مهر نوشت:

ابزار تشویقی که در طرح تفصیلی شهر تهران برای املاک کلنگی در بافت های فرسوده وجود دارد، منجر به رونق ساخت و ساز در این محله ها و نوسان قیمت املاک کلنگی بدون جواز در دیگر محله‌های شهر تهران خواهد شد.

امسال با توجه به طرح تفصیلی جدید شهر تهران، املاک کلنگی شرایط جدیدی را پیدا می کنند که این وضعیت به طور حتم تاثیرات زیادی را بر قیمت این املاک خواهد گذاشت و نرخ آنها را در مناطق مختلف با افزایش یا کاهش روبرو می کند.

سال گذشته، سازندگان اعلام می‌کردند که املاک بدون جواز ساخت هرچه سریعتر جواز را از شهرداری دریافت کنند، زیرا در طرح تفصیلی جدید شهر تهران امکان توقف ساخت چند طبقه در برخی از مناطق وجود دارد؛ بنابراین همین شایعات موجب شده بود که مالکان، دست از فروش بردارند و شانس خود را برای افزایش قیمت در سال جدید امتحان کنند.

همین موضوع موجب شد که قیمت املاک کلنگی در سال گذشته افزایش پیدا کند؛ هرچند که این قیمتها کاذب بودند اما پیش بینی فعالان بازار مسکن این بود که گرانی املاک کلنگی، نرخ آپارتمان را در سال جدید تحت تاثیر قرار می دهد.

چندی پیش مجید کیان پور معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح تفصیلی جدید در شهر تهران، گفته بود: در طرح تفصیلی جدید پلاک‌های بیش از 150 متر در بافت فرسوده که پروانه ساخت و ساز می گیرند یک طبقه تراکم تشویقی هم دریافت می کنند و به پلاک های ریز دانه بیش از 150 متر که تجمیع شوند 2 طبقه تراکم داده می شود. 

این ابزار تشویقی که به منظور ساخت و ساز بیشتر در بافت فرسوده شهری در طرح تفصیلی جدید تهران آمده است از عواملی است که می تواند رونق بیشتر ساخت و ساز را در شهر تهران به همراه داشته باشد و بخش زیادی از نیاز به مسکن را تامین کند.
 
این عامل در کنار ساخت مسکن مهر در شهر تهران که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام می گیرد، می تواند قیمت مسکن را در مناطق جنوبی و مراکز شهر تهران کاهش دهد و افزایش قیمت آپارتمان در شمال تهران که احتمالا در طرح تفصیلی جدید اجازه ساخت و ساز را ندارند را بوجود بیاورد.
 
قیمت املاک کلنگی در شهر تهران
 
براساس این گزارش، یک ملک کلنگی در محدوده شریعتی، کلیم کاشانی به مساحت 280 مترمربع و 3 بر شمالی با موقعیت میدان اصلی متری 6 میلیون تومان به فروش می رسد و ملکی دیگر در اختیاریه شمالی به مساحت 230 مترمربع و بر 10.30 شمالی، با جواز ساخت 4 طبقه روی پیلوت + 4 طبقه، هر متر مربع 6 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
 
ملکی با 360 متر زمین شمالی و بر 17 در قیطریه بدون جواز ساخت 2 میلیارد تومان به فروش می رسد و در پاسداران ملکی به مساحت 500 مترمربع و عرض 15 جنوبی متری 7 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
 
یک ملک به مساحت 410 متر مربع در دیباجی - منظریه 2 نبش با 1800متر بنا و جواز ساخت 8 طبقه در هر متر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. همچنین در محدوده تهرانپارس یک ملک کلنگی به مساحت 432 مترمربع و بر 12 جنوبی، هر مترمربع 3 میلیون تومان به فروش می رسد.
 
ملکی کلنگی در سردار جنگل به مساحت 210 مترمربع و 2 نبش با بر 11 با جواز ساخت 5 طبقه، یک میلیارد و 250 میلیون تومان به فروش می رسد و یک ملک در قصرالدشت نرسیده به کمیل، 77 متری با جواز ساخت 4 طبقه 40 متری با آسانسور و 2 پارکینگ 200 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
 
یک ملک کلنگی در بهارشمالی با 210 مترجنوبی و بر 8 گذر 15 و با 180 متر تجاری به قیمت یک میلیارد و 350 میلیون تومان به فروش می رسد و در جنت آباد - چهارباغ هم ملکی به مساحت 210 متر، بر10 و گذر 12 شمالی، 910 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
/3131
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    12 1
    از قیمت آپارتمان بعد از اجرای این طرح هم خبر دارید که انشاالله؟
  • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    49 4
    واقعا ملت ندارند . از كجا بيارند متر 2 ميليون در بد ترين جاي تهران بخرند . تو را خدا تو را جدتون به مردم كمك كنيد . به خدا من ديروز يك بنگاهي سر زدم ي خانم مسن با يك دختر كوچك به بنگاه دار مي گفت خونه داريد 2 ميليون پيش دارم ماهي 100 تومان اون هم پول يارانه كه دارم مي گيرم . از بنگاه كه امدم بيرون با صدا بلند گريه كردم . واقعا به چه روزي افتاديم . هيچكس به هم رحم نمي كنه .
    • علی IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      16 2
      منم حالم بد شد به خدا ... خدا خودش ههمونو حفظ کنه
    • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      10 1
      چرا منفي دادين . بنده خدا همه حرفاش مثبته .
  • سازنده در تهران IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    10 5
    اگر این طرح باقی بمونه که شک دارم ...قیمت کلنگی پایین نمی یاد عزیز من ..این جوری میشه که من میگم .. سازنده قیمت خرید کلنگی رو با قیمت جواز و ساخت جمع میکنه بعد تقسیم بر متراژ میکنه و یه درصدی مثلا 30درصد سود میکشه روش و قیمت فروش در میاد...حالا قبلا متراژ در متراژ های زیر 250متر چهار طبقه بود الان شده سه طبقه...حالا حساب کنید خرید کلنگی و جواز و سه طبقه متراژ ؟؟؟؟یعنی قیمت تمام شده هر متر حداقل یک ملیون تومن اضافه میشه به همین راحتی با یک قانون متری یک ملیون تومن به قیمت اپارتمان در مرکز شهر تهران اضافه میشه...مسکن مهر یعنی چی ...بافت فرسوده یعنی چی...باید تو کارشناساشون حداقل از یک کارشناس مستاجر هم استفاده میکردنند..... به نظر من قانون فقط و فقط باید به شرط تامین پارکینگ اجازه ساخت رو طبق
    • مهدی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      4 1
      دقیقا درست می گه هنوز تعدادی ساختمان داره ساخته می شه با همان ضوابط شهرداری سال 90 قیمت این شده حالا بعد از این که ساخت و سازه ها با میزان تراکم دهی قبلی تمام بشه قیمتها چی می شه بهتزین راه حل برای نظم دهی در ساخت و ساز همان تراکم دهی قبلی با همان میزان طبقات در محله به شرط تامین پارکینگ می باشد این نسخه ای که پیچیده شده در رابطه با تراکم (طرح تفصیلی) در مناطقی جواب می ده که تازه می خواهند در آن شهرک ساختمان سازی کنند نه برای محله های تهران که تا دیروز برای یک ساختمان 60متری مجوز ساخت 4 طبقه می دادند با 100% تراکم در هر طبقه حالا برای تجمیع دو ملک توسط همسایگان با متراژ بیش از 150مترمربع مجوز ساخت در سه طبقه آنهم با تراکم 50%! خوب معلومه که هیچ وقت آن دو همسایه موفق به ساخت نخواهند شد
  • بدون نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    8 2
    یه مسلمونی گوش کنه بابا تهران شده پارکینگ و تماما مسولین تاجروبساز وبفروشند خیابان محل عبوره نه پارک خودرو توی چند تا کشوری که رفتیم ماشین در کنار خیابان برای پارک نیدیدیم هر خونه وهر مجموعه ای ساختش منوط به تامین پارکینگ درنتیجه من در پکن و کوانجو در چین و چند شهر در مالزی دیدم اثری ازترافیک با وجود تراکم جمعیت ندیدم
  • ارمان IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    1 0
    مسكن يكي از اولين ضروريات و حقوق افراد جامعه است و تامين آن در حد اولويت امنيت است متاسفانه امر مسكن هم مانند بسياري از مسايل مبتلابه مردم ، دست آويز دلال بازي و افزايش سرمايه هاي باد آورده شده است . در اوج گراني دوسه سال پيش مسكن، قيمت تمام شده هر واحد آپارتمان با احتساب قيمت زمين، بزحمت به متري يك ميليون و ششصد هزار تومان مي رسيد در حاليكه قيمت هر متر ساخته شده به بيش از سه ميليون تومان فروخته مي شد . ممكن است در شهرهاي بزرگ دنيا هم قيمت مسكن بالا باشد اما مسلما بقدري ثبات دارد كه هر كس به تناسب درآمد و پس انداز خود در محله اي از شهر مسكني را خريداري و يا اجاره كند . اما اينكه ما بياييم كاري كنيم كه تورم ايجاد شود چه منطقي پشت آن است ؟ به بيان ديگر حالا كه دست بردن در ميزان تراكم بخصوص كاه
  • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    5 0
    اين طرح هم مانند طرح هاي ديگه پيش زمينه اي براي رانت خواري بعضي از اقايون است
  • محمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    6 0
    با این اوصاف فکر کنم ساخت و ساز تو تهران تا 8 ماه دیگه بخوابه و قیمت خونه بی داد کنه ما رفتیم جواز بگیریم خونمون رو بسازیم بهمون 2 طبقه با یه زیر زمین دادن مگه بی کاریم که بسازیم؟ یا سازندگان مشارکتی بیان 2 طبقه 50 متری بسازن نصف اونا بردارن نصف ما!!!!!!!!! خلاصه تا چند ماه دیگه ساخت و ساز تو تهران خابیده مخصوصا تو بافت فرسوده که متراژا پاینه. اینم طرح های حمایت از بافت فرسودس دیگه!!!!!!! موفق باشن!