بازار یابی در سال های اخیر بخشی از قدرت و نفوذ خود را از دست داده است اما این کتاب مهیج نشان می دهد که بازار یابی چگونه می تواند اعتماد و نفوذ خود را در داخل و خارج از سازمان، مجددا به دست آورد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «عصر سوم بازاریابی» تازه ‌ترین اثر ترجمه شده کاتلر (پدر بازاریابی نوین)، که از سوی انتشارات رسا با ترجمه دکتر هرمز مهرانی، و بهزاد شهرابی چاپ و منتشر شد. این کتاب، برگردان کتاب مارکتینگ‌ تری(marketing 3.0) اثر فیلیپ کاتلر، ایوان ستیاوان، هرماوان کارتاجایا است در سال 2010 از انتشارات جان وایلی.

 

رئیس جمهور اندونزی در بخشی از مقدمه ای که بر این کتاب نوشته، اظهار داشته:
«این کتاب از رسالت من که حرکت دادن مردم فقیر اندونزی از پایین هرم به سمت وسط هرم است نیز پشتیبانی می کند. این کتاب از تلاش های مردم اندونزی جهت حفظ محیط زیست به عنوان بزرگ ترین دارایی ها نیز پشتیبانی می کند. بطور خلاصه خوشحال هستم که می بینم دو صاحب‌نظر برجسته و شناخته شده جهانی بازار یابی، انرژی و تلاش خود را در تالیف کتابی برای دنیایی بهتر صرف کردند. به فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان برای تالیف چنین کتابی که افکار و اندیشه ها را تحت تاثیر قرار می دهد، تبریک می گویم. امیدوارم هرکسی که این کتاب را مطالعه می کند تشویق شود تا با تلاش های خود، در دنیایی که در آن زندگی می کنیم، تفاوت هایی ایجاد کند.»

 

مولفین این کتاب نیز با بیان اینکه بازار یابی عصر سوم در شرق متولد شده و در این منطقه شکل گرفته است، در پیشگفتار خود بر این کتاب نوشته اند: «اندیشه نگارش این کتاب در آسیا شکل گرفته است و به همین علت تفکر و اندیشه معنوی و انسان محور و روحیه انسان های شرقی در همه فصل های آن قابل مشاهده است. نویسندگان این کتاب بر این باورند که در دهه دوم آغاز هزاره سوم، که مشتریان از هر زمان دیگر آگاه تر و هوشمند تر شده اند، شرکت ها باید منافع «شرکت» و «جامعه» ای که در آن فعالیت می کنند را همزمان مورد نظر قرار بدهند و این نگرش، نگاه منحصر به فرد و نقطه عطف این کتاب محسوب می شود.»

 

«عصر سوم بازاریابی» با نگاهی بسیار دقیق، آخرین رویکرد بازار یابی شرکت ها را پس از تحولات سریع و ناگهانی جهان، مانند ناامنی های ناشی از حمله های تروریستی و پیامدهای ناشی از آن، بحران مالی جهان در سال 2008، تحولات بسیار عظیم در فناوری اطلاعات، شیوع فقر و بیماری های واگیر دار و ... مدنظر قرار می دهد و با گذر از اعصار محصول محوری و مشتری محوری، به عصر انسان محوری می پردازد.


این کتاب در سه بخش، بازار یابی عصر سوم – که بازار یابی شرکت های هوشمند دهه دوم هزاره سوم و پس از آن است – را مد نظر قرار داده است. به ترتیبی که در بخش اول روندهای کلیدی کسب و کار به عنوان زیر بنای بازار یابی عصر سوم مورد بحث قرار گرفته است. در بخش دوم روش هایی که شرکت ها می توانند چشم انداز، رسالت و ارزش های خود را به هر یک از ذینفع هایشان منتقل کنند، ارائه شده است. و سرانجام در بخش سوم، روش های اجرایی بازار یابی عصر سوم برای حل مشکلات جهانی مانند سلامت، فقر و پایداری محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است.


ایده بازار یابی عصر سوم ابتدا در نوامبر 2005 در آسیا، توسط گروهی از مشاوران "مارک پلاس" مفهوم سازی شد. این گروه یک بنگاه خدمات بازار یابی مستقر در آسیای جنوب شرقی با مدیریت هرماوان کارتاجایا است. بعد از دو سال تلاش برای بسط این مفهوم، در نهایت فیلیپ کاتلر و هرماوان جاکارتایا در چهلمین سالگرد تاسیس اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آسه آن) در جاکارتا، پیش نویس آن را ارائه کردند.

 

در پشت جلد کتاب جملاتی از شخصیت ها و چهره های جهانی در عرصه بازار یابی را می خوانیم:
بازار یابی در سال های اخیر بخشی از قدرت و نفوذ خود را از دست داده است. اما این کتاب مهیج نشان می دهد که بازار یابی چگونه می تواند اعتماد و نفوذ خود را در داخل و خارج از سازمان، مجددا به دست آورد. / لئونارد بری، استاد بازار یابی دانشگاه A&M تگزاس و همکار در تالیف کتاب درس های مدیریت از کلینیک مایو.
 

فیلیپ کاتلر در دوره متلاطم و پر تحول عصر کنونی با بینشی به موقع مجددا مسیر بازار یابی راهبردی را رهبری می کند. عصر سوم بازار یابی با ارائه روش های کسب مزیت رقابتی با توجه به معنویت و مطالب مرتبط با روح انسانی، نکات مهم و قابل توجهب ارائه کرده است./ دنیس دانلوپ، مدیر عامل انجمن بازار یابی آمریکا.


عصر سوم بازار یابی ایده های مهمی را برای همه مدیران ارشد دارد. این کتاب مسیر حرکت شرکت های انسان محور و ارزش گرا را به روشنی و وضوح نشان می دهد. ده فرمان نوآورانه کتاب، بازار یابی و ارزش ها را یکپارچه می کند و به شرکت هایی که به آن عمل می‌کنند، شخصیت و هدف می بخشد./ استفن گریسر و ریچرد چاپمن، استاد اداره امور کسب و کار از دانشکده امریتوس دانشگاه هاروارد.

و...

 

کتاب در 216 صفحه با قیمت 6500 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب توصیه شده و کاربردی، همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =