منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش و جوانان در حالی که استیضاح آغاز و دو نفر از موافقان صحبت‌های خود را ارائه داده بودند، تذکرات پی در پی نمایندگان را به دنبال داشت.

به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی پور نماینده ارومیه با اشاره به حق نمایندگان برای تذکر، استیضاح، سوال و استیضاح وزرا و تحقیق و تفحص، سوال و استیضاح رئیس جمهور گفت: نمایندگان این حقوق را دارند و عده ای از نمایندگان نباید این حق را از دیگر نمایندگان سلب کنند. مجلس برای عموم ملت است، ورزش ایران تنها دو تیم پیروی و استقلال نیست که همه اعتبارات برای آنها هزینه شود.
وی تصریح کرد: اینکه برادران استیضاح را پس گرفتند، کار بدی کردند و حق و شان مجلس را زیر سوال بردند. هرچند در اختیارات خود آزاد است. اما اگر استیضاح هم انجام نشد، وزیر عدالت را رعایت کند، هرجا عدالت باشد، امینت نیز خواهد بود.
علیرضا سلیمی نماینده محلات نیز در تذکری استیضاح وزیر ورزش را در شرایط کنونی به نفع کشور ندانست و تاکید کرد: وقتی تزاحم بین حقوق مطرح می شود باید اهم و مهم کرد. اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی است و در این شرایط باید براساس این مسائل قاعده را تنظیم کرد.
احمد توکلی، نماینده تهران نیز در تذکری به هیات رییسه، برقراری نظم و انضباط در مجلس را وظیفه هیات رییسه دانست و گفت: مخبرین و عکاسان امروز از این صحنه عکس‌هایی گرفتند که من از شما می خواهم وقت بگذارید و آنها را ببینید! این طرز رفتار که با معطل کردن مجلس تصمیم بگیرید کاری را انجام بدهید یا ندهید، در شان مجلس نیست. شما باید اعمال اراده می کردید.
وی با بیان اینکه نباید بعد از ورود به بحث استیضاح، دائما بحث منتفی و دوباره ادامه یابد، تصریح کرد: شما یکبار استیضاح را منتفی کردید و بعد ادامه دادید و گفتید دیگر هیچ کس امضای خود را پس نگیرید. اما باز هم شاهد بودیم مذاکرات استیضاح منتفی و از دستور کار خارج شد. در این شرایط دیگر ادامه صحبت یک نفر از استیضاح کنندگان وجهه قانونی ندارد.
وی ادامه داد: در زمان جنگ نخست وزیر خدمت امام راحل رسیدند و 40 دقیقه در مورد اختلافات سیاسی حرف زدند، امام اما در پاسخ پرسیدند چقدر گندم داریم؟، نخست وزیر گفت برای 7 روز آینده. امام فرمودند بیشترش کنید!

نماینده تهران ادامه داد: درست است که رییس جمهور آمدند و حرف هایی را درباره مجلس زدند اما ما نباید پاسخ دهیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: وضعیت اقتصادی در شراط بحرانی است و ناامنی به پول و اقتصاد کشور سرایت کرده است. من از هیات رییسه می خواهم بحث استیضاح را ادامه ندهند.
علیپور نیز از دیگر تذکر دهندگان بود که انجام استیضاح در شرایط فعلی کشور را با وجود مشکلات اقتصادی کشور به مصلحت ندانست.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =