در حالی که تنها 9 روز به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده‌ هنوز مشخص نیست شبکه‌های سیما چه برنامه‌هایی در این ماه معنوی پخش می‌کنند.

بهناز شیربانی: تدارک ساخت ویژه برنامه‌ها و مجموعه‌های مناسبتی برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان، سنتی است که از سوی سازمان صدا و سیما هر ساله تکرار می‌شود و هر سال هم در آستانه شروع این ماه مبارک بسیاری از گروه‌های برنامه ساز در بلاتکلیفی و کمبود وقت برای رساندن کارشان به آنتن سیما به سر می برند.

 

در حال حاضر تا آغاز ماه مبارک رمضان(31 تیر) تنها 9 روز باقی مانده و هنوز کنداکتور قطعی برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما برای ماه مهمانی خدا اعلام نشده است.

 

 شبکه سه سیما پیش از این اعلام کرده بود که قرار است طبق روال سال های اخیر برنامه «ماه عسل» را این بار با اجرای علی ضیا روی آنتن بفرستد. سال گذشته اجرای این برنامه را احسان علیخانی به عهده داشت.

 

شبکه پنج سیما نیز طبق روال هر ساله ویژه برنامه «جشن رمضان» را به عنوان یک جنگ شبانه برای پخش در این ماه در نظر گرفته، اما هنوز مشخص نیست که مجری این برنامه چه کسی خواهد بود؟

 

پیش از این محمود شهریاری و کاظم احمدزاده مجری این برنامه بودند. شهریاری چندی پیش گفتگویی انجام داد و گفت که در این برنامه شرکت نخواهد کرد.

او البته چندی پیش از امیر جعفری بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در برنامه شبکه اصفهان سوالی را پرسید که حسابی خبرساز شد.  

 

افطار و سحر دو مقطع زمانی در طول روزهای ماه مبارک هستند که معمولا شبکه‌های مختلف می‌کوشند برنامه‌های خاصی را برای این دو مقطع تدارک ببینند. امسال اما هنوز به غیر از مواردی که گفته شد، برنامه دیگری از سوی شبکه‌ها برای مراسم افطار و سحر روزه داران ایرانی به صورت رسمی اعلام نشده است.

 

جدا از ویژه برنامه های مناسبتی هنوز تکلیف پخش مجموعه‌های تلویزیونی برخی از شبکه‌ها نیز مشخص نیست. شبکه اول سیما امسال دو مجموعه «راستش را بگو» به کارگردانی محمد رضا آهنج و «راز پنهان» به کارگردانی فلورا سام را برای پخش در ماه رمضان، در نظر گرفته بود که در ‌‌نهایت مجموعه «راز پنهان» برای پخش در نظر گرفته شده است. ظاهرا نزدیکی بیشتر مضمون «راز پنهان» به ایام ماه رمضان دلیل انتخاب این مجموعه برای شبکه بوده است. 


 «راز پنهان» پس از مجموعه «راز و نیاز» دومین تجربه سریال سازی فلورا سام است و بازیگرانی چون داریوش ارجمند، پروانه معصومی، محمود عزیزی، الهام حمیدی، علیرضا جلالی‌تبار، کامران تفتی، لادن طباطبایی، کاوه آشنا، حمیدرضا محمدی، سعید پورصمیمی و علیرضا جلالی‌تبار در این سریال ایفای نقش می‌کنند.


دو مجموعه «رویای گنجشک‌ها» به کارگردانی راما قویدل و «چمدان» به کارگردانی خسرو ملکان از گزینه‌های پخش شبکه دو در نظر گرفته شده است که هنوز هم مشخص نیست کدام مجموعه به پخش ماه رمضان این شبکه خواهد رسید. 


 «چمدان» یک سریال اپیزودیک با مضمون طنز است و قصه این مجموعه درباره چمدانی است که گمشده و در هر قسمت دست به دست می‌گردد و به جمع خانواده‌های مختلفی راه پیدا می‌کند. نوع واکنش افراد مختلف در مواجهه با این چمدان و تلاش برخی از آنان برای گشودن آن و آگاهی از محتویاتش، قصه‌های این سریال را شکل می‌دهد. فتحعلی اویسی، میرطاهر مظلومی، محسن قاضی مرادی، فلور نظری، یوسف صیادی و ارژنگ امیرفضلی در آن ایفای نقش می‌کنند.


راما قویدل نیزتصویر برداری «رویای گنجشک‌ها» را اردیبهشت در شمال کشور آغاز کرد. در این مجموعه علی نصیریان در نقش مردی به نام دوست علی ظاهر می‌شود که خانه‌اش را به بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست اختصاص می‌دهد. آزیتا حاجیان و کوروش تهامی در نقش دو مددکار اجتماعی جلوی دوربین ظاهر می‌شوند. سام درخشانی نیز در این سریال نقش ماهیگیر روستا را بازی می‌کند.


گلاره عباسی، ناصر ممدوح، کریم قربانی، فرهاد بشارتی، روح‌الله کمانی، مونا احمدی و ساقی زینتی از دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش می‌کنند.


شبکه سوم سیما دو مجموعه «دزد و پلیس» با مضمونی طنز به کارگردانی سعید آقاخانی و «خداحافظ بچه» به کارگردانی منوچهر هادی را برای پخش از این شبکه در نظر گرفته است که ظاهرا احتمال پخش «خداحافظ بچه» برای پخش در این ماه بیشتر است.

 

بهنوش بختیاری و مهرآوه شریفی نیا در نمایی از مجموعه «خداحافظ بچه»


ساخت مجموعه «خداحافظ بچه» نیز از حدود دو ماه پیش آغاز شده است و آتیلا پسیانی، شهرام حقیقت دوست، بهنوش بختیاری، مهراوه شریفی نیا از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.


این سریال این سریال مضمونی کمدی دارد و در خلاصه داستان آن آمده است: مرتضی و لیلا زوج خوشبختی هستند و در آرزوی تولد فرزند به سر می‌برند، امّا وقوع حادثه‌ای زندگی آرامشان را به هم می‌ریزد….


شبکه پنج سیما نیز مجموعه‌های «شاید برای شما اتفاق بیفتد»، «تکیه بر باد» و «طهران نو» را برای پخش در نظر گرفته است که هنوز مشخص نیست در ‌‌نهایت کدامیک برای پخش ماه رمضان قطعی خواهد شد. 


 «تکیه بر باد» مجموعه‌ای است که تصویر برداری آن زمستان سال گذشته به اتمام رسید و با وقفه‌های که در پخش با آن روبرو شد در ‌‌نهایت به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی پخش ماه رمضان در نظر گرفته شده است. در این مجموعه بازیگرانی چون مهدی فخیم‌زاده، فرامرز قریبیان، اشکان خطیبی، افسانه پاکرو نقش آفرینی می‌کنند. 

 

فرامرز قریبیان و مهدی فخیم زاده در «تکیه بر باد»


 «طهران نو» نیز که مضمون‌اش چندان قرابتی به حال و هوای این ماه ندارد روایتگر زندگی شخصی به نام کیا مقدم است که بعد از سال‌ها دوری از وطن به خاطر پیگیری برخی مسائل شخصی و در حالی که در زندگی زناشویی خود شکست خورده است، به کشور بازمی‌گردد، اما در‌‌ همان بدو ورود با اتفاقی روبه‌رو می‌شود که زندگی خودش و بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 


 مهران احمدی، علی سرابی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، شقایق دهقان، ندا مقصودی، سمیرا ذکایی، لیندا کیانی، گلاره عباسی، بهناز جعفری، آتنه فقیه نصیری، پوراندخت مهیمن، سوگل طهماسبی، بیژن افشار، الهام کردا در این مجموعه حضور دارند.


با این حال باید منتظر ماند و دید که در یک هفته باقی مانده چه برنامه‌های از سوی شبکه‌های سیما برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =