محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در قالب یکصدمین سفر استانی هیئت دولت وارد شهر مقدس مشهد شد.

احمدی‌نژاد قرار است در این سفر ‌به بیش از 27 شهرستان این استان سفر کرده و از نزدیک با مردم دیدار و گفت‌وگ کند.

حضور در جشنواره حکیم فردوسی و همچنین جشنواره زنان برتر از جمله برنامه دیگر احمدی‌نژاد در سفر به استان خراسان رضوی است.

رئیس جمهور قرار است امروز در اولین روز از سفر استانی خود علاوه بر سخنرانی در صحن جامع رضوی به 3 شهر فریمان، تربت‌جام و تایباد نیز سفر کند.
به گزارش فارس محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و در جمع خبرنگاران و با اشاره به فرا رسیدن ایام ولادت حضرت زهرا(س) و همچنین امام راحل گفت: خدا را شکر که بار دیگر سفر استانی هیئت دولت را در شهر تابان امامت و ولایت یعنی مشهد مقدس قرار داد.
وی افزود: امام رضا(ع) جلوه سیاسی ولایت و مرکز اصلی اندیشه، فرهنگ و انسان‌سازی در ایران است و از این نقطه دنیا به سرتاسر جهان اندیشه مقدس اسلام منتشر می‌شود.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه مشهد مقدس از گذشته مرکز پرورش عالمان و اندیشمندان بوده است، گفت: امروز نیز این شهر مرکز گسترش اندیشه اسلام ناب محمدی است و از این شهر علما و اندیشمندان بزرگی به بشریت هدیه داده می‌شود.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه خراسان پایگاه اصلی فرهنگ و اندیشه الهی ملت ایران است با اشاره به برنامه سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی گفت: من در این سفر ابتدا خیرمقدمی به مردم پس از حضرت امام رضا(ع) خواهم داشت و در کنار آن به سایر شهرستان‌ها برای دیدار با مردم نیز سفر خواهم کرد.
رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: برگزاری کارگروه اشتغال با حضور من و معاون اول برای توسعه اشتغال در استان از برنامه‌های دیگر هیئت دولت در سفر به استان رضوی است تا تصمیمات مهمی درباره گسترش اشتغال در بین جوانان گرفته ‌شود.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دیگر هیئت دولت از جمله دیدار با علما و همچنین تجلیل از ایثارگران گفت: در این سفر جشنواره‌ای برای تجلیل از زنان به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین جشنواره‌ دیگری به منظور تجلیل از مقام فردوسی حکیم به عنوان اینکه نقش مهمی در شکل‌گیری اندیشه ولایی در ایران داشت، برگزار خواهیم کرد.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسه هیئت دولت برای آبادانی هرچه بیشتر این استان، گفت: جلسه هیئت دولت به دو بخش کاملا جداگانه تقسیم می‌شود که در بخش اول تلاش می‌‌شود تا موانع برای اجرای مصوبات قبلی برطرف شده و در بخش دوم نیز اگر کاری بر زمین مانده باشد، تصمیم لازم در مورد آن گرفته خواهد شد.
احمدی‌نژاد در پایان از سفر وزرا و معاونین رئیس جمهور به شهرستان‌های مختلف برای بازدید از پروژه‌های در حال اجرا و همچنین شرکت در شورای اداری خبر داد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =