روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان«دولت می‌خواهد حاشیه درست کند» به قلم سیدرضا اکرمی نماینده اصولگرای مجلس نوشت:

*باز هم آقای رییس‌جمهور حاشیه ساخت و با انتشار یک بیانیه گفت مکاتبات رییس مجلس با دستگاه‌های اجرایی، فاقد وجاهت قانونی است. اما اینکه رییس‌جمهور لغو مصوبات مقامات دولتی از سوی مجلس را غیرقانونی می‌داند ریشه در رفتارهای ایشان دارد.با یک بررسی در عملکرد ایشان خواهیم دید که وی در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود شیوه دیگری را پیش گرفته و مکررا اعلام کرده است قانونی را که مجلس تصویب می‌کند اگر مطابق برداشت و رضایت دولت بود، قبول می‌کند و در غیر این صورت مجلس را به گفته خودش در راس امور نمی‌داند و به عنوان قوه مقننه قبول ندارد.
* ایشان یک بار هم در این خصوص نامه‌یی به مقام معظم رهبری نوشتند که رهبری بررسی این نامه را به شورای نگهبان ارجاع دادند. یک‌بار دیگر هم این موضوع را در سطح سه قوه مطرح کردند و موضوع تا جایی پیش رفت که شورای حل اختلاف سه قوه تشکیل شد.
*در قصه پاسخ به سوالات مجلس هم به‌طور قاطع اعلام می‌کنم رییس‌جمهور به هیچ سوالی پاسخ قانونی ندادند و در نهایت هم گفتند اگر نمره کمتر از 20 بدهید بی‌انصافید یا نامردید. این ادبیات ایشان نخستین‌بار نبود که دیده می‌شد، بارها در عرصه بین‌المللی و مصاحبه‌هایشان از لغات و عباراتی استفاده کردند که دون شأن جایگاه رییس‌جمهور بود و در نهایت هم به سبب سکوت مجلس در این موارد، مجلس را با همین ادبیات مورد بی‌احترامی قرار دادند و اثبات کردند اگر قانونی مطابق با میل و خواسته ایشان نباشد تمکین نمی‌کنند و گفتند در امر نظارت، قوه مجریه تشخیص می‌دهد و عمل می‌کند که این رفتارها نشان از عدم تمکین در مقابل قانون دارد.
*به نظر می‌رسد علت عمده این رفتارها و اظهارنظرها این است که احمدی‌نژاد ماه‌های آخر ریاست‌جمهوری خود را سپری می‌کند و در حالی که نتوانسته به وعده‌هایی که درباره تورم و اشتغال و مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی داد عمل کند. از این رو همانند اطرافیانش نهایت سعی خود را برای ایجاد حاشیه به کار گرفته تا با حاشیه‌سازی افکار را از اصل موضوع منحرف کند.
*واقعیت این است که ایشان با همه امکاناتی که در اختیار داشت نه تنها نتوانست وعده‌های خود را عملی کند بلکه اوضاع را بغرنج‌تر هم کرد و اگر کسی به ایشان اعتماد می‌داد که دور بعدی هم رییس‌جمهور است، از شیوه دور اول و دولت نهم استفاده می‌کرد و مردم را به دادن وعده‌ها دلخوش نگاه می‌داشت اما حالا چاره را در این دیده که قوه مقننه را زیر سوال ببرد.
*ایشان لجبازی را سر لوحه کار خود قرار داده است و در تلاش است ثابت کند مجلس در راس امور نیست و به ‌این موضوع بی‌توجه است که این حواشی به نظام و مردم و آرمان‌های نظام خدشه وارد می‌کند و درگیری قوا و تضعیف نظام و هرز رفتن استعدادهای جامعه را در پی دارد و حل مشکلات مردم را به تعویق می‌اندازد وگرنه آنچه که روال بوده، این است که قوانین عادی را مجلس و قانون اساسی را شورای نگهبان در دست دارند و هر چه غیر از این موضوع، نشان از عدم تمکین در برابر قانون دارد.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    20 6
    نه اینکه شما نمایندگان هم طرح نظارت بر کارکرد خود را اجرا کردید از قدیم گفتند که یک سوزن به خودت بزن ویک
  • رضا IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    33 0
    از اول هم معلوم بود سنگ بزرگ علامت نزدن هست... کو گوش شنوا
  • احسان IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    26 0
    یادم میاد که در دوران دبستان و راهنمایی موضوع پابت انشاهای ما این بود که در اینده چه کاره خواهم شد؟ الحمدالله امروز تمام رویاهایم بر باد رفته و دستانم همچنان در جیب های مبارک پدرم جولان می دهند.
    • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
      15 0
      پس شما جزو یکی از او دو و نیم میلیون فرصت شغلی جدید نبودید؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
      16 0
      یکی از مدیران بزرگ آمریکا که نجات دهنده شرکت های بزرگی چون کرایسلر و جنرال موتورز بوده میگه: یک مدیر ضعیف همیشه یک مجموعه ضعیف تر از خودش را دور خودش جمع می کنه و بعد همه با هم همدیگه را متهم به ضعف عملکرد می کنند.
    • بدون نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      0 0
      مدیریت جهانی مشکل اصلی دنیا است حل که شد مشکل ایران حل میشود
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    1 36
    ایشون دنباله الگوهای جهانی هستن ... فقط همش سنگ جلوی پاش می ندازن بنده خدارو .7 ساله که همه جلوی پای این بنده خدا سنگ میندازن وگرنه الان مشکلات اقتصادی حل شده بود .
    • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
      13 2
      کسی جلوی پای ایشون سنگ نميندازه
  • قاسم IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    12 0
    اصولا افرادی که قانون شکن هستند از قانون شکنان حمایت می کنند
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    1 14
    ما که همیشه دیدیم همه چی گرون میشد و ما هم کارگر بساز بفرو ش ها بودیم خدا رو شکر که رنگمون دیگه زرد نمیشه بخواهیم پول تو جیبی از کسی بگیریم میگیم یارانه حقمونه که فقط تو اين دولت دارن بمون ميدنش. اقای اکرمی از این دنیاتون گذشته بهتره فکر اخرتتون باشید تا بهانه جویی.
  • فرهاد کسرا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    12 0
    احمدی نژاد دنبال جنجال هست تا بعدا بگه که نگذاشتند.
  • بدون نام US ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    9 0
    والله ما از همون سال 84 این آقا را میشناختیم، ادبیاتش مشخص بود که ناشی از پروپگاندا و تبلیغات است...
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    0 0
    همین اقایان که الان دادبی قانونی هوچی بازی وجنجال سازی دکترسرمی دهند اکثرهم مدافع پروپاقرص ایشان بودند وجرات نداشت کسی ازرفتارهای احمدی نژادانتقادکند