ایرنا نوشت:

شب گذشته در جریان تلاش صدها تظاهر کننده خشمگین مصری برای ورود به سفارت امریکا در قاهره در اعتراض به فیلم توهین آمیز به پیامبر( ص) یک نفر کشته ودهها نفر دیگر مجروح شدند.
 منابع پزشکی مصر اعلام کردند که در درگیری تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در قاهره یک تن بر اثر اصابت گلوله به قفسه سینه و شکم جان باخت وده ها تن دیگر زخمی شدند.

به گفته منابع مذکور فرد جان باخته إسماعیل رشاد أحمد إسماعیل 36 ساله از ساکنان قاهره است.

درگیری ها پس از نماز جمعه بین معترضان در نزدیکی سفارت آمریکا در قاهره و نیروهای امنیتی از سر گرفته شد وطی آن تظاهر کنندگان تلاش کردند سفارت آمریکا را تسخیر کنند.که پلیس با گاز اشک آور به آنها حمله کرد.

دیروز جمعه هزاران نفر از مردم مصر از جمله نمایندگان نیروهای اسلامی سیاسی مختلف پس از نماز جمعه در تظاهرات میلیونی که به دعوت اخوان المسلمین در میدان التحریر در قاهره برگزار شد، شرکت کردند ودر حمایت از پیامبر (ص)، و در اعتراض به فیلم موهن ضد اسلامی و محکوم کردن ایالات متحده ، صهیونیست ها و غرب، شعار سر دادند.
26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید EU ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    15 2
    در خبر دیگری نوشته بودید اخوان المسلمین دعوت خود برای شرکت در تظاهرات روز گذشته رو لغو کردند و به همین دلیل مورد انتقاد سلفی ها قرار گرفتند والان دوباره نوشتید به دعوت اخوان المسلمین ؟ ما که سر در نیاوردیم . در ضمن خود خبرگزاری های مصری از جمله الیوم السابع گفتند چند هزار نفر شرکت کردند شما نوشتید تظاهرات میلیونی؟
    • بدون نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      0 5
      آقای امید شما چرا همش برای حمایت آمریکا کامن میدی؟ مگه مسلمون و ایرانی نیستی ؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    18 2
    این فیلم را مگر رییس جمهور آمریکا ساخته که باید چنین کارهایی کرد ما باید از پیامبرمان درس اخلاق بگیریم خود پیامبر بارها بارها با رفتار خود به محالفانشان درس انسانیت داد.ولی الان این به ظاهر دوستداران پیامبر چنین می کنند و اتش می زنند و می کشند چه چیزی می خواهند ثابت کنند؟؟؟ آنها از رسول درسی نگرفته اند
  • بدون نام RU ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    3 1
    آزادی بیان این دردسرها رو هم داره. یه زمانی "محمد رسوال الله" با اون هزینه بالا ساخته میشه و تحسین همه مسلمونهای دنیا رو برمی انگیزه و یه زمانی هم همچین فیلم های سطحی، بی کیفیت و توهین آمیزی. دولت و رئیس جمهور آمریکا و هیچ کشور دیگه ای هم دخالتی تو ساخت این فیلمها نداشتن و ندارن. یازده سپتامبر هم شد بهونه ای برای به راه انداختن تبلیغات ضداسلامی، احتمالا هر سال شاهد همچین پدیده های زشتی باید باشیم. آمریکا اگه میخواد جلوی این روند رو بگیره باید یه قانون در این مورد وضع کنه. در حال حاضر طبق قانون حمایت از آزادی بیان، نمی تونه با همچین فیلم هایی برخورد جدی داشته باشه
    • بدون نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      0 2
      خیلی با غیرتی!!!