یک فعال سیاسی رسانه ای آمریکایی با انتقاد از استراتژی رسانه ای ایران در مواجه با افکار عمومی دنیا گفت ایران بهتر است بجای صحبت کردن با مردم خود با مردم جهان صحبت کند.

محمدرضا نوروزپور:

یک فعال سیاسی رسانه ای آمریکایی با انتقاد از استراتژی رسانه ای ایران در مواجه با افکار عمومی دنیا گفت ایران بهتر است بجای صحبت کردن با مردم خود با مردم جهان صحبت کند.
دنی شکتر روزنامه نگار برجسته آمریکایی و مستند ساز ضد جنگ در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین با اشاره به تهاجمات وسیع غرب نسبت به ایران گفت : متاسفانه به نظر می رسد که ایران یک استراتژی رسانه ای عاقلانه برای تاثیر گذاری بر گفتمان جهانی درباره مسئله هسته ای خود ندارد.
این منتقد نظام سلطه در ادامه گفت : مثلا ایران وقتی اعلام می کند به دنبال غنی سازی بیشتر اورانیوم است اما توضیح دقیقی از این اقدام خود برای جهانیان ارائه نمی کند، دقیقا در همان مسیر رسانه های غربی حرکت می کند که چهره شیطانی از ایران نشان می دهند.
نویسنده وکارگردان کتاب و مستند " سلاح های فریب جمعی" در ادامه افزود: ایران دراین باره با مردم خودش صحبت می کند و آنها را متقاعد می کند که راه و روشش درست است حال آنکه باید با مردم جهان صحبت کند. ایران به جای اقناع جهانیان، از خود واکنش نشان می دهد که حمل بر مشکوک بودن رفتارش می شود.
دنی شکتر معتقد است کشورهای غربی مدت هاست به طور همزمان عملیات های رسانه ای و مخفی علیه ایران را شروع کرده اند که آخرین نمونه آن استفاده از ویروسی است که ایرانی ها می گویند آن را از کار انداخته اند.
به اعتقاد سردبیر سایت مدیا چنل اوباما با توجه به بحران اقتصادی غیرقابل درمان آمریکا و بن بست سیاسی که پیشرفت داخلی در این کشور را مسدود ساخته مجبور است در عرصه های بین المللی با به راه انداختن جنگ علیه ترور یا ایستادگی در برابر ایران، ژست یک مرد قدرتمند را بگیرد و با این کار به رقیبان جمهوریخواه خود گزک ندهد تا علیه او موضع بگیرند.
شکتر با تاکید براینکه وارد آوردن فشار به ایران تبدیل به یک استراتژی در آمریکا شده است گفت: از سوی دیگر اسرائیلی ها به هیچ وجه نمی خواهند بهبودی در این وضعیت پدید آید. و هرچقدر تنش ها بیشتر باشد، اوباما بهتر می تواند نقش فرمانده کل را بازی کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    51 4
    مرسی عکس
    • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      10 8
      مطلب به این اهمیت که حرفی نو داره و با شجاعت مطرح شده و منتشر شده رو ندیدی صاف رفتی سراغ یه ایراد که ممکنه نقص فنی باشه که فلو منتشر شده؟ واقعا ایرانی ها مصداق خلایق هرچه لایق هستند همیشه مثل مگسی نباش که از یه گلستان می گذره و می ره رو یه ذره کود حیوانی می شینه
  • بدون نام US ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    13 16
    نمیشه هم فعال سیاسی بود هم روزنامه نگار.
    • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      15 4
      چرا نمی شه؟ بعدهم این اقا هست دیگه. افتاب امد دلیل افتاب اسمش رو بزن تو گوگل. ادم سرشناسیه.
    • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      3 6
      میشه ولی باید از جناح موافق باشی عامو جان
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    36 3
    طبیعتا با توجه به فضای باز موجود در جهان، ایران نمی تونه کاری انجام بده و فعلا داخل رو چسبیده.
    • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      13 8
      اتفاقا اگر فضای بازی باشه که هست جز در مواردی که به اسرائیل یا هولوکاست کسی بخواد انتقاد کنه، ایران بهتر می تونه با مردم دنیا ارتباط بر قرار کنه که
  • آرمين IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    25 4
    پيشنهادش جاي بررسي داره ها ميشه با مردم دنيا حرف زد و اعتمادشون روجلب كرد آقاي رييس جمهور ميشه روش فكر كرد هااااا
    • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      10 9
      در ایران سیاستمدارانی که انگلیسی یا فرانسه حرف می زنند زیاد هستند. نظام باید به طور دوره ای این ها را به سفرهای خارجی اعزام کند و ماموریت آنها فقط این باشد که با رسانه های پربیننده دنیا مصاحبه کنند.
    • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      13 3
      بسیار بجا ، چه اشکالی داره مسئولینی که میتونن واضح وروشن صحبت کنن، باکلیه رسانه های بیطرف وپرطرفدار دنیا مصاحبه کنن ونقطه نظرات ودیدگاههای منطقی مون روبیان کنیم
    • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      7 2
      بله حالا همین مونده که پول بیت المال رو بدیم یه عده به بهانه گفتگو برن خارج حال و حول
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    33 7
    چقدر آزادانه حرفشون رو میزنند..
  • کارشناس رسانه IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    29 2
    واقعا حرف شاهکاری زده است این فعال سیاسی. اگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی این همه خون دل و زحمتی که برای اقناع مردم ما می خوره و می کشه یک صدمش رو می ذاشت برای اینکه با مردم دنیا به طرق مختلف صحبت کنه ما الان رابطمون به جهان اینطوری نبود. اصلا مردم ما اقناع هم باشن با این تاکیدات موکد صدا و سیما بدتر لج می کنن مردم.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      15 0
      مشکل اینه که مردم دنیا رو نمیشه اینجوری اقناع کرد، آخه اونها به منابع خبری زیاد و متنوعی دسترسی دارن و حرف ما تنها منبع اونها نیست که تو هوا قبول کنن، سبک سنگین می کنن ! البته اگه دنیا رو آدم حساب کنن!
  • بدون نام US ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    22 2
    کی گوش میده به حرف ما؟ وقتی همش میگیم نابود باید گردد و اعدام و از صفحه محو شود و ...از طرف دیگر بگیر و ببند در کنسرت و میادین و .....یعنی اونا این گزارشات رو نمیخونن؟فقط به حرف ما گوش میدن؟.
  • بدون نام CA ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    9 0
    ایشون مطمئنه که مردم ایران گوش می دن و قانع می شن که از ایران می خواهد با مردم دنیا صحبت کنن !! فرقی نداره که با کی حرف میزنن با مردم داخل ایران یا خارج از ایران مهم اینه ایا تونسته مردم رو قانع کنه یا خیر؟ خب میشه یه نظرسنجی در خبرآنلاین ترتیب داد و نتیجه رو اعلام کرد
  • سینا از شیراز DE ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    9 2
    چیزی که این آقای فعال سیاسی رسانه ای آمریکایی هنوز نمیداند این است که تو ایران فقط (حرف) زده میشود. همین