دومین و آخرین روز سمینار بررسی مسائل مطبوعات صبح امروز سوم خرداد با برگزاری میزگرد «مدیریت و مالکیت در رسانه» آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، حسام الدین آشنا استاد دانشگاه در این نشست درباره رشته مدیریت رسانه در جهان و ایران سخن گفت و یادآور شد تاسیس رشته مدیریت رسانه در نظام دانشگاهی حاصل تعامل بین دانشکده‌های مدیریت و ارتباطات و سازمان‌هاست. این رشته در سطح بین المللی هم بسیار جوان است.
او با بیان این مطلب که ما باید نگران این باشیم که مدیریت رسانه در کشور، ریشه‌اش را از رشته مدیریت گرفته است یا با ارتباطات پیوند دارد؟ گفت: «مشکلی که در ارتباط با رشته‌های مدیریت رسانه در ایران داریم به نگاه استادان بر می‌گردد، برخی معتقدند که اگر تنها هسته مدیریت را ارایه کنند،کافی است و همین موضوع لطمه وارد کرده است.»
آشنا مشکل دیگر این رشته را فقدان دانش ذکر کرد.

حسام الدین آشنا
بیژن مقدم مدیر مسوول روزنامه جام جم نیز در این نشست درباره مدیریت رسانه‌ها گفت: «سال ها است که گفته می شود فاصله جدی میان تئوری‌های مراکز علمی که تدریس می‌شود با آن چه در عمل در حوزه مطبوعات هست وجود دارد.»
او افزود: «وقتی آمار فارغ التحصیلان روزنامه نگاری را که جذب رسانه‌ها می‌شوند، نگاه می‌کنیم و می‌بینیم‌که تنها چهار یا پنج درصد وارد رسانه ها می شوند به عمق این مشکل پی می بریم.
او تاکید کرد که باید این فاصله را از بین برود و افزود:«کار مدیریت رسانه نیازمند توانمندی‌های متعددی است. در یک روزنامه شما فقط یک نویسنده نیستید باید مسایل جهان و مناسبات روز را هم بدانید. اگر کسی می‌خواهد امتیاز بگیرد باید حقوق مطبوعات را بداند و همچنین بداند که در هفته یک یا دو روز پایش به دادگاه بگذارد و شاکی‌ها هم همیشه دولتی نیستند.»
او همچنین یادآور شد:«معدل وضعیت مطبوعات ما معدل خوبی نیست. وقتی وضعیت اقتصادی دغدغه اصلی کار یک رسانه باشد حتما از ماموریت خود باز می‌ماند.»
 57244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =