کیهان نوشت:

شبکه سی ان ان اعلام کرد لفاظی رقبای انتخاباتی باراک اوباما درباره لزوم جنگ علیه ایران به خاطر این است که آنها مجبور نیستند در این باره تصمیم بگیرند اما اوباما به عنوان یک تصمیم گیر نمی تواند این گونه حرف بزند.
سی ان ان در تحلیلی خاطرنشان کرد: آمریکا و حامیان آن نمی توانند از عهده هزینه های یک جنگ جدید برآیند. در چنین موقعیت پیچیده ای رقبای سیاسی باراک اوباما از تمام فضای رسانه ای در آمریکا بهره جسته و اقدامات و موضع گیری های وی را به باد حمله می گیرند. بعید است که مقامات ایران به این فکر بوده باشند که با پیشبرد برنامه های هسته ای خود عملا مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا را در چنگ خود بگیرند ولی این حالت واقعا اتفاق افتاده است.
در ادامه تحلیل سی ان ان آمده است: رقبای اوباما، او را زیر سؤال می برند. بقیه ماه های سال 2012 نیز به همین ترتیب برای باراک اوباما دردسرآفرین خواهد بود. رقبای باراک اوباما از این موقعیت ویژه برخوردار هستند که برای اظهارنظرهای خود لازم نیست مالیاتی بپردازند. آنها هر حرفی که بخواهند می توانند بزنند چون مجبور نیستند هیچ تصمیمی بگیرند. البته فراموش نکنیم که حدود پنج سال پیش نیز باراک اوباما به عنوان یک سناتور کم سابقه در موقعیت مشابهی قرار داشت. وی به شدت از عملیات ارتش آمریکا در عراق موسوم به «تجسس و تعقیب» در دوران ریاست جمهوری جورج بوش انتقاد می کرد. اما چند ماه بعد با شروع کارزار انتخاباتی به عنوان نامزد ریاست جمهوری از این عملیات به عنوان یک موقعیت بزرگ تمجید کرد.
تحلیلگر شبکه «سی ان ان» تاکید می کند: بین سال 2007 و شرایط کنونی یک تفاوت بنیادی وجود دارد. باراک اوباما در کارزار انتخاباتی خود در سال 2007 از پایان دادن به دو جنگ عراق و افغانستان دفاع می کرد در حالی که امروزه رقبای وی طرفدار آغاز یک جنگ علیه ایران هستند. این یعنی پیشبرد همان سیاست های اشتباه جورج بوش که بودجه آمریکا را از 3/2 تریلیون دلار پس انداز به حالت ورشکستگی و بدهی 15 تریلیون دلاری رساند.
وب سایت سی ان ان تاکید کرد: امروزه رقبای باراک اوباما دیگر نمی توانند از استدلال های کهنه شده دوران جورج بوش استفاده کنند. تمام آنچه که آنها برای گفتن دارند این است که رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران ضعیف عمل کرده است.
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =