۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۲۰

روزنامه تهران امروز نوشت:

با نزدیک شدن به روزهای آغازین ماه رمضان بسیاری از مراکز پخت حلیم و‌ آش رشته خود را برای خدمات‌دهی در این ایام آماده می‌کنند. در عین حال به گفته فعالان این حوزه هنوز نرخی برای فروش حلیم وآش این مراکز ابلاغ نشده‌است.

هرچند انتظار می‌رود که قیمت تمام شده حلیم و ‌آش به دلیل رشد قیمت مواد اولیه آن افزایش داشته باشد. در این میان برخی از کبابی‌ها قیمت احتمالی فروش حلیم و آش را در ماه رمضان 4 تا 4 هزار و 500 برای هر کیلو حلیم و 3 هزار تا 3 هزار و پانصد تومان برای هر کیلو آش بیان می‌کنند.

گفتنی است قیمت هر کیلو حلیم، در سال قبل 3 هزار و 500 تومان بود.

این در حالی‌است که کبابی‌ها و رستوران‌هایی که در ماه رمضان اقدام به عرضه حلیم می‌کنند اذعان می‌کنند که هنوز ابلاغیه یا دستوری از سوی اتحادیه به این مراکز نرسیده‌است.

در عین حال چندی پیش رئیس اتحادیه کباب، حلیم و آشپز هرچند قیمتی برای عرضه حلیم و ‌آش ارائه نکرد اما با اشاره به اجرای طرح ضیافت گفت: 200 واحد در مناطق 20 گانه تهران به جز شمیرانات و شهرری برای عرضه حلیم و آش در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که بر سر در آنها بنری نصب خواهد شد.

علیرضا فرشید افزود: طرح ضربتی با همکاری اماکن و شورای اصناف هر ساله برگزار می‌شود که امسال نیز امیدواریم همکاری کنند.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم، و آشپز با بیان اینکه در نانوایی‌ها هم حلیم پخته می‌شود، ادامه داد: این طرح برای کنترل عرضه حلیم و آش به صورت بهداشتی و عدم تداخل صنفی انجام می‌شود گاه شاهدیم که حلیم را از قزوین به تهران آورده و در اغذیه‌فروشی‌ها و عرضه می‌کنند که غیر بهداشتی است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    هلیم صحیح است
  • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    هلیم صحیح است
  • بدون نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    چه فاجعه ای !!!!!!!!