کردزنگنه در دفاع از عملکردش در سازمان خصوصی سازی گفت: سالم ترین روند خصوصی سازی را انجام داده ام.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس سابق سازمان خصوصی در نشست کافه خبر از عملکردش در خصوصی سازی دفاع کرد.

کردزنگنه با تاکید بر  سالم بودن فرآیند خصوصی سازی در ایران گفت:  دستگاه های نظارتی بر عملکرد سازمان هیچ ایرادی وارد نکرده اند. 

وی در مورد فروش های صورت گرفته به گروه آریا گفت: « در آن زمان گروه آریا چهار شرکت را با قیمتی معادل 370 میلیارد تومان از سازمان خصوصی سازی خریداری کرده است، این قیمت به مراتب بیش از ارزش واقعی شرکتهای فوق بوده و در حال حاضر هم که بحث واگذاری این شرکتها وجود دارد. به رغم اینکه در این شرکتها کارهایی هم انجام شده به زحمت می توان بیش از 200 میلیارد تومان بر روی آنها قیمت گذاشت. »
کرد زنگنه افزود: « من در هیچ یک از مزاید هایی که گروه آریا در آن برنده شد حضور نداشتم و پاکت های مزایده با حضور معاونان سازمان خصوصی سازی گشوده شد. »
وی در پاسخ به ایی پرسش که آیا از سرعت بالای واگذاری شرکتها در دوران مدیریت خود هنوز هم دفاع می کنید گفت: « بعد از ابلاغ اصل 44 درواقع یک فرصت مناسب برای اصلاح ساختار دولت و کاهش تصدی گری به وجود امد که ما در آن زمان نگران بودیم که بتوانیم از این فرصت بهترین بهره برداری را به نفع اقتصاد کشور بکنیم و من تاکید داشتم ضمن رعایت تمامی ملاحظات قانونی، کار با سرعت پیش برود. »
رئیس سابق سازمان خصوصی سازی با اشاره به ناقص اجرا شدن قوانین خصوصی سازی در کشور گفت: « در کشورهایی مانند چین که روند موفقی در خصوصی سازی را اول با آزاد سازی اقتصادی آغاز کردند ولی در ایران این اتفاق نیفتاده است. »

گفتنی است غلامرضا حیدری کرد زنگنه در سال 89 بازنشسته شد. آخرین پست های دولتی وی ریاست سازمان امور مالیاتی و ریاست سازمان خصوصی سازی بود.
22239

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    4 1
    قیمت پایه شرکت تراورش 217 میلیار تومان بود که آقای کرد زنگنه در ویلای جاجرود آقای امیرخسروی آنرا به قیمت 123 میلیارد تومان از دم قسط طی بیست سال فروخت؛ این شرکت با 8 هزار پرسنل و سوابق که داشت مناسب برای انجام پروژه 1200 میلیاردی شیراز بندرعباس بود که بانک ملی فاینانس کرد ولی بانک صادرات شرایط را نپذیرفت! و این داستان رو شد. فقط الماس، الماس و می بره
  • بدون نام IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    4 0
    سالم ترین روند خصوصی سازی عرضه شرکتها در بورس است . شما در بورس این شرکتها را عرضه کردید؟
  • A.R. IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 0
    "این قیمت به مراتب بیش از ارزش واقعی شرکتهای فوق بوده ..." آیا ایشان و همکارانشان برای حتا لحظه ای بر این واقعیت ساده و آشکار تامل نکرده اند که این مابه التفاوت قابل چشم پوشی (!) 170 میلیاردتومانی از کجا خواهد آمد ؟ مگر نه اینست که کاسب واقعی که پول را با محاسبه و عملکرد صحیح بدست آورده، از این خاصه خرجیها نمی کند ؟!!!
  • A.R. IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 0
    یک شاهکار دیگر: "... به رغم اینکه در این شرکتها کارهایی هم انجام شده به زحمت می توان بیش از 200 میلیارد تومان بر روی آنها قیمت گذاشت" !!! ترجمه این متن به زبان خودمانی یعنی اگر امکان آن باشد که با فروش این شرکتها بخشی از زیان کوه آسایی که این گروه به ملت و بیت المال وارد کرد را جبران کنیم، بخاطر بهای غیرواقعی این شرکتها، بازهم این ملت تیره روز 170 میلیارد تومان زیان دیده است .
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    0 0
    واقعا این آریا یک شخص خیالیه یا واقعیه؟؟؟/من شک دارم.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    0 0
    گرانفروشي افتخار دارد؟ شما نبوديد كه با اين كارتان به آريا مجوز داديد كه تمام اصول را زير پا بگذارد؟
  • تراورس IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    2 1
    بنده یکی از کارکنان شرکت تراورس هستم شرکت تراورس در حدود 130 هکتار زمین در کرج - حداقل به همین میزان در اندیمشک - شیرگاه - قزوین زمین دارد . ضمنا نزدیک به 1500 دستگاه ماشین آلات ریلی و سبک و سنگین در اختیار دارد تقریبا بصورت انحصاری در زمینه نصب خطوط ریلی و نگهداری و بازسازی خطوط در همه جا شعبه دارد و ....حالا بگویید واگذاری سالم بوده یا نه ؟ دزدی و غارت بیت المال آشکار است