فارس نوشت:

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه چسبندگی قیمت‌ها رو به بالا طبیعی است، گفت: شیر خام 800 تومانی هم در بازار داریم.
محمدعلی ضیغمی  در پاسخ به این سؤال که برخی دامداران قیمت شیر خام را لیتری 800 تومان می‌فروشند، گفت: شیر خام 630 تومانی با پایه میکروبی بالا و درصد چربی محدود عرضه می‌شود هر چه بار میکروبی کمتر و درصد چربی بیشتر باشد قیمت شیر نیز افزایش پیدا می‌کند لذا بر مبنای افزایش کیفیت شیر، قیمت شیر خام افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: شیر خام با چربی 37 درصد و بار میکروبی زیر صد هزار با هزینه حمل حدود 800 تومان است اما این شیر متوسطی نیست که باید در بازار عرضه شود در عوض ما شیر زیر 630 تومانی هم داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که پیش از تعطیلات هفته جاری شایعاتی مطرح شده بود مبنی بر آغاز موج جدید گرانی‌ها گفت: طبیعی است که قیمت‌ها به سمت بالا چسبندگی دارند. افزایش قیمت راحت‌تر از کاهش قیمت اتفاق می‌افتد.

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سؤال که چرا علیرغم اقدامات انجام شده قیمت مرغ کاهش پیدا نکرده است، گفت: بر اساس تفاهمنامه شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغداران ذرت و سویا به واحدهای مرغداری تحویل داده شده است و عرضه مرغ با قیمت تعادلی 4200 تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود و امیدواریم که قیمت مرغ در سایر سطوح توزیع نیز کاهش پیدا کند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزین IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    11 0
    یعنی مردم اگه شیر ارزون بخوان قبلش باید یه تخت تو بیمارستان رزرو کنند؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    5 0
    چسبندگی قیمت ها رو به بالا طبیعی است مثل چسبندگی حقوق و در آمد ما به پایین. اما حتی تمایل ما به زندگی راحت تر غیر طبیعی است .
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    2 0
    آخه اینم شد جواب؟؟؟!!! یه جواب درست و حسابی ما ندیدیم تو این مصاحبه خبرگزاریها لطفاً دیگه از مقامات عالیه ایران مصاحبه نکنید بذارید اونا کارشونو انجام بدن در واقع پوست بکنن مردم رو
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    2 0
    " معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه چسبندگی قیمت‌ها رو به بالا طبیعی است، گفت: شیر خام 800 تومانی هم در بازار داریم." قيمت ها رو به پايين چسبندگي دارند.يعني به راحتي پايين نمي آيند. بهتر است آقايان كمتر به زبان تخصصي اقتصاد سعي كنند اظهار نظر كنند ؛‌وقتي نمي دانند .
  • مقیمی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    0 0
    شد این وزارت صنعت و معدن یک کار درست انجام بده ما دلمان خوش بشه . همش مصاحبه میکنند گرانی غیرقانونیه و ما برخورد میکنیم ولی مرغ و روغن و گوشت و هزارتا کوفت و زهرمار دیگه گران شد ولی چیزی ارزان نشد. یک کلام بگید کاری از دستتان بر نمی آد منهم اینقدر وقت خودم و سایرین را نگیرم.
  • مازیار IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    1 0
    از روزی اقایان زحمت کشیدند و قیمت شیر را کم کردند تا حالا 3 ظرف یک لیتری شیر را که فاسد بود و تاریخ روز داشت دور ریختم. هر برند شیر را هم که خریدم با مقادیر زیادی اب قاطی بود ، خلاصه لذت خوردن یک لیوان شیر را هم از ما گرفتید