مهر نوشت:

امام جمعه قم با بیان اینکه ما گاهی اوقات اظهار نگرانی از مردم می‌شنویم خطاب به برخی مسئولان گفت: سخنان بیهوده و حاشیه سازی‌ها آب و نان برای مردم نمی‌شود و باید از این موارد پرهیز کرد؛ مردم از شما کار می‌خواهند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: ضرورت نامگذاری امسال با توجه به شرایط انقلاب ما بوده است. ما مواجه با تحریم های اقتصادی دشمنان هستیم و آنها به خیال خود قصد به زانو درآوردن ملت ما را دارند.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         غربی‌ها مقامات بلندپایه ما را تحریم کرده‌اند و دائما بر طبل جنگ کوبیدند و می کوبند و می گویند که همه گزینه‌ها روی میز است ولی ملت ما پای کار خواهد بود و در مقابل همه توطئه‌ها ایستادگی می‌کند.
·         با تولید ملی مسئله تورم و اتکا به دیگران حل خواهد شد و همچنین تهدیدهای دشمنان به فرصت بدل می شود.هر سال این طور نباشد که شعاری توسط مقام معظم رهبری مطرح شود و عده ای چند بنر در سطح شهر نصب کنند و تمام شود.
·         مجلس و دولت باید شعار امسال را جدی تلقی کنند.
·         باید تسهیلاتی برای مردمی که دلشان برای ملت و نظام اسلامی می سوزد و وابسته به بیگانه نیستند و می خواهند در کشور سرمایه گذاری کنند در نظر گرفته شود تا دست آنها باز شود. حمایت از ابداعات و اختراعات ضروری است. این طور نباشد جوانی برای اختراع خود وامی بخواهد و شما دریغ بورزید.
·         مسئولان باید اصل 44 قانون اساسی را جدی بگیرند چراکه نقش مردم نقش بی بدیلی است. قوای سه گانه باید با هم متحد شوند تا خروجی تصمیم مقام معظم رهبری در مورد نامگذاری امسال لبخندی باشد که بر چهره ایشان نقش بندد.
·         20 فروردین روز قطع ارتباط بین ایران و آمریکا است. امام فرمودند اگر کارتر در عمرش کاری در جهت خدمت به مستضفین کرده باشد همین کار است که رابطه خودش را با ما قطع کرده است. برکات قطع ارتباط را در عرصه های مختلف شاهد هستیم اما عده​ای در گوشه و کنار زمزمه ارتباط با آمریکا را مطرح می کنند. ما اگر می‌گوئیم رابطه با آمریکا "نه" به خاطر خوی استکباری آمریکاست.
·         ما ارتباط متقابل می​خواهیم. در طول سی و چند سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد آیا ارتباط متقابلی از سوی آمریکا دیده شده است؟ هر موقع این اتفاق افتاد و آنها از اریکه قدرت پائین آمدند ارتباط می‌تواند ایجاد شود. ملت ایران باکی ندارد و ما همیشه با دست پر وارد عرصه می‌شویم.
·         ما به دنبال تولید سلاح هسته ای نیستیم و به تعبیر مقام معظم رهبری تسلیحات هسته‌ای برای ملت ما قدرت نمی‌آورد. قدرت ما ایمان مردم و خود مردم است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    14 2
    عجب اظهارنظری!!
  • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    11 0
    چین تا سال 2050 به پای آمریکا نخواهد رسید. اغلب ما تا آن موقع یا مرده ایم یا که پیر و فرتوت هستیم. تازه تا آن سال قدرت اقتصادی آمریکا 2 برابر خواهد شد. فقط شریکی به نام چین در قدرت پیدا خواهد کرد. آمریکا تا سال 2100 یعنی 90 سال دیگر همچنان بالای 20 درصد از اقتصاد کل جهان را در درست خواهد داشت. حتی تا پایان سال 2200 یعنی 190 سال دیگر، با در درست داشتن 10 تا 15 درصد اقتصاد دنیا، همچنان قدرت اقتصادی و ابر قدرت خواهد بود. در حالی که ایران کمتر از 1 درصد اقتصاد جهان را در دست دارد.
  • بدون نام NL ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    3 0
    انگار دیگر رابطه با آمریکا اسلام را به خطر نمی اندازد
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    6 1
    از آقای احمد خاتمی اجازه گرفتید اینجوری صحبت می کنید؟!!!