 2
    شما آخرین مدل لکسوس رو در نظر بگیرید چرا باید 7 کیسه هوا و سه ترمز و حفظ تعادل در پیچ ها و... رو به چه علت در نظر گرفته ؟؟؟ برای اینکه بهترین و ناشی ترین راننده ها در هنگام تصادف با موانع هیچ آسیبی نبینند ! حال اگر راهنمایی و رانندگی و سازمان استاندارد هیچ اصراری به نصب ترمز ای بی اس و کیسه هوا نمی کردند همچنان که همچنان تولید پراید با نسیم و صبا مونتاژ و فروخته می شد.
    • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      3 2
      کیسه هوا چند سال اخیر در دنیا در ماشین ها نصب شده است. پیش از اون هم کشور ما بیشترین تلفات را در جاده ها داشت .اون موقع در کشور ما مانند دنیا ماشین ها کمربند ایمنی داشتند اما فرهنگ پایین در رانندگی انرا بکار نمی بست.الان هم اگر نیاز بود برای استفاده کیسه هوا مثلا مانند کمربندی بسته میشد کار کوچیکی برای استفاده آن انجام میشد از روی تنبلی و فرهنگ پایین مردم اینکار را نمی کردند.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    5 4
    وقتی بعضیاحتی با دوچرخه نمیتونن راه برن،پول بادآورده گیرشون میاد وماشینای گرون قیمت میخرن،آیا با خریدن ماشین مدل بالا رانندگی اونا خوب میشه؟تصورکن ببین یه آدم اینطوری بشینه پشت ماشین،اینجا معلومه که ماشین تاثیری توی تصادف نداره و فرهنگ ما پایینه!در مورد ماشینای تولید داخل هم همه فهمیدن کیفیت نداره،از بس همه گفتن و کسی گوش نکرد آدم دیگه خجالت میکشه بگه!سمند میسازیم که وقتی خاموشه 7لیتر بنزین میسوزونه وای به حال اینکه روشن بشه!جالب اینه که خودمون میدونیم خودروی داخلی که میخریم داریم پول برای تابوت خودمون میدیم ولی بازم میریم میخریم!بیایید یه ذره درست فکر کنیم
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    13 2
    ترمز نگرفتن سمند ال ایکس که مجهز به ABS هستش چه ربطی به فرهنگ رانندگی داره آخه ؟ خدا شاهده ترمز \راید بهتر از ABS سنمده . جون مردم هیچ ارزشی واسشون نداره بخدا
  • بدون نام US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    4 6
    من با عنوان مقاله كاملا موافق هستم اگر ٢ ساعت در جاده هاي مثلا كشور آلمان مسافرت رفته باشيد خواهيد ديد كه اصلا امكان تصادف وجود ندارد يا نزديك صفر است به دو دليل ساده ١- رعايت فاصله تعجب برانگيز با خودرو جلويي ٢- حركت مطلق بين خطوط والا يك سري از ماشينهاي كوچك هم اونجا هست كه از نظر ايمني از پرايد ما خيلي هم بهتر نيستن مثل اسمارت
    • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
      5 2
      کیفیت ایمنی اسمارت را از نظر اندازه ظاهری تشخیص فرمودید یا با تحقیقات می فرمایید
    • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
      4 0
      ایراد در همین چند واژه خلاصه میشه : مدیریت متخصص و متعهد به مردم
  • دانشمند IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    2 6
    بابا چرادعوا میکنید،فرهنگ ماشین خریدن نداریم دیگه قبول کنید.$$
  • پارس مرد IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    6 0
    اگر يك مسئول مملكتي يكبار سوار ماشينهاي ايراني بشه متوجه مي شه كه اين مردم چه مي كشند انها سوار ماشينهاي خارجي لوكس ميشوند آنگاه دم از حمايت خودروهاي داخلي مي زنند خودروهايئكه شبه تابوت يا برادر برانكارد هستند در ضمن كسي كه ماشين مدل بالا دارد نبايد خود را صاحب جاده ها بداند فرهنگ درست رانندگي 50 درصد در كاهش تصادفات تاثير دارد
  • بدون نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    4 0
    با سلام جادههای قدیم ایران که مثل کوهان شتر بالا و پایین بود با ماشین پیکان و ژیان و فلوکس اینقدر تلفات داشت؟ نه کمربندی، نه ترمز ای بی اسی و نه کیسه هوایی البته فراموش نکنیم ماشینهای محکم بنز و یا فورد، پونتیاک، شورولت و..که معروف به استخوان فیل بودن نه عزیز خبر آن لاین فرهنگ رانندگی درست که واقعاخوب نیست ولی ژیانی که من داشتم با سرعت 70 تا میزدی رو ترمز به دلیل طرح آئرودینامیک رو زمین 100 متر سر نمیخورد یا از کنارت یه ماشین رد میشد روهوا پروازنمیکردی. اگه خودرو آزاد بشه من یکی از این خودروهای باصطلاح ملی که موتورش و هر قسمتش مال یک جاس اونم از رده خارج شده حتی آرم جلوشون عوض نشده رو سوارنمیشم دقت کردین (خودروهاقبلا انگلیسی بودن حالا فرانسوی شدن؟؟!!!!!!!!!!!) خداییش با پرایدشریکی؟؟؟؟؟؟؟؟!!
  • سعید اسدی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    0 0
    با سلام و تشکر از سایت خوبتون من برای پایان نامم یک تعریف قابل استناد برای فرهنگ رانندگی و فرهنگ ترافیک نیاز دارم. میتونید کمکم کنید؟