معاون وزیر خارجه و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر سلامت اتباع ربوده شده ایرانی در سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در حاشیه شانزدهمین نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اتباع ربوده شده ایرانی در سوریه گفت: بر اساس اخباری که داریم سلامتی همه آنها قطعی است.
وی با اشاره به اینکه گروه موسوم به ارتش آزاد که یک گروه شناخته شده است، مسئولیت این ربایش را به عهده داشته است، ادامه داد: این گروه در یکی از کشورهای همسایه پایگاه داشته و در آنجا آموزش می‌بیند. ایران به این گروه ارتش آزاد پیام قوی داده است که مسئولیت جان این افراد با آنهاست و همچنین به کشورهای حامی این گروه نیز چنین پیامی داده شده است.
وی همچنین درباره درخواستی که این افراد در مقابل آزادی اتباع ایرانی دارند نیز اظهار داشت: ربایندگان در خواستی را مطرح نکرده اند و تا کنون تمام تلاش ما معطوف به آزادی آنها بوده است. گروه موسوم به ارتش آزادی در سوریه خود را یک گروه معارض می‌داند اما علاوه بر رویکرد نظامی فعالیت‌های تروریستی و آدم‌ربایی نیز دارد و سؤال اینجاست که چگونه چنین گروه‌هایی می‌توانند ادعا کنند جایگزین نظام سیاسی سوریه می‌شوند.
وی درباره اظهارات داود اغلو وزیر خارجه ترکیه که از سیاست‌های ایران در قبال سوریه انتقاد کرده بود نیز یادآور شد: ایران با صدای بلند از مردم سوریه و محوریت بشار اسد حمایت می‌کند و معتقدیم راهکار مشکل سوریه، سیاسی و مبتنی بر گفت‌وگو است.

بروجردی: 48 ایرانی ربوده شده در سوریه در سلامت هستند
علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حاشیه نشست امروز اجلاس غیرمتعهدها با اعلام خبر سلامت 48 ایرانی ربوده شده در سوریه، ابراز امیدواری کرد که این افراد در زمان آزادی نیز از این وضعیت برخوردار باشند. من با شخص بشار اسد درباره 48 ایرانی صحبت کردم، ایشان گفتند از لحظه‌‌ای که این اتفاق ناگوار واقع شد، کمیته ویژه‌ای را تشکیل داده است.
بروجردی ادامه داد: سفارت ایران، دولت سوریه و مسئولان ذیربط ما در این باره تلاش می‌کنند؛ امیدواریم که همانند بقیه زائرانی که آزاد شدند بتوانیم سریعتر در این باره به نتیجه برسیم.

سخنرانی 45 وزیر و معاون وزیر در دومین روز از نشست وزیران خارجه عدم تعهد
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه برگزاری دومین روز از نشست وزیران خارجه «نم» از افزایش تعداد درخواست ها برای سخنرانی در دومین روز نشست خبر داد.
وی گفت: تا دیروز 25 درخواست سخنرانی داشتیم که این تعداد امروز به 45 درخواست از سوی وزیران، معاونان وزرا ارائه شده و به همه درخواست کنندگان اجازه صحبت داده خواهد شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اگر تعداد درخواست ها در حد 25 سخنرانی باقی می ماند ممکن بود جلسه روز دوم وزیران خارجه تا ظهر پایان یابد اما با افزایش درخواست ها نشست امروز در دو نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل خواهد شد. این نشست حدودا ساعت 18 بعد از ظهر پایان می یابد.
پیام آیت‌الله مکارم شیرازى به اجلاس سران کشورهاى غیرمتعهد
همچنین آیت‌الله مکارم شیرازى در پیامی به اجلاس جنبش عدم تعهد با بیان اینکه ارزش‌هاى اخلاقى که اساس و پایه تعلیمات پیامبران الهى و مورد تأکید فلاسفه و دانشمندان بزرگ جهان است روز به روز ضعیف‌تر مى‌شود، از اعضای این جنبش خواست در تصمیمات خود این مسائل را مورد توجه عمیق قرار دهند و راه حل‌هایى براى آن بیندیشند. در پیام این مرجع تقلید آمده است: «دنیایى که در آن زندگى مى‌کنیم نسبت به گذشته بسیار ناامن‌تر شده و هم‌اکنون درگیرى‌هاى شدید در مناطق مختلف بر اثر سیاست‌هاى مخرب زیاده‌خواهان جهان برقرار است و متأسفانه هر روز خون‌هاى بیگناهان بیشترى در این راه ریخته مى‌شود، در حالى که اگر کشورهاى غربى و همدستان آنها از دخالت در کشورهاى دیگر دست بردارند و سرنوشت هر کشورى را به دست مردم آنها بسپارند به زودى صلح و ثبات برقرار مى‌شود.
مسأله مهم دیگر این‌که ارزش‌هاى اخلاقى که اساس و پایه تعلیمات پیامبران الهى و مورد تأکید فلاسفه و دانشمندان بزرگ جهان است روز به روز ضعیف‌تر مى‌شود ارزش‌هایى که مى‌تواند چهره دنیا را عوض کند و صلح و دوستى به بار آورد.»

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =