وزیر اقتصاد در رابطه با سفرهای استانی، قعطنامه 1929، مصرف بنزین، پرتاپ ماهواره و معادن طلا توضیح داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تمام جلساتی که در کشور برای عمران و آبادانی برگزار می شود، شأن جلسه هیأت دولت را دارد و سفرهای استانی دولت یک ظرف زرینی از خدمت و الفت را برای همه ما فراهم آورده است.

سیدشمس الدین حسینی در یکصدمین سفر استانی دولت در جلسه شورای اداری شهرستان تربت حیدریه با بیان این مطلب اظهار داشت: سفرهای استانی دولت دیگر صرفاً از حالت استانی بودن خارج شده و در این سفرها به شهرستان ها، شهرها و بخش ها سرکشی می کنیم.

به گزارش خبرآنلاین وی با اشاره به تعبیر عارفانه مقام معظم رهبری از سفرهای استانی دولت تصریح کرد: گاهی دسترسی مردم یک شهرستان به یک مدیرکل امکانپذیر نبود ولی امروز با انجام سفرهای استانی دولت این مشکل حل شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به تکمیل حدود 10 هزار واحد مسکن مهر در شهرستان تربت حیدریه خاطرنشان کرد: تا پایان امسال یک میلیون و پانصد هزار واحد مسکن مهر در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی ضمن تقدیر از نوع برخورد مردم که باعث تقویت روحیه خدمت در دولت می شود، خاطرنشان کرد: دولت مشتاق و موظف به خدمت به مردم است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به طرح جنبش علمی و نهضت نرم افزاری از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد: امروز و فردا کشوری می تواند در عرصه اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشد که بر علم و دانش متکی باشد.

وی افزود: ثروت فقط داشتن معدن طلا نمی باشد بلکه کسانیکه دانش فناوری معادن طلا را دارند، ثروتمند هستند.

حسینی با اشاره به موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در دو مرحله پرتاپ ماهواره، نانو تکنولوژی و انرژی هسته ای تأکید کرد: ایران با این جهان بینی و روحیه حق طلبی می خواهد به این دانشها دست یابد که نتیجه مقابله با این روحیه تحریم اقتصادی سایر کشورها علیه ایران را منجر شد.

وی ادامه داد: در سال 1389 قعطنامه 1929 که آن را تحریم فلج کننده نامگذاری کردند. علیه ایران تصویب شد اما شاهد بودیم که بی تأثیر بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به موفقیت های ایران در گفتگوی استانبول و نشست بغداد که در روزهای آتی برگزار خواهد شد، تأکید کرد: مطمئن هستم با مدیریت و هدایت رهبری و پشتوانه مردم، از این گردنه ها با موفقیت عبور خواهیم کرد.

حسینی افزود: در شرایطی که برخی از دولتها با تشکیل گروههای مختلف تصمیم گرفتند جلوی رشد اقتصاد ایران را بگیرند، اقتصاد ایران دست به برنامه های اصلاحی زد.

وی با اشاره به اجرای برنامه اصلاحی هدفمند سازی یارانه ها توسط دولت اظهار داشت: شاخص بورس از 12 هزار و پانصد واحد به 27 هزار واحد رسیده و حتی چند بار کشورمان توانست در بورس های بین المللی رتبه کسب کند.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: پس از اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی دولت حق ندارد اقدام به ساخت کارخانه هایی مانند کارخانه فولاد کند و اجرای این طرح ها باید به بخش خصوصی واگذار شود.

دکتر حسینی با اشاره به 75 میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین در سال 1385 در کشور تصریح کرد: اگر سهیمه بندی ها در خصوص این حامل انرژی صورت نمی گرفت، امروز شاهد مصرف یکصد و بیست میلیون لیتر بنزین در کشور بودیم که خوشبختانه با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها توسط دولت این میزان به 60 میلیون لیتر کاهش یافت.

وی ادامه داد: با همراهی مردم توانستیم در مصرف بنزین 22 میلیارد دلار و در مصرف برق 10 میلیارد دلار صرفه جویی و مصرف گندم را تا 60 درصد کاهش دهیم.

 حسینی موجودی فعلی صندوق توسعه ملی را 36 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: تا پایان سال جاری این رقم به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی در پایان گفت: همواره در سفرهای استانی دولت احساس نشاط و درک تعهد بیشتر را احساس می کنم.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مستربین IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    6 1
    کشته ومرده این تحلیل ها و گفته های جناب وزیر اقتصادم. کلی انبساط خاطر پیدا می کنم.!!!!!