مهر نوشت:

امسال در حالی مستاجران وارد بازار اجاره شده‌اند که برای یافتن آپارتمان در منطقه فعلی خود باید 50 درصد به اجاره بهای سال قبل خود اضافه کنند و یا اینکه به محله‌های پایین تر بروند.

با نزدیک شدن به فصل اجاره بها در خرداد، بنگاه های املاک روزهای شلوغ تری را تجربه می کنند و مراجعه مستاجران برای اجاره واحدهای مسکونی افزایش یافته است، ضمن آنکه نگرانی از بابت قیمتها، مستاجران را زودتر به بازار مسکن کشانده است.

در این میان قیمتهای سرسام آور رهن و اجاره باعث شده که توان مستاجران کاهش پیدا کند و از سویی مالکان هم به دلیل افزایش تورم حاضر نیستند قیمتها را پایین بیاورند و تنها راه درآمد زایی خود را دریافت اجاره بها می دانند. البته برخی از مالکان هم تنها به منظور سود طلبی بیشتر، قیمتهای خود را افزایش داده اند و ازآنجا که نیاز چندانی به دریافت اجاره ندارند ترجیح می دهند در بلند مدت، مستاجری را بیابند که حاضر به پرداخت اجاره بهای بالای آنها باشد.

در واقع تورم موجود در کشور باعث شده که بازار اجاره بها روزهای گرانی را تجربه کند و مستاجران با نگرانی بیشتری به سراغ بنگاه های املاک بروند زیرا با شرایط کنونی مستاجران باید 50 درصد بیشتر از سال قبل اجاره بپردازند تا بتوانند در منطقه قبلی سکونت کنند.

یکی از مستاجران در این باره گفت: سال گذشته با قیمت 20 میلیون تومان رهن و ماهیانه 700 هزار تومان واحدی 100 متری را در نارمک اجاره کردیم اما امسال مالک رقم اجاره را به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش داده است.

وی افزود: وضعیت گرانی به جایی رسیده که وقتی با 50 میلیون تومان پول وارد بنگاه املاک می شویم طوری با ما برخورد می کنند که انگار 5 میلیون تومان پول داریم بنابراین باید به واحد کوچکتر و محله پایین تری برویم.

این مستاجر با بیان اینکه یرای رهن کامل یک واحد یک خوابه 70 متری در طبقه سوم در محدوده نارمک، مالک 90 میلیون تومان رهن کامل تعیین کرده است، گفت: در خیابان شیخ صفی هم یک واحد 76 متری به قیمت 40 میلیون تومان رهن داده می شود.

این وضعیت در مناطق جنوبی تهران که توانایی مالی کمتری هم در میان مردم وجود دارد مشکلات عدیده ای بوجود آورده است و مستاجران در بازار مسکن سردرگم شده اند بطوریکه قیمت ها نارضایتی شدید مردم را در پی داشته است.

این درحالی است که قیمت واحد مسکونی در شهرهای جدید اطراف تهران هم بسیار گران شده است و مستاجران با توان مالی کم، نمی توانند حتی در پرند و پردیس هم واحدی مناسب را اجاره کنند.

قیمت آپارتمانهای اجاره ای در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار ما، سوئیت 20 متری در خواجه نظام 11 میلیون تومان رهن کامل داده می شود و 35 متری در محدوده ستارخان با 4 میلیون تومان رهن و 350 هزار تومان، اجاره داده می شود همچنین برای واحد 40 متری با عمر دو ساله در محدوده تهرانپارس 20 میلیون تومان رهن کامل قیمت گذاری شده است.

12 متر سوئیت کامل در خیابان پیروزی با 2 میلیون تومان رهن و 200 هزار تومان ماهیانه، به اجاره گذاشته می شود و واحدی 45 متری در مجیدیه شمالی بلوار بیژن با پارکینگ، با 20 میلیون تومان رهن و 200 هزار تومان، اجاره داده می شود.

برای آپارتمانی با همین متراژ در اختیاریه شمالی هم 35 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است و در خیابان نامجو نبش یزدی واحدی 50 متری در طبقه سوم با پارکینگ و انباری و آسانسور به قیمت 5 میلیون تومان رهن و 800 هزار تومان، اجاره داده می شود.

همچنین واحدی 50 متری در خیابان ستاری با قیمت 10 میلیون رهن و 500 هزار تومان در هر ماه، اجاره داده می شود و برای آپارتمان 54 متری در مترو مولوی نوساز با پارکینگ و انباری 20 میلیون تومان رهن تعیین شده است.

واحدی 60 متری  در شاهین شمالی دو خوابه با عمر 6 سال هم به قیمت 30 میلیون تومان رهن کامل به اجاره می رسد و آپارتمانی 54 متری مابین میدان حر و چهارراه لشگر یکخوابه با قیمت 14 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان، اجاره داده می شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    92 2
    دم آقايون مسؤولين گرم.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    73 1
    آقااااااااااااااااا...... آّپارتمان 30 متری منو میگه 10 میلیون 300 هزارتومان اجاره همچین بالا هم نیستا تو خیابون کارونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 40 متری طبقه 4 بدون آسانسور 18 میلیون ماهی 300 هزار تومان اصلاً هیچی نیست!!!!!!!!!! از کجا بیاریم؟! ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهرداد IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    41 2
    سوال من اینه چرا این همه اقتصاددان هیچ پیشنهادی برای وضعیت مسکن در ایران نمیده .مثل واگزاری زمین ارزان به مجریان انبوه ساز و ساخت آپارتمان های مسکونی با پولی که در چند قسط از مردم می گیرند. از این طریق دلالی نیز از بین میرود.
    • اسماییل IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      16 1
      جرات ندارن....
    • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      15 1
      اقتصاددان کجابود اگه داشتیم که این وضعیتمون نبود.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    86 0
    باید توجه داشت که نمایندگان محترم مجلس، وزرا هیچ کدوم مستاجر نیستند تا بدونند و حرفی بزنند یا دفاعی بکنند اگر یادتون باشه شبه عید برنامه 20.30 رفت بین وزرا و از آقایون سوال کرد نظرتون راجب قیمتهای تو بازار چطور گرون هست یا نه ... همه و همه اعلام کردند ما خبر نداریم و تا اونجا اهل منزل میگن قیمتها مناسبه... معیار آقایون سران مملکت اهل منزلهاشون هستند که اکثرا با جیب پر پول به بازار مراجعه میکنند و نگرانی خاطری هم ندارن .... پس نتیجه میگیریم کسی نیست به فکر مردم بیچاره باشه ... خوب معلومه من صاحب خونه بودم و حقوق بالا میگرفتم صدام درنمی اومد... کاش آقایون توجه کنند ... کاش و کاش و کاش
    • ریاحی US ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      29 0
      مسولین همه در خانه های خودشون نیستند، در خانه های دولتی و سازمانی هستند. خرج و خرید هم که توسط راننده هاشون انجام میشه و قیمت مواد غذایی اصلا به نطرشون نمی آید. ضمن اینکه اغلب آنها 2 تا 3 شغل حداقل دارند و مجموع درآمد چند شغل باعث می شود که اصلا احساس فشار نکنند. از طرفی صاحبخانه ها هم با این تورم انتظار دارند از ملک خود درآمد بهتر و مناسب با تورم داشته باشند. بنابر همه این دلایل، م کارمندهای بیچاره هر روز فقیر تر میشیم و هر روز بیشتر تحت فشار هستیم. بعد از 15 سال کار کردن، هنوز باید مجیز صاحبخانه رو بگم، چون هیچ وقت پولم به خرید مسکن نمی رسه.
  • بدون نام US ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    27 0
    دارم دیوانه میشم خدایااااااااااا چکار کنیم مگه چه گناهی کردیم؟
  • بدون نام CH ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    24 0
    یک فکری بحال مستاجران بکنید
    • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      3 0
      واقعایه فکری به حال مابکنیدبعداز12 سال تلاش وزحمت بدبختی هنوز صاحب خونه نشدیم چیکار بایدبکنیم با این مسکن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟که انقدگرونن؟چه گناهی کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    15 1
    این قیمت ها کاملا غلط..کاملا..آقا من خودم تو املاک کار میکنم اگه یه 60 متری 2 خوابه 6ساله 30 رهن پیدا بشه من یکی اسمم عوض میکنم..
    • بدون نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      10 1
      ته خط نازی آباد 60 متر آپارتمان 15 میلیون ماهی 450 هزارتومن.قیمت های جنوب غرب تهران با مناطق بالاتر فرق چندانی نداره.توی جنت آباد شمالی هم آپارتمان 60 متری همین حدوده.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    12 1
    با خواندن خبر بيشتر فكر كردم خودتان از عمده مالكان باشيد كه اشتهاي زيادي براي دور جديد افزايش اجاره از مستاجرين بيچاره اي مثل ما دارين .وگرنه با اين همه ساختمان خالي ،نرخ پائين رشد جمعيت ،نرخ پائين ازدواج در جامعه ،اين قيمت اجاره با هيچ منطقي سازگار نيست جز منطق دلال بازي شما عزيزان مالك داراي انواع قدرت...
  • بدون نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    34 0
    بابا جان ..زمین که از اروپا و هند وچین که وارد نمیشه که گران شده...ساخت خانه هم متری 400 بوده شده متری 450 تا 500 ..ازدواج هم که کم شده..چرا ملک اینقدر میره بالا.......جوابش ساده است......به خاطر اینکه آقایان مسول و دولتی و نماینده وزیر و معاون وزیر وووووو همه صاحب زمینهای مرغوب و مفت شده اند واز این راه میلیاردی پول پارو می کنند و لزومی نمی بینند که چیزی ارزان شود...دولتی که برای یک روز نمی تونه قیمت ماست را ثابت نگه داره چطور میخواهد اقتصاد جهانی را که سویس و آمریکا و ژاپن هم جزو کوچکی از آن است را درست کنه....تو را به خدا با شعور مردم ذیگه تا این حد بازی نکنید...تو همه دنیا اقتصاد که خراب میشه املاک و ابزارهای سرمایه افت پیدا می کنه..ولی اینجا خدا برکتش بده میره تا بی نهایت.....
    • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      7 1
      میگم ما که همه این چیزا رو میدونیم چرا بازم وضعیتمون اینجوریه؟
  • بدون نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    9 0
    اگه نشون میدید بگم. مشکل تورم در جامعه هست تا بالاست هیچی پایین نمیاد ودولت هم با برداشتن سوبسید کالاهای اساسی مسابقه گرانی رو راه انداخته
  • مهرداد IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    8 0
    راست میگه مگه دلار چند در صد تو هزینه های ساخت مسکن تاثیر داره که یه دفعه قیمتها اینجوری شد .مگه آهن چند در صد گرون شد که قیمت مسکن اینطور بشه . من که خودم مهندس عمرانم به واضح میبینم که در صنعت ساختمان دلال های کوچک وبزرگ چه سودی از مردم عادی میبرند سعی کنید خودتون به گرانی دامن نزنید.
  • بدون نام US ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    13 0
    جالب اینه که افتخار آقایون مسکن مهر هست ... محل کار ونک ... مسکن مهر پرند یه چیزی حدود 4ساعت با این وضعیت ترافیک و نرخ کرایه ها کارمند با حقوق 410.000 تو راه هست ... این حقوق رو بابت اجاره خونه بده؟ یا خرید خورد و خوراک؟ پوشاک؟ تحصیل؟ و .... هیچ کس دلش برای قشر پایین نمیسوزه ... از روزی هم که یارانه ها رو هدفمند کردند پولداره پولدارتر شده چون اگر یه هزینه پول برق و اب داشت با اون یارانه پرداخت میشه و دیگه بقیه پولش رو جمع میکنه برای خرید زمین و فروختن گرانتر... واقعا تو این عدالت خدا و نوع سیاست آقایون آدم می مونه ... فقط ای ول کم دارن ... که از همین جا یه ای ول میگم .... تبریک برای رسیدگی به حال مردم ... فقط تا قبل انتخابات همه حرفها طرفداری از مردم بود
  • صاحبخاته IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    7 1
    اين همه ساختمان خالي تو تهران هست . الكي خودتون را خسته نكنيد . دولت نمي خواهد مسكن پايين بيايد اين مسكن مهر هم رد گم كني هست . بعضي از املاكي ها ( گفتم بعضي از املاكي ها ) از خدا بيخبر واسه اينكه 2 ريال بيشتر گيرشون بياد دست به هر كاري ميزنند و بيشتر گراني مسكن و اجاره بها همين املاكي ها و رسانه ها هستند كه دست به دست هم مي دهند و اين وضعيت رواني را بوجود مي آورند . انشاا... خداوند از آنها نگذرد.
  • رها IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    2 1
    تا زمانی که مسکن حالت تجارت و سرمایه گذاری را دارد وضعیت مسکن این چنین است درکشورالمان منزلی را اگر امسال 400 هزار یورو میخری سال بعد قیمت 200هزار یورو میشود واین امر باعث می شود که ایرانیان مقیم کشورهای دیگر بدین طریق درایران ثرمایه گذاری کنند وقیمت ملک مانند کالاهای تجاری بالا برود وملت جفا کش ایران بد بختی را بدنبال خود یدک بکشند ودیگر اینکه هیچ مسوءلی مستاءجر نیست تا وضعیت مسکن درست شود چون تمامی مسوئلین ملک هستندنه سوار از پیاده خبردارد نه سیر از گرسنه
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    4 0
    من یک دستگاه آپارتمان 75 متری با دوخواب (6متری) طبقه اول با پارکینگ آسانسور انباری واقع در شهرک محلاتی 50 ملیون رهن کامل کردم... تو ازگل تقریبا همین آپارتمان 60 ملیون رهنه کامل و سمت پاسداران و قیطریه و دولت 8 ملیون !!!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    5 0
    به آقای خسروی رییس اتحادیه املاک ما بگید که تو دفترش نشسته میگه ملک امسال گرون نمیشه.