این کتاب شما را با بُعد شگفت ‌انگیزی از خلاقیت ذهنی آشنا می ‌کند که با کمک آن می ‌توانید سطح الهام و خلاقیت خود را در زمینه‌های شخصی و شغلی بالا ببرید، استرس را به موفقیت بدل کنید و با تلاش کم‌تر به پیشرفتی بیش‌تر و والاتر دست یابید.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «پرورش ذهن» نوشته دکتر هری الدر، با ترجمه ای از عارفه سادات خوش نیت، از سوی نشر قطره، وارد بازار نشر شد. ناشر معتقد است این کتاب با ارائه‌ توصیه‌ها، مثال‌ها و برنامه ‌ای سه ‌هفته ‌ای برای پرورش ذهن، به فعال ‌سازی بخش خلاق و نامحدود ذهن شما می پردازد و بدیهی است که شما با شناخت این راه‌های فعال ‌سازی، می‌توانید عملکرد آن را در اختیار خود درآورید و بدین ترتیب همواه یک گام از دیگران جلوتر باشید و خوش بدرخشید.

این کتاب در 9 فصل «جرقه‌ها و سیلان ذهن، خلاقیتی که دنیا را تغییر می‌دهد، تفکر دوسویه، درس‌های خلاقیت برای تغییر زندگی، استرس را به موفقیت بدل کنید، خوش شانس شوید، به سوی ذهن خلاق و برنامه اوج عملکرد سه هفته ای» تدوین و منتشر شده است.

 

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:
چند بار تا به حال جرقه الهامی شگفت‌انگیز در ذهن‌تان زده شده است؟ یا چند بار تا به حال دوره ‌ای پر از موفقیت را پشت سر گذاشته ‌اید، وقتی همه‌چیز بدون نقص و بدون هیچ زحمتی پیش می‌رود؟ پاسخ اکثر ما این است: «خیلی کم». اما حالا متخصصان عصب ‌شناسی دریافته ‌اند که این تجربه‌های ‌شگفت ‌آور چرا و چگونه روی می‌دهند. این امر متعاقباًً منجر به پیشرفتی غیرمنتظره در تفکر خلاق و مهارت‌های حل مسئله شده است. حالا می ‌توانیم ذهن‌مان را پرورش دهیم تا همواره در اوج عمکرد باشیم و در زمینه‌هایی که زمانی موفقیت در آن‌ها برای‌مان خواب و رؤیا‌ بود، خوش‌ بدرخشیم.


دکتر هری الدر در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه می‌توانید:
● با تلاش کم‌تر، پیشرفت بیشتری حاصل کنید.
● سطح الهام و خلاقیت خود را بالا ببرید.
● به اختیار خود اوج عملکرد را تجربه کنید.
● در دست‌یابی به اهداف‌تان همواره موفق باشید و عنصر شکست را از زندگی خود حذف کنید.
مهم نیست به دنبال راه ‌حل مشکلی کاری باشید که مدت‌هاست ذهن شما را به خود مشغول کرده است، یا در پی ایده ‌ای عالی برای پولدار شدن یا پیشرفت در ورزش مورد علاقه‌تان‌. در پی هرچه که باشید، این فنون فوق‌العاده برای پرورش ذهن شما را قادر می‌کنند با تلاشی بسیار...

*
فکر‌های بی‌ارزش
در این‌جا، اهمیت اصل GIGO دیده می‌شود. از آن‌جایی که شهود مسبوق به سابقه‌ شما از پایگاه داده‌های تجربه‌ شما الهام می‌گیرد، پس تحت تأثیر کیفیت و کمیت آن تجربه قرار می‌گیرد. بنابراین مثلاً هر چه شخص پیرتر می‌شود، ممکن است دریافت‌های شهودی بیشتری داشته باشد، چون از تجربه‌ بی‌تری استفاده می‌کند. برعکس، دریافت‌های ناگهانی کودکی خردسال اگر چه اغلب برای او شگفت‌آورند، اما بیش‌تر به ترکیب تجربه‌ی فعلی یا تجربه‌ی قبلی محدود او وابسته ‌اند. مفهوم به اصطلاح «خرد» شخصی پیرتر معمولاً ماهیتی شهودی دارد که وفور، گوناگونی و کیفیت و هم‌چنین‌ کمیّت کلّی چنین تجربه‌ای را بازتاب می‌دهد. اگر بخواهیم مشخص ‌تر بگوییم، شخصی که ادبیات کم ‌مایه می‌خواند، معمولاً فکرهای بی‌ارزشی به ذهنش خطور می ‌کند که کیفیت همان چیزی را بازمی‌تاباند که ذهن او را پر کرده است. به همین ترتیب، رابطه به ذهن‌مان خطور کند با افراد هوشمند و محرک باعث می‌شود بیش‌تر فکر‌هایی که کیفیت ورودی ذهنی ما را بازتاب می‌دهند. در یک کلام: ورودیِ با کیفیت، خروجیِ با کیفیت می‌دهد، ورودیِ بد، خروجیِ بد. بنابراین شما می‌توانید با نوع ورودی‌هایی که طلب می‌کنید و اجازه ورود آن‌ها را به مجموعه‌ی تجربه خود را می‌دهید، بر کیفیت افکارتان تأثیر بگذارید. مسئله، IQ نیست، بلکه شاید به قضاوت عقل سلیم در مورد عادت‌ها و شیوه‌ زندگی نیاز باشد.


ذهن خود را گسترش دهید
اصل GIGO رابطه‌ تنگاتنگی با فکر اساسی‌تر بسط و گستره‌ی علایق و تجربه‌ها برای تشکیل پایه و اساس فکرهای شما دارد. بر خلاف تصور کلیشه‌ایِ مشهورِ اعتیاد به کار، آن‌هایی که به‌نظر خلاق‌ترین افراد بودند، تمایل داشتند علایق وسیعی را خارج از زندگی تجاری عادی خود دنبال کنند. این علایق در زمینه‌ هنر، سرگرمی یا تفریح بودند. یا شاید از طریق معاشرت با قشری متفاوت دنبال می‌شدند. که در حوزه شغلی آن‌ها غیرعادی بودند، دنبال می‌شدند.

 

این کتاب خواندنی و کاربردی در 274صفحه، با قیمت 7هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.
 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را در محل کار یا منزل -بدون هزینه ارسال- دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =