درحالی حضور محمود عباس در تهران قطعی شده‌ است، پادشاه عربستان به یک مسافرت خصوصی می‌رود.

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطینی در تهران به خبرگزاری مهر گفته است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، روز چهارشنبه به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به تهرا سفر می کند. پیشتر اخباری در مورد لغو سفر محمود عباس منتشر شده بود.
از سوی دیگر ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سعودی روز دوشنبه برای یک سفر خصوصی ریاض را ترک کرد و در فرمانی برادر خویش شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد و وزیر دفاع را مامور اداره امور کشور کرد.
به گزارش العربیه ملک عبدالله در بیانیه ای اعلام کرد بر اساس ماده 66 نظام حکومتی شاهزاده سلمان را مکلف کرده است که در غیبت خویش تا هنگام بازگشت به کشور اداره کشور را برعهده گیرد. فرزند ملک عبدالله و قائم مقام وزارت خارجه عربستان سعودی در اجلاس تهران شرکت خواهد کرد.
برنامه دیدار‌های لاریجانی
امروز در خبر دیگری که فارس منتشر کرد اعلام شد رئیس‌جمهور مغولستان و وزرای امور خارجه عمان و کویت در حاشیه برگزاری اجلاس عدم‌تعهد در تهران با رئیس مجلس کشورمان دیدار می‌کنند. "بان‌کی‌مون" دبیرکل سازمان ملل ظهر فردا (چهارشنبه) ضمن دیدار و رایزنی با رئیس مجلس کشورمان، در ضیافت ناهار لاریجانی، حضور می‌یابد.
لاریجانی عصر فردا نیز با وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.رئیس‌جمهور مغولستان و وزیر امور خارجه کویت نیز شنبه هفته آینده 11 شهریورماه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدارهای جداگانه‌ای خواهند داشت.
نشست سه‌جانبه پیرامون آزادی فوری هیات ربوده شده هلال‌ احمر در لیبی
همچنین رییس ستاد شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران گفت که در حاشیه این اجلاس، نشست سه‌جانبه‌ای در راستای پیگیری آزادی هر چه سریع‌تر هیات هفت نفره هلال‌ احمر ایران در لیبی که چندی پیش ربوده شدند برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، علی سعیدلو با اعلام این مطلب تصریح کرد: این نشست با هماهنگی معاونت بین‌الملل رییس‌جمهور و با حضور وزیر خارجه لیبی، رییس کمیته بین‌الملل صلیب سرخ جهانی و رییس جمعیت هلال‌احمر ایران برگزار می‌شود. وی افزود: در این جلسه در خصوص آزادی فوری هیات هفت نفره ایرانی که در لیبی ربوده شده‌اند، مذاکرات جدی صورت خواهد گرفت.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =