در پی اعتراض یکی ازاساتید دانشگاه پیام نور به ناچیز بودن حق التدریس این دانشگاه، مدیرکل منابع انسانی درجوابیه ای عنوان داشت:«حق التدریس اساتید تابع مقررات وزارت علوم است.»

یکی از خوانندگان به عنوان مهدی نوشته بود:«چرا مشکل من در خصوص دستمزد پایین اساتید حق التدریس دانشگاه های دولتی, پیام نور,غیرانتفاعی و آزاد را پیگیری نمی کنید؟»
دکترمحمد رضا آریا منش، مدیر کل منابع انسانی دانشگاه پیام نور درپاسخ به کامنت این خواننده درباره وضعیت حق التدریس اساتید دانشگاه پیام نوردر جوابیه ای چنین اعلام کرد:
پرداخت حقوق اساتید محترم دانشگاه پیام نورهماننده سایر دانشگاه ها تابع مقررات وزارت علوم تحقیقات و فن آوری است.این قانون در دانشگاه پیام نور هم اعمال می شود.
45235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی EU ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    80 25
    حق التدریس دانشگاه پیام نور ساعتی به طور متوسط 5800 تومان است. این دانشگاه سقف ساعات تدریس را 128 ساعت عنوان کرده یعنی در طول یک ترم 740000 تومان ( حقوق یک ماه کارمند ) ! در ترم گذشته نصف این مبلغ را یک ماه و نیم پس از پایان ترم و باقی را یک هفته پیش ( یعنی پس از شروع ترم جدید و گذشت 3 ماه تابستان ) پرداخت کردند. حال اگر شما این قضایا را جفای مطلق و فاجعه نمی دانید آن را پیگیری نکنید ! با تشکر
  • مالیات 10 درصدی حقالتدریس US ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    51 5
    بنده مدرس دانشگاه علمی کاربردی هستم.ما فقط به اندازه ساعات حضورمان در دانشگاه حق التدریس دریافت می کنیم .یعنی اگر روز کلاس با تعطیل عمومی مصادف شود یک ریال هم دریافت نمی کنیم.در تعطبلات نوروز و تعطیلات بین دو ترم و تابستان هم کلا درآمدی نداریم و از دانشکاه مبلغی دریافت نمی کنیم . بیمه هم نیستیم.ما حتی اگر هفته ای 44 ساعت (معادل یک کارمند تمام وقت) هم درس بدهیم در آمدمان خدودا معادل بک کارمند عادی تمام وقت با تحصیلات کارشناسی ارشد است با این تفاوت که متاسفانه علاوه بر اینکه برای روزهای تعطیل مبلغی دریافت نمی کنیم , 10 درصد مالیات هم از این خق التدریس ناچیز کم می شود. هر دو یا سه سال یکبار هم فقط حدود 15 درصد افزایش حق التدریس داریم ( نصف افزایش سالیانه کارمندان ) . لطفا پیگیری نمایید.
  • مهدی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    37 2
    وزارت علوم قوانین دیگر هم دارد. یکی از آنها شرط استخدام هیات علمی برای جذب دانشجو است. دانشگاه پیام نور در استان زنجان 25000 دانشجو جذب کرده است در حالی که تنها 50 هیات علمی در آن استان دارد. یعنی نسبت دانشجو به هیات علمی برابر 500 است! این دانشگاه و دانشگاه های دیگر این کمبود را با ظلم به اساتید حق التدریس و دانشجویان جبران می کنند.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    57 4
    بنده مدرس دانشگاه پیام نور بودم . با توجه به نرخ تورم و میزان پرداختی مدرسین حق التدریس ترجیح دادم دیگر تدریس نکنم بهتر است. افرادی که آنجا تدریس می کنند صرفاً جهت دریافت سابقه تدریس است نه دریافت حقوق
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    44 1
    مدرسان حق التدریس پیام نور - علمی کاربردی و آزاد بسیار مضعیت اسفباری دارند. اسم استاد دارند ولی دریافتی که هم کم است و هم بعضی وقتها تا مدتها عقب می افتد. این مدرسان که فقط از راه تدریس امرار معاش می کنند فراموش شده اند.
  • مربی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    35 3
    من در یکی از دانشگاه های آزاد کشور که بسیار معتبر و معروف است تدریس می کنم. شاید باورتان نشود ولی دریافتی خالص من ساعتی 4200 تومان است که بسیار ناچیز است. این پول حتی کفاف رفت و آمد و خوراک من را هم نمی دهد. آخه با این وضعیت مگه میشه زندگی کرد؟؟؟ چرا همش مسائل را به هم پاس می دهند؟
  • فقط 9 ماه درآمد در ازای یک سال کامل تعهد EU ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    22 0
    متاسفانه در دانشگاه علمی کاربردی هم وضع به همین روال است. حق التدریس را تقریبا 1 ماه بعد از پایان ترم می پردازند در حالیکه مبلغ شهریه را 4 - 5 ماه پیش از آن یعنی در آغاز نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت کرده اند. علاوه بر این با توجه به اینکه حق التدریس به صورت ساعتی محاسبه می شود , یک مدرس تمام وقت حتی اگر هر دو نیمسال تحصیلی و نیمسال تابستان هم تدریس کند ( یعنی 1 سال کامل در دانشگاه تدریس نماید) طبق محاسبات ذیل در کل سال تقریبا 9 ماه درآمد دارد،در حالیکه کارمندان 12 ماه درآمد دارند: هر نیمسال 16 هفته است و نیمسال تابستان هم 8 هفته،جمعا 40 هفته = 280 روز = کمی بیش از 9 ماه اگر روزهای تعطیل رسمی بین هفته که کلاسها تعطیل می شوند را هم از تعداد روزهای فوق کم کنیم به عدد 9 ماه می رسیم!
  • يک استاد حق التدريس IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    48 0
    من هم استاد حق التدريس دانشگاه پيام نور، غيرانتفاعی و آزاد هستم. متاسفانه با اين وضعيت استخدام نتوانستم کارثابتی پيدا کنم با اين وضعيت گرانی و تاخير چندين ماهه در پرداخت حق التدريس و عدم نظارت دقيق وزارت علوم بر نحوه پرداختها، به سختی امرار معاش مي کنم. اول ترم را با قرض شروع ميکنم و بعد از پرداخت حق التدريس بخش زيادی از پول را برای پرداخت قرضها می پردازم. بيمه ای هم برايم پرداخت نمی شود درحاليکه 10 درصد از پول ماليات کم می شود. نمیدانم چرا مجلس قانونی در حمايت از ما اساتيد حق التدريس وضع نمی کند؟! ما به کجا مشکلاتمان را بگوييم؟ آيا نهادی در اين کشود نهادی برای حمايت ما هست؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    34 0
    من مئرس دانشگاه پيام نور هستم كه در طول ترم با كسب مجوز 192 ساعت تذريس مي‌كنم و كلا در ترم حدود يك ميليون تومان درآمد دارم اين حق التدريس دو سالي هست كه ثابت مانده و جالبتر اينكه قبل از اينكه اين حقالتدريس را به ما بدهند 10 درصد آن را بابت ماليات كسر مي‌كنند كه كسر ماليات تخلف است.كسر ماليات 10 درصدي در صورتي قانوني است كه حقوق ماهيانه حداقل 500 تومان باشد در حالي كه ما در 6 ماه سال ماهيانه 300هزار تومن درآمد داريم كه اين درآمد بدون سابقه و بيمه است. پيگيريهاي ما براي اينكه ماليات از حق التدريسيها كسر نشود به جايي نرسيده است.
  • تقاضا از خبر آنلاین EU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    30 0
    با توجه به مواردی که اساتید حق التدریسی در قسمت نظرات ذکر کرده اند, از سایت خبر آنلاین تقاضا می کنم در مورد این مشکلات یک پیگیری رسمی از وزارت علوم داشته باشد و نتیجه را در خبرها اعلام نماید. مشکل 1: میزان حق التدریس بسیار کم است و بصورت ساعتی پرداخت می شود. خواسته 1: افزایش معقول حق التدریس باندازه نرخ تورم واقعی . خواسته2: روزهای تعطیل رسمی بین هفته از مجموع تعداد ساعات کلاس (هنگام محاسبه حق التدریس) کم نشود چون شهریه آن توسط دانشجویان پرداخت شده است. مشکل 2: 10 درصد مالیات از درآمد که حدودا ماهی 300-400 هزار تومان است کم می شود خواسته : حذف کامل کسر مالیات از حق التدریس ساعتی مشکل 2 : پرداخت دیر هنگام حق التدریس خواسته : الزام قانونی دانشگاه ها به پرداخت ماهیانه حق التدریس با تشکر
  • بدون نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    29 0
    حق التدريس پيام نور بعداز گذشت ترم وشروع ترم جديد فقط نصف آن واريز شده است كه بسيار مبلغ ناچيزي بوده ومعلوم هم نسيت كه كي مابقي پول را به حسابمون واريز مي كنن
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    30 0
    سلام من هم از مدرسین حق التدریس دانشگاه ازاد و پیام نور و علمی کاربردی هستم که حدودا 6 سال است که در این دانشگاه ها تدریس می کنم،چرا اساتید حق التدریس دانشگاه ها امنیت شغلی ندارند؟چرا از حقوق ناچیز آنها مالیات کم می شود؟ چرا برای اساتید دانشگاه بیمه رد نمی شود؟لطفا اساتید با سابقه دانشگاه را استخدام کنید . لطفا به مشکلات ما رسیدگی کنید. ممنونم.
  • الهام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    15 9
    من دانشجوی دکترا هستم و نیازمند تدریس در دانشگاه پیام نور و یا ازادم برای کسب سابقه از کجا شروع کنم؟ چطور اقدام کنم؟
    • بهاره IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      16 1
      سلام من هم برای سابقه رزومه بردم دانشگاه هایی که رشتم رو دارند و شروع بع تدریس کردم!ولی از جیبم خرج میکنم(برای هزینه رفت و آمد و ..) اصلا روی حق التدریس بعنوان شغل حساب باز نکنید
  • Elmi Karbordi IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    21 0
    با عرض سلام و خسته نباشید . بنده دانشجوی دکترای تخصصی و مدت چند سال است که مدرس حق التدریس در دانشگاه های آزاد پیام نور و علمی کاربردی می باشم . در استان گیلان، ما علاوه بر گفته دوستان که مبالغ بسیار ناچیز است، مشکل بزرگ دیگری با دانشگاه علمی کاربردی داریم، که متاسفانه معمولا 6 ماه تا 1 سال بعد از پایان هر ترم حق التدریس را دریافت می کنیم. این مبلغ ناچیز پس از گذشت 8 ماه دیگر خیلی ناچیز می شود... الان در دی ماه هستیم و ما هنوز حق التدریس بهار و تابستان را دریافت نکرده ایم خواهش می کنم خواهش می کنم خواهش می کنم به وضع علمی کاربردی گیلان توجه شود
  • زحمت بی حقوق! IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    39 3
    من هم در دانشگاه پیام نور تدریس میکنم واقعا برای من سواله که چرا اساتید حق التدریس پیام نور بیمه نمی شوند. مگر دانشگاه پیام نور دولتی نیست ، مگر ما برای دولت کار نمی کنیم ؟پس چرا بیمه نیستیم؟ واقعا با حقوق حداکثر دو میلیون در یک سال چکار میشه کرد؟؟ این ظلم نیست که ما بعد از حداقل 6 سال تحصیلات دانشگاهی، باید از معلمان نهضت سواد اموزی کمتر حقوق بگیریم؟؟ ما چکار باید میکردیم که نکردیم؟ چرا هیچ کس هیچ توجهی به وضعیت ما نداره؟؟؟به کجا باید شکایت کنیم؟؟؟ این که جناب آریا منش فرمودند: ما طبق قانون عمل میکنیم!!! باید ازشون پرسید آیا این قانون عادلانه ست؟؟؟چه کسانی این قانون را وضع کردند؟؟آیا میتونند بفهمند زندگی با حقوق سالانه یعنی چی؟؟
  • نجمه IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    10 17
    من دانشجوكارشناسي ارشدجغرافيا وبرنامهريزي شهري هستم ومتقاضي گرفتن حق التدريس در دانشگاه پيام نور ودانشگاه آزاد هستم.
  • مدرس درد مند IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    22 0
    اینجانب مدرس حق التدریس دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی استان گیلان هستم . اگر چه سالهاست که گوش شنوایی برای مشکل بیکاری فارغ التحصیلان پیدا نمیشود.ولی از آقایان تصمیم گیرنده سوالی دارم . واقعا کشورما با تحقیر فارغ التحصیلان نخبه خود با پرداخت این مبالغ شرم آور به عنوان حق التدریس میتواند امید به رشد و شکوفایی داشته باشد؟ امروز این علم و دانش است که در سرزمین ابن سینا ها و ابوریحان ها عملا تخطئه شده است و فردا این کشور بدون پرتو نور چراغ دانش در حالی که صاحبان علم یعنی فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه به فلاکت فقر و بیچارگی افتاده اند به قعر تاریک چاه جهالت سقوط خواهد کرد .
  • بدون نام IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    16 0
    سلام، من یه ترم (نیمه دوم 1390) دانشگاه علمی کاربردی تدریس کردم و هنوز پولی دریافت نکردم، یعنی الان سه ترمه که داره میگذره!! ترم قبل هم پیام نور تدریس داشتم و متاسفانه هنوز پولی واریز نشده به حسابم! اینجا کسی هست که پیام نور تدریس داشته باشه و از زمان پرداخت حق التدریس اطلاعی داشته باشه؟
  • baran A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    19 0
    من هم 6ساله که حق التدریس دانشگاه پیام نور گنبد کاووس هستم.متاسفانه با وجود همه مشکلاتی که همکاران گرامی به ؟آنها اشاره کردند،این ترم ساعات تدریس بنده از 128 ساعت به 32 ساعت کاهش یافت،دلیلش هم اینست که مسوول برنامه ریزی دانشگاه خانمیبا مدرک ارشد مکانیک را که برادرش دراین دانشگاه عضو هیات علمی بود و متاسفانه بر اثر تصادف درگذشتند را وارد دانشگاه نمودند و 128 ساعت خانم را که از دوستانش بودند پر کردند و از درسهای من کم کردند تا ایشان از افسردگی خارج شوند.اما پس من چه که غیر از خدا کسی را ندارم و بعد از 12 ترم باید فقط هفته ای 4 ساعت کلاس بروم.آیا نباید کسی نظارت داشته باشد؟!!!
  • فرشته IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    12 7
    من ترم اخرکارشناسی ارشد رشته حسابداری هستم.دوست دارم تو دانشگاه تدریس کنم.خوش حال میشم منو راهنمایی کنید.دراستان گلستان ساکن هستم.دوست دارم بدونم الان میتونم تدریس کنم یا باید دفاع کرده باشم؟
  • بهاره GB ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    16 1
    سلام من تازه ارشدم رو گرفتم 24سالمه تقریبا 2ساله پیگیر استخدام ها هستم هیچ کاری گیرم نیومده الان میخام برم دانشگاه تدریس کنم ولی با این دستمزد کم و صحبتهای دوستان بنظرم اصلا درس نمیخوندم سنگینتر بودم حداقل اگر میخواستم الان برم فروشنده بشم بهم نمیخندیدن
  • ناصر IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    25 0
    سلام خسته نباشید من و همسرم تحصلیکرده دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع کارشناسی ارشد هستیم. چه فایده داره؟ وقتی نمی تونیم از پس خرج زندگی با این حقوق ناچیز حق التدریسی که به ما می دهند بربیایم بابا ایها الناس ما درس خوندیم زحمت کشیدیم چه خبر تو مملکت ما؟ کاش حداقل جواب ما رو میداند دلم به حال این دانشجویان تازه وارد به دانشگاه با این هزینه های گزاف می سوزد. پس وای به حال اینها....
  • ث IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    12 2
    واقعا از یک دانشگاه داخل جامعه مسلمان زشت و باعث سرافکندگی است متاسفم....................................
  • سبحان IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    14 1
    اینجانب دبیر آموزش و پرورش و مدرس دانشگاههای آزاد و پیام نور می باشم که حق التدریس ما در آموزش و پرورش ساعتی نزدیک یازده هزار و پانصد تومان می باشد ولی دانشگاههای آزاد و پیام نور کمتر از نصف این مبلغ به ما می دهند که واقعا ظلم است و آمار کلاسهای آنجا نیز سه برابر آموزش و پرورش است . با این ترم ، آیا حق التدریس 5000 تومانی قابل توجیه است؟
  • علی A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    13 0
    اینجانب به مدت یک سال است که به صورت حق التدریس با دانشگاه آزاد و دانشگاه فنی همکاری دارم ولی تاکنون هیچگونه حقوقی دریافت نکرده ام. خواهشمندم مشکلات ما را با مسئولین در میان بگذارید.
  • مدرس IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    18 0
    من نیز از اساتید حق التدریس پیام نور هستم و تمام مشکلات شما را دارم -به نظر من بیاید کاری انجام دهیم همگی با هم درخواستی بنویسیم و پیگیر آن باشیم اگر موافق هسنید پاسخ دهید ممنون
  • به داد ما برسید A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    17 0
    خواهش میکنم به داد ما اساتید حق التدریس برسیییییییییییییییییییییییییید ، این میزان حقوق واقعآ ظلم است.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    14 1
    با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید(فنی ترین و کاربردی ترین گرایش مهندسی مکانیک) از دانشگاه دولتی و با 10 سال سابقه کار ،بخاطر بیکاری اجبارا زدم تو کار دلالی خودرو و سیگار و... باور بفرمائید درآمدش صدها بار بیشتر از جیره مواجب حق التدریس است.
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    12 0
    اینجانب به مدت یک سال است که به صورت حق التدریس با دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور همکاری دارم ولی تاکنون هیچگونه حقوقی دریافت نکرده ام. خواهشمندم مشکلات ما را با مسئولین در میان بگذارید. از همه بدتر اینکه بیمه نداریم چیزی که قالیبافان و کارگران ساختمانی دارند.10%مالیات هم معلوم نیست برا ی چی کسر می کنند آخه ما به حد نصاب حقوق نمی رسیم.با این وضعیت انتظار دارند پسرها ازدواج کنند با کدوم درآمد
  • م .ک .م A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    12 0
    سلام، من دانشجوی دکتری هستم که مقاله هم دارم، و مجبورم به صورت حق التدریس کار کنم اما واقعا با این مقدار وجه بابت حق التریس و این وضع پرداخت نمی دونم چطور زندگی مو بگردونم. خواهش می کنم شما که دستتون به مدیران و وزرا می رسه پیگیری جدی کنید از طریق حتی پخش در شبکه های سراسری، که لااقل مقداری این دستمزدها افزایش پیداکنن و به موقع تر پرداخت بشن. واقعا ممنون .
  • فدک A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    12 0
    کسب مالیات از اساتید حق التدریس نقض قوانین دولتی می باشد توسط وزارت علوم. برای وزارت علوم که هیچ رسیدگی به اساتید حق التدریس نداره واقعا باعث تاسف هستش. الان حدود 7 ساله که میزان حقوق هیچ افزایشی نداشته با این همه تورم...
  • زهرا IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    13 0
    سلام من هم نیروی حق التدریس پیام نور یزد هستم ولی خدا را شکر حد اقل حقوق ناچیز من رو سر موقع می پردازند. خدا عمرشون بده. ولی دیگه خسته شدم از این که هی کار کنم ولی بیمه نباشم یا این که سابقه کاری برام حساب نشه خدا دیگه خسته شدم
  • جوان RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    14 0
    خدایا ما باید چکار کنیم پس توی این مملکت. باهزار جور پارتی تازه دوتا کلاس پیام نور بهمون دادن.............
  • استاد A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    6 0
    واقعا چرا هیچ سایتی پیگبر این نبوده که چرا حقوق حق التدریس ترم پیش رو توی استان لرستان و اصفهان نصفه دادن؟البته فک کنم سراسری بوده و الان چندماه گذشته و خبری از بقیش نیست.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    6 2
    میشه بفرمایید حداکثر سقف مجاز ساعات تدریس در دانشگاه پیام نور چند ساعته؟بعضی از دوستان گفتن 128 ساعت بعضی دیگه 192 ساعت...کدومش دقیقا درسته...؟ سپاسگزارم