رییس جمهور با بیان اینکه دولت در اجرای برنامه چهارم موفق عمل کرده است، خاطرنشان ساخت: تحقق برنامه چهارم بیش از 80 ردصد بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی، مسکن مهر را پروژه ای موفق ارزیابی کرد و گفت: ما فکر می‌کنیم مسکن مهر برای مردم شناخته شده است، به سال 86 برگردید اگرمسکن مهر نبود وضع مسکن چگونه بود؟ یک عقب افتادگی تاریخی داشتیم، ما نمی گوییم به مسئولان مسکن مهر جایزه بدهید ولی تخطئه نکنید این پروژه یکی از کارهایی بوده که هم تولید را فعال کرده و هم به نیازهای مردم پاسخ داده است.
وی در خصوص عملکرد بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نیز اظهار داشت: اگر به 8 ماه پیش برگردیم خیلی‌ها آن زمان به دنبال کاهش ارزش پول ملی بودند و آن را ضروری می دانستند حتی یکی از نهادهای نظارتی به بانک مرکزی نامه نوشته بود که چرا قیمت ارز را بالا نمی برید امروز همان‌ها سوال می کنند چرا دلار بالا رفته است.
رییس جمهور با بیان اینکه همه کسانی که در عرصه اقتصادی فعالند باید کمک کنند، ادامه داد: بخش خصوص یباید، الان زمان هنرنمایی این بخش است. وقت راه بانک دولتی بسته می شود فرصت برای بخش خصوص است و از همه دعوت می کنم به میدان بیایند. اتاق بازرگانی هم می تواند کارهای بزرگتری انجام دهد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های دولت برای بهبود وضعیت شهر تهران، گفت:در این 7 سال چندین برابر 30 سال گذشته به شهر تهران کمک شده است و ادامه هم خواهیم داد. اخیرا هم دولت به طورمستقیم در یک تونل 10 کیلومتری سرمایه ‌گذاری کرده که به زودی افتتاح می‌شود. مردم تهران حق زیادی بر ایران دارند و ما هر مقدار بتوانیم به مدیریت شهری کمک کنیم مضایقه نخواهیم کرد در این 7 سال 4 هزار و 500 میلیارد تومان کمک نقدی به شهرداری تهران داشته‌ایم.
رییس جمهور در ادامه در خصوص میزان تحقق اهداف سند چشم انداز و برنامه‌ توسعه پنجم، اظهار داشت: 4 برنامه تا کنون اجرا شده و متوسط تحقق اهداف در 3 برنامه اول زیر 65 درصد بوده اما در برنامه چهارم به بیش از 80 درصد رسیده است تمام تلاش ما این است اهداف برنامه پنجم محقق شود.
وی تصریح کرد: در سال اول رشد نزدیک به 6 درصد را داشتیم، اصلاح ساختارها هم شروع شده و این برنامه های اخیر مانند فشارهای ارزی موقتی است که اگر جدا کنیم روند خوبی بوده است.
احمدی نژاد در ادامه در مقابل این سوال که برنامه های جنبش نم برای بهبود وضعیت مدیریت جهانی چیست، گفت: تلاش‌ها باید در جهت استقرار عدالت و مدیریت مشترک باشد در همین سفر هم با دبیرکل سازمان ملل صحبت کردیم و قرار شد که تلاش مشترکی برای اصلاح ساختار سازمان ملل آغاز شود.با اعضای جنبش نم هم مذاکراتی صورت گرفته است تا بتوانیم توافقات را پیش ببریم.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    5 0
    من بخش خصوصی دارم له می شم ؟؟؟؟ مگر در این کشور زندگی نمی کنید؟؟؟؟