۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳

ششمین شماره هفته نامه «نگاه پنجشنبه» با صفحاتی ویژه پول کثیف و یادداشت​ها و گفتگوهایی درباره «هنر، ادبیات، عشق، نوستالوژی تلویزیون​های سیاه و سفید و...» منتشر شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، ششمین شماره کتاب هفته «نگاه پنجشنبه» با پرونده ویژه ای درباره «پول» و با عنوان «این چرک کف دست دوست داشتنی لعنتی ناگزیر» و یادداشت ها و گفتارهایی از «عباس عبدی، هوشنگ ماهرویان، فریدون مجلسی، کامران عدل، محمدحسین جعفریان، احمد طالبی نژاد، علی حق، ابولحسن مختاباد، شهرام مکری، بیتا وکیلی، جواد طوسی و...» منتشر و توزیع شد.

 

در حسن مطلع این شماره از قابوس نامه کیکاوس بن وشمگیر می خوانیم:

«شنیدم که وقتی دو صوفی به هم همی رفتند، یکی مجرد و با یکی پنج دینار. این مجرد بی باک همی رفت و هیچ همراهی طلب نکردی و هر جای که برسیدی اگر جای ایمن بودی و اگر جای مخوف بنشستی و بخفتی و بیاسودی و از کس نیندیشیدی. و خداوند پنج دینار با وی موافقت همی کرد و لکن بیم همی بود تا وقتی بر سر چاهی رسیدند جایی مخوف بود. مرد مجرد از آن چاه آبی خورد و بازوداد و پای دراز کرد و خوش اندر خواب شد و خداوند پنج دینار از بیم همی نیاراست خفتن و آهسته با خود همی گفت: چه کنم چه کنم؟ تا از قضا آواز به گوش مجرد رسید و بیدار شد و وی را گفت: ای فلان چه افتاد تو را چندین چه کنم چیست؟ مرد گفت: ای جوان مرد با من پنج دینار است و این جای مخوف است و تو این جا بخفتی و من نمی یارم خفتن. مجرد گفت این پنج دینار به من ده تا من چاره تو کنم. آن مرد زر بدو داد. زر بستد و اندر چاه افکند و گفت: رستی از چه کنم چه کنم، ایمن بنشین و بخسب و ایمن برو که مفلس دژ رویین است...»

 

 

بنابراین گزارش، در این شماره کتاب هایی چون «آب انبار» هوشنگ مرادی کرمانی، «پشم و لگد» ایمان رئیسی، «نفیر نامه» فوزیه مجد، «شنیدن درخت» نادر پناه زاده و «بنگاه آدم کشی» جک لندن نقد و بررسی شده است.

 

برای تهیه این هفته نامه جمع و جور و متفاوت که با قیمت 2هزارتومان منتشر شده، می توانید به روزنامه فروشی‌ها و کتاب‌فروشی‌های معتبر تهران مراجعه کنید. همچنین برای تهیه تلفنی و یا اشتراک این نشریه کافی است با سامانه ارائه محصولات فرهنگی (سام) 20-88557016 تماس بگیرید و آن را بدون دریافت هزینه در محل کار و یا منزل تحویل بگیرید.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =