ایسنا نوشت:

وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه هيچ نامه رسمي از جانب ايران درباره زائران ايراني ربوده شده در سوريه دريافت نكرده است.
خبرگزاري رويترز به نقل از پاتريك ونترل، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گزارش داد كه ايران ديپلمات سوييس در تهران را (در اعتراض به ربوده شدن زائران ايراني در سوريه) به وزارت امور خارجه احضار كرد اما آمريكا هيچ‌گونه نامه رسمي از ايران درباره اين موضوع دريافت نكرده است.
وي از ارايه جزييات بيش‌تر خودداري كرد اما در پاسخ به اين سوال كه آيا منطقي است ايران، آمريكا را مسوول (ربوده شدن و جان زائران) ايراني بداند،‌گفت: اين كار بي‌معني به نظر مي‌رسد.
ونترل در عين حال اتهامات آمريكا عليه ايران در سوريه را تكرار كرد.
در پي ربايش شهروندان و زائران ايراني توسط گروه‌هاي مسلح مورد حمايت دولت آمريكا در سوريه كاردار سوييس به عنوان حافظ منافع آمريكا در تهران به وزارت خارجه احضار شد. كاردار سوييس در تهران روز دوشنبه توسط مدير كل آمريكاي شمالي به وزارت امور خارجه فرا خوانده و نسبت به اين قبيل اقدامات به وي هشدار داده شد.
رضا زبيب با اشاره به حمايت آمريكا از گروه‌هاي مسلح و شورشي در سوريه دولت آمريكا را مسوول سلامت 47 زائر ربوده شده دانست و تاكيد كرد از دولت آمريكا انتظار مي‌رود با استفاده از نفوذ خود نزد ربايندگان امكان آزادي فوري و بدون قيد و شرط آنها را فراهم كند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =