دیروز دولت چین از ایران برای رهای کشتی باری اش از دست دزدان دریای کمک خواسته بود ،نیروی دریای امروز اعلام کرد که این کشتی را آزاد کرده و دزدان را هم به اسارت گرفته است.

 دریادار غلامرضا خادم بی غم جانشین فرمانده نیروی دریایی صبح امروز از دستگیری 9 نفر از دزدان دریایی در آبهای آزاد دریای عمان خبر داد و گفت: تکاوران نیروی دریایی ارتش مستقر در ناو جمهوری اسلامی ایران فلاخن یک فروند کشتی تجاری چینی به نام "ژیانک هوان من" که به تصرف دزدان دریایی در آمده بود را نجات دادند.

او ادامه داد پس از انجام عملیات رعد 1 که منجر به آزادسازی کشتی ایرانی Eglantine از چنگ دزدان دریایی در فاصله 3000 کیلومتری سواحل جنوب کشور در محدوده مدار 7 درجه شمالی و دستگیری 12 نفر از دزدان دریایی شد، برای دومین بار در سال جدید تکاوران نیروی دریایی ارتش طی عملیات رعد 2 که از ساعت 14 الی 21 شب گذشته در دریای عمان و در محدوده آبهای آزاد به طول انجامید، توانستند 9 نفر از دزدان دریایی را دستگیر و 23 نفر از خدمه کشتی تجاری چینی را نجات دهند.

دریادار خادم بی غم افزود: این کشتی چینی حامل آهن آلات بود و پس از رهایی از چنگ دزدان دریایی مسیر خود را به مقصد بندر امام خمینی( ره) ادامه داد.

دیروز منابع خبری در پکن اعلام کردند یک فروند کشتی این کشور در آب های نزدیک جنوب شرق ایران در محدوده دریای عمان ربوده شده است . سفارت چین از جمهوری اسلامی درخواست کرد خدمه و کشتی چینی را نجات دهند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت گو IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    12 2
    خبرآنلاین. لطفا پیگیر سرنوشت این دزدان دریایی باش. خیلی دوست دارم بدونم بالاخره باهاشون چکار می کنن. فقط به مسئولین پیشنهاد می کنم اگر به فکر آزاد کردن اونها هستند (مثل ملوانان متجاوز انگلیسی) لااقل برای آزادی اونها شرط گرفتن غرامت از گروهشون رو بگذارند. اگه گروهشون حاضر به پرداخت غرامت بشه که بهتر، اما اگر هم این کار رو نکنه و حاضر نشه برای افرادش پول بده ممکنه خیلی از اعضای دیگر گروه تمایلشون رو به ادامه ی همکاری با این قبیل گروه ها از دست بدهند.