ایسنا نوشت:

افراد سودجو در ماه مبارك رمضان با قيمت پايين‌تر آش و حليم را عرضه مي‌كنند، ولي اصول بهداشتي را در آن رعايت نكرده و از مواد ناسالم در آنها استفاده مي‌كنند كه در ميان آنها آژانس املاك، آژانس تاكسي، تعويض روغني و فرش فروشي نيز به چشم مي‌خورد.
ساندويچي‌ها بيشترين آمار تخلف در اين زمينه را دارند و اتحاديه كباب، حليم و آشپزندگان غذاهاي سنتي تهران با همكاري اداره اماكن اقدام به پلمپ اين مراكز كرده است.
حسين محمدي ، رييس اتحاديه كباب، حليم و آشپزندگان غذاهاي سنتي تهران، اظهار كرد:‌ از ابتداي ماه مبارك رمضان برخورد شديد اتحاديه با واحدهايي كه به صورت غير مجاز اقدام به فروش آش و حليم مي‌كنند، آغاز شده و تا به امروز بسياري از اين واحدها پلمپ شده‌اند و مراكز پلمپ شده بايد تعهد محضري دهند.
وي افزود: واحدهايي مثل چلوكبابي‌ها، رستوران‌ها، آبميوه فروشان، كله‌پزان، ساندويچي‌ها و مراكزي از اين قبيل كه اقدام به فروش آش و حليم مي‌كنند، كارشان غير قانوني بوده و با آن‌ها برخورد مي‌شود.
او از مردم و روزه‌داران درخواست كرد كه به لحاظ مسائل بهداشتي، آش و حليم را از واحدهاي مجاز كباب و حليمي خريداري كنند كه مجوز رسمي از اتحاديه و وزارت بهداشت دارند و مشخص شده هستند.
وي با بيان اين كه بر سر در همه مغازه‌هايي كه جواز كسب دارند، بنر نصب شده است، ابراز داشت: خريد آش و حليم فقط بايد از واحدهاي مجاز حليم و كبابي صورت گيرد.
رييس اتحاديه كباب، حليم و آشپزندگان غذاهاي سنتي تهران، از پلمپ واحدهاي غير مجاز فروش آش و حليم در ماه مبارك رمضان خبر داد.
به گفته او آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، میوه‌فروشان، ساعت‌سازی‌ها، سوپرمارکت‌ها و تهیه غذاهای ایرانی از جمله واحدهای غیر مجازی هستند که در کنار برخی پیتزا و ساندویچ‌فروشی‌ها اقدام به عرضه آش و حلیم می‌کنند. این که گروهی از مردم نیز بدون توجه به سلامت خود و خانواده از این واحدهای غیرمجاز آش و حلیم و مایحتاج سفره افطار را تهیه می کنند، در جای خود قابل تامل است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    19 0
    بنده در یک بوتیک لباس نیز این موضوع را مشاهده کردم . طرف حلیم بوقلمون میفروخت