عماد افروغ از چاپ و انتشار کتاب «درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم» تا هفته آینده و تجدید چاپ «انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن» خبر داد.

عماد افروغ، نویسنده و جامعه‌شناس در گفت‌وگو با فارس در خصوص تازه‌ترین اثر زیر چاپ خود، بیان داشت: چندی پیش نگارش کتاب «درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم» به اتمام رسید که بزودی این اثر منتشر می‌شود.  وی با بیان اینکه این اثر هم‌اکنون مراحل پایانی چاپ را می‌گذراند، اضافه کرد: این کتاب تا هفته آینده از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر می‌شود.

افروغ با بیان اینکه چاپ دوم کتاب «انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن» نیز بزودی منتشر می‌شود، ادامه داد: این اثر با اضافات و ویرایش جدید در دهه فجر از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر خواهد شد. این کتاب با محوریت جایگاه حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نظریه‌پرداز اصلی انقلاب اسلامی و با واکاوی مبانی نظری و فلسفی عرفانی ایشان، منتشر شده است تا زمینه لازم برای یکی از ضروری‌ترین و در عین حال مغفول‌ترین نیازها و چالش‌های فکری، یعنی فهم و تبیین دقیق و علمی - فلسفی انقلاب اسلامی و درک دلالت‌ها و پیام‌های متنوع و تودرتوی حکمی، معنوی، سیاسی و اجتماعی آن فراهم شود.

 

افروغ با بیان اینکه چاپ نخست این اثر دارای 15 گفتار بود که چاپ دوم در قالب 12 گفتار تنظیم شده است، ادامه داد: «آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی»، «ماهیت، ضرورت و ارکان نقد در جمهوری اسلامی»، «تبیین فلسفی انقلاب اسلامی بر اساس حکمت متعالی»، «مبانی و قلمروی احیاءگری دینی امام خمینی (ره)»، «ربط دو گفتمان مشروطه و انقلاب اسلامی»، «مردم‌سالاری دینی»، «آزادی در اندیشه امام خمینی (ره)»، «دموکراسی در اندیشه امام خمینی (ره)» و «معناداری مردم‌سالاری دینی» از عناوین گفتارهای این کتاب بشمار می‌روند.

وی در خصوص دیگر گفتارهای این اثر، بیان کرد: از دیگر گفتارهای کتاب «انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن» می‌توان به «استقلال سیاسی دستاورد بی‌شائبه ما و لزوم بسط آزادی»، «بایسته‌های اصولگرایی خلاق و انتقادی» و «جنبش حزب‌الله، بسط یافته انقلاب اسلامی» اشاره کرد.

افروغ عنوان کرد: این کتاب دارای 2 ضمیمه از جمله ضمیمه فصل دوازدهم «مرگ آگاهی و فرهنگ ایثار» و ضمیمه فصل سوم با مضمون «شرح و بسط مبنای فلسفی انقلاب اسلامی» است.

وی درباره کتاب «مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست جنبش دانشجویی» نیز بیان کرد: این اثر نیز بعد از دهه فجر از سوی انتشارات «سوره مهر» تجدید چاپ و روانه بازار نشر می‌شود. این کتاب با موضوع حق‌گرایی و مصلحت‌اندیشی نگاشته شده است و به نوعی کتاب «مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست جنبش دانشجویی» ارتباط جنبش‌های دانشجویی با این مقوله را زیر ذره‌بین مورد بررسی قرار داده و آن را آسیب‌شناسی می‌کند البته یک گفتار به این اثر اضافه شده که عنوان آن «وضعیت کنونی نبش دانشجویی بعد از سالی که از این کتاب» است.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه کتاب‌‌‌‌های دکتر افروغ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =