پس ازماه ها بلا تکلیفی آزمون های استخدامی و اعتراضات فراوان از سوی خوانندگان خبر آنلاین ایرادات حقوقی وارد بر مجوز های صادره استخدام برطرف شد و تا یک ماه دیگر تکلیف استخدام ها روشن می شود.عبدالعلی تاجی می گوید:«بعد از اینکه آقای عزیزی به جای آقای فروزنده قرار گرفت، برخی ایرادهای حقوقی به این مجوزها وارد کرد، در نتیجه روند استخدام‌ها متوقف شد.»

 مهدی قنبر:درماهای گذشته کامنت های بسیاری ازخوانندگان درباره وضعیت نامعلومی آزمون های استانی مطرح شده بود. دراین کامنت های عنوان شده بود که آزمون ها طبق زمان اعلام شده برگزار نشده و یا دربسیاری موارد نتایج آن هرگز اعلام نشده بود. زمانی هم که خبرآنلاین پیگیرعلت عدم برگزاری و یا نتایج آزمون های استخدامی استانی می شد پاسخ درستی از وزارت کشور دریافت نمی کرد. درمواردی نیز مسئولین موضوع را به معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری محول می کردند وآنطور که معاون راهبردی منابع انسانی رئیس جمهوری عنوان می کرد این موضوع در دست بررسی بود اما گویا بالاخره  پیگیری ها به نتیجه قطعی رسید.و عبدالعلی تاجی ، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در گفت و گویی اعلام کرد جلسه ای با معاونان منابع انسانی دستگاه‌ها برگزارشد و سهمیه استخدامی استانها در آن مورد بحث قرار گرفت.
وضعیت بد و نامعلوم آزمون های و پاسخگو نبودن بخش های مختلف مرتبط با این موضوع و درخواست دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس و افراد شرکت‌کننده در آزمون استخدامی، باعث شد جلسه‌ای در معاونت توسعه مدیریت برگزار شود و معاونان منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی درآن شرکت کنند. دراین جلسه 5 کارگروه استانی درکشور تشکیل شد تا وضعیت آزمون های اسختدامی را رسیدگی و سامان دهی شود.

مجوز استخدامی و پست‌های سازمانی برای استان‌ها صادر شد
 

عبدالعلی تاجی عنوان داشت :«اولین کارگروه منطقه 5 کشور شامل استان‌های کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و هرمزگان برگزار و قرار بر این شد که این معاونان منابع انسانی احکامی را که در قانون برنامه پنجم در مورد منابع انسانی وجود دارد و الزام می‌کند که سالانه 2 درصد از نیروی انسانی دستگاهها کاهش یافته ودربخش مشاغل تصدی‌گری 4 درصد باید کم شود، این دستگا‌ه‌ها باید این حکم قانون را اجرا کنند. بعد از اینکه دستگاه‌های اجرایی حکم قانون برنامه پنجم در کاهش نیرو را اجرا کردند، سپس پست‌های مورد نیاز استان را مشخص کرده و بر این اساس ردیف‌های استخدامی در اختیار آنها گذاشته شده و آقای عزیزی معاون رئیس‌جمهور فرمتی (چارچوبی) تهیه کرده است که مجوز استخدامی و پست‌های سازمانی برای استان‌ها در آن مشخص شده است.»
عبدالعلی تاجی، دراین گفت و گو به تغییرمعاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و ایرادات حقوق وارد بر مجوز های صادره استخدام دراستان‌ها اشاره کرد و گفت:«بعد از اینکه آقای عزیزی به جای آقای فروزنده قرار گرفت، برخی ایرادهای حقوقی به این مجوزها وارد کرد، در نتیجه روند استخدام‌ها متوقف شد.»
وی همچنین از برپایی جلسه‌ای بین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با وزیر کشور و استانداران خبر داد و اعلام کرد:« درآن جلسه آقای عزیزی اختیارات و مجوز استخدامی را از معاونت توسعه به وزارت کشور و استانداران واگذار کرد و قرار شد مجوز استخدامی هر استان توسط وزارت کشور و استانداران بررسی و مجوز استخدام رسمی صادر شود.»

استانداران و وزارت کشور رأسا می‌توانند، مجوز استخدام دراستانها را صادر کنند


تاجی افزود:« اگر این فرآیندی که تعریف شده، عملیاتی شود، دیگر نیازی به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رئیس‌جمهور نیست وخود استانداران و وزارت کشور رأسا می‌توانند، مجوز استخدام دراستانها را صادر کنند و سهمیه سال 91 را که قبلا تصویب شده بود، اجرا کنند.»
تاجی وعده داد:« ظرف ماه آینده کل سهمیه استانی و استخدام‌ها انجام شود و مشکل استخدامی‌ها برطرف شود.»
گفتی است برای آزمون های استخدامی و تعداد استخدام شوندگان سهمیه بندی صورت گرفته است . این سهمیه از 500 نفر تا 8 هزار نفر در استان‌ها متفاوت است. البته ینا به گفته تاجی یک سری سهمیه ملی استخدامی برای سازمان امور مالیاتی، وزارت بهداشت و درمان و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بر اساس بند «ب» ماده 20 قانون برنامه پنجم صادر شده است.

ظرف یک ماه آینده تمام موانع استخدام برطرف می شود


معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور درباره وضعیت آزمون های بلاتکلیف مانده درماههای گذشته نیز گفت:« به همه استان‌های کشور مجوز استخدام نیرو در سال جاری داده شده است، اما باید فرآیندی که تاکنون معطل مانده بود، انجام و موانع استخدامی برطرف شود، چون قانون برنامه اذعان دارد، به ازای هر 3 نفر در مشاغل تصدی‌گری یک نفر و به ازای هر یک نفر در مشاغل حاکمیتی، یک نفر جدید استخدام شود.»
خوانندگان خبرآنلاین در صورت بروز مشکل بابد مستقیماً به استانداری‌ها و وزارت کشور مراجعه کنند. زیرا مسئول برگزاری این آزمون ها این دو مرکز است. تاجی در خاتمه گفت و گو ضمن اشاره به این دو مرکز به عنوان برگزار کننده آزمون های استخدامی ابراز امید واری کرد ظرف یک ماه آینده تمام موانع استخدام برطرف شده و افراد انتخاب شده در آزمون به استخدام دولت درآیند.


****
 

برخی از کامنت هایی خوانندگان خبر آنلاین درباره نامشخص بودن وضعیت شرکت کنندگان درآزمون های استخدامی استانداری ها به این شرح است:

نا امید
سلام تورو به امام رضا باخانم هاجر نیک صفت معاون معاون نیروی انسانی رئیس جمهور یا آقای تاجی یا آقای عزیزی مصاحبه کنید کی قرار ه نتایج ازمون استخدامی تائید بشه کی قرار ه شورای تشکیل بشه ما تا کی باید منتظر بمانیم

محمد
لطفا در مورد وضعیت استخدامی های اخیر و بلاتکلیفی میلیونها جوانی که در آزمونهای استخدامی اخیر شرکت کرده اند از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهور (آقای ابراهیم عزیزی) سوال کنید یا یک گزارش تهیه کنید. آزمونهایی از جمله آزمون استخدامی سازمان بنادر و دریانوردی که بیش از 1 سال از زمان برگزاری و 7 ماه از زمان مصاحبه آن میگذرد هنوز منتظر تایید معاون توسعه ریاست جمهور است. وضعیت آزمونهای استخدامی استانداری ها ی سراسر کشور نیز به همین صورت است. ظاهرا جابجایی معاون این نهاد (معاونت توسعه) باعث این بلاتکلیفی شده.
بدون نام
باسلام وخسته نباشید آزمونی که از طریق بخشنامه وزارت کشور به استانداریها اعلام شد بابت نیروهای قرارداد مدت معین که در دستگاههای اجرایی مشغول بکار هستندواسفند سال 90 وخرداد 91 آزمون برگزارشد وتعدادی هم قبول شدند در این آزمون ولی هنوز اقدامی در این بابت انجام نشده باپیگیریهایی که از طریق معاونت پشتیبانی ومنابع انسانی استانداری کردیم گفتن معاون پشتیبانی ومنابع انسانی رئیس جمهور هنوز اقدامی نکرده لطفا پیگیری کنید چرا هنوز اسامی قبول شدگان روی میز کار معاون رئیس جمهور خاک می خورد وما بلاتکلیف هستیم ؟ با تشکر
بدون نام
امروز در سایت شمامطلبی خواندم با موضوع آزمون های استخدامی و نتایج آنها ،من متاسفانه مرتبط با موضوع و محتوای این خبر شما مشکلی برایم پیش آمدهنوز در مورد آزمون های استخدامی سال های قبل هم تعیین تکلیف نشده چه رسد به استخدام های سال 91 که متن خبر شما مربوط به آن است.اینجانب در تیر ماه سال 90 در آزمون استخدامی استانداری قزوین شرکت کردم و رتبه اول این آزمون در رشته شغلی خودم کسب کردم،پس از آن طی چند مرحله تحویل مدارک و سایر مراحل اعم از مصاحبه تخصصی و گزینش و معرفی 3 برابر ظرفیت و نهایتا نتایج نهایی، اینجانب به عنوان نفر اصلی پذیرفته شده همه مراحل را طی کردم اما امروز با گذشت یکسال و نیم از آن آزمون هنوز مشغول به کار نشدم و من و تعداد زیادی از پذیرفته شدگان را بلا تکلیف گذاشته اند
عباس
درسال 90 آزمون استخدامی استانداریهای کشور بین کارکنان قرارداد مدت مشخص انجام شد وبا توجه به قبولی درآزمون وفرستادن اسامی به دفتر ریاست جمهوری هنوز اقدامی صورت نگرفته می خواستم باید تاکی صبر کنیم که جواب قطعی بشنویم ؟


45235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    2 0
    با سلام دانشگاه علوم پزشکی در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد برای تبدیل وضعیت نیروهای قرار دادی کارمندان ثبت نام کنند ابتدا اعلام شد برای تبدیل وضعیت باید به مراکز کمتر توسعه یافته در شهرستان ها و روستاهای اطراف انتقال پیدا کنیم که برای این منظور بنده ثبت نام کردم اما بعد اعلام شد باید آزمون بدیم و فقط برخی از رشته های مورد نیاز می توانند ثبت نام کنند و مدارکی باید برای استانداری ارسال شود چون همون روزی که دانشگاه اعلام کرد روز اخر ثبت نام بود و با توجه به عدم نیاز رشته بنده ، اینجانب و تعداد زیادی از همکاران ثبت نام نکردیم اما به فاصله 20 روز از امتحان اسامی از طرف دانشگاه اعلام شد که همه شوک زده شدیم دو نفری که برای تبدیل وضعیت در واحد ما در ازمون پذفته شدند هرگز در ازمون شرکت نکرده بودند؟؟؟
  • صادق IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    8 1
    سلام ، دوتا خواهرزاده دارم که هر دو د ارای مدرک لیسانس هستند و یکی از آنها دارای لیسانس برق الکترونیک و لیسانس هنری می باشد . که مثل بقیه در ثبت نام استخدامیها شرکت کرده با توجه به اینکه پدری فرهنگی بازنشسته دارد سرمایه ای ندارد که در اختیارش بذاره تنها امیدش همین استخدامیها است که اون هم از لحاظ سنی از 31 رد کرده نه ازدواج می تونه بکنه نه کاری داره ، خدا میدونه پدر و مادرش دچار افسردگی و خودش از بس که فکر آینده رو میکنه که هنوز باید سربار خونوادش باشه ، چقدر عذاب آوره از خدا میخوام کمک همه ی جونا بکنه و مشکل اون هم حل بشه . انشاء ا...
  • حمید EU ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    4 0
    تکلیف اونهای که آزمون ندادند چی میشه؟ اصلآ تکلیف این همه جوان بیکار چی میشه؟ اونهام تا یک ماه دیگه مشکلشون حل میشه؟؟؟؟؟؟
  • سعید EU ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    4 1
    تکلیف نیروی قراردادی که 5 سال در یک دستگاه کار کرده و متاهل و دارای فرزند می باشد آیا تازه باید امتحان ورودی بدهد برای اینگونه افراد چه تصمیمی دولت داردآخه کی به داد ما میرسه
  • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    1 0
    من از شرکت کنندگان آزمون سازمان صنایع ملی مس ایران هستم. برای سومین بار اگهی تاخیر در اعلام نتایج صادر شده و ما کماکان منتظر. اگر برای شما امکان پذیر هست لطفا به داد ما هم برسید...
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    4 0
    با سلام در اسفند سال نود آزمون تبديل وضعيت كاركنان قراردادي از طرف استانداريها برگزار شد ولي بعد از گذشت 8 ماه خبري نشده چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    1 0
    ممنون که پیگیر هستین
  • کارمند قراردادی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    2 0
    با سلام آیا می شود با آقای دکتر عزیزی یا آقای تاجی یا خانم دکتر نیک صفت مصاحبه داشته باشید تا ما هم سوالات خود در مورد را بپرسیم. ما نمیدانیم دولت و قوانین که عوض نشده اند برخی شایعه می کنند که کارهای قبلی غیر قانونی بوده است.
  • فاطمه IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    2 0
    با سلام؛ اینجانب سال گذشته در آزمون استانداریها برای تبدیل وضعیت در آذربایجان شرقی شرکت نموده ام که در قسمت جهاد کشاورزی پذیرفته شده ام ؛ بعد از ارسال مدارکی به جهادطی تماسی ایشان فرموده اند که مدارک به استانداری ارسال شده ؛ از استانداری پیگیری شد ایشان نیزفرمودند به تهران برای دادن شماره پست ارسال گردیده است این وسط دیگر نمی شود پرسید این پست کی و در چه زمانی می رسد؟ چرا باید اینقدر انتظار کشید فقط برای دریافت یک پست سازمانی؟؟؟ آن هم با وجود بخشنامه ها و .... چرا این همه باید واهمه داشت برای یک کار ثابت و بدون دردسر ؟؟؟ چرا در ایران امنیت شغلی وجود ندارد؟؟؟
  • امیدوار IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    2 0
    سلام سال 90 در آزمون سازمان مالیاتی شرکت کردیم , قبول شدیم . شکر خدا . هنوز تکلیف مشخص نشده . برای نیروهایی که در آزمون شرکت نکرده اند نیز فکری بکنید . آنها هم مثل بقبه زندگی میکنند , همسر دارند و فرزند . فرزندشان به مدرسه میرود و .... .
  • سرکار IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    4 0
    با سلام با توجه به گفته های اخیر اقای تاجی در مورد اعلام نتایج آزمون های برگزار شده تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی با گذشت یک ماه هنوز هم اعلام نشده استانداری های می گویند تفویض اختیار شده و لی هنوز شماره مستخدم به ما ندادند مگر یک شماره مستخدم دادن چقدر طول می کشد؟؟؟؟؟؟
  • احمدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    4 0
    به جناب آقای تاجی سلام گرم ما برسانید و بگویید، وزازت یا شخص مسئول بعدی که باید در مورد اعلام نتایج آزمون تصمیم بگیرید تا ما با او تماس بگیریم؟ وعده یک ماه هم تمام شد؟ مسئول بعدی را معرفی کنید؟
  • حسيني IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    2 0
    با سلام مهلت يك ماهه هم تموم شد. مگر كار از ابتدا با كارشناسي و در نظر گرفتن نيروي مورد نياز انجام نشده كه حالا براي شماره مستخدم معطل شدند. كمي به فكر اين همه جوون كه در آزمون شركت كردند و اميد بسته بودند باشيد.
  • حیدری IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    2 0
    به جناب اقای تاجی بگویید تعداد روزهای یک ماه چند روز است که ما شمارش روز ماه از دست رفته است؟
  • فرشته عسگری IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 1
    با سلام با توجه به اینکه نمرات اکثر شرکت کنندگان آزمون استانداری زنجان زیر 50 می باشد ما بلاتکلیف مانده ایم. اگر آقای عزیزی معاون توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری با پایین آمدن سقف نمرات تا 40 موافقت فرمایند افراد بومی از بلاتکیفی خارج خواهند شد و بعد از چند ماه استرس نفس راحتی خواهند کشید و دیگر به جای اینکه منتظر بمانیم تا در آینده این پست های بلا تصدی به شرکت کنندگان غیر بومی و استانی برسد به بومی های هر شهر که نمره شان بالاتر است خواهد رسید. عاجزانه خواهشمندم تا در این مورد با آقای عزیزی گفتگو نمایید و موافقت ایشان را کسب کنید. با نهایت تشکر
  • nhkdhg IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    1 1
    سلام.ما معلمای شرکتی قبول شده درآزمون تیرماه 1390 قراربوداستخدام شیم.ولی هنوزم که هنوزه به صورت ح التدریسی باحقوق 400 تومان دردورافتاده ترین روستاها مشغو بکاریم.بخداپول کرایه ماشینمونم نمیشه.توروخدامشکلات ماروهم مطرح کنید.پس کی حکم مارومیزنید؟اگرقرارنبوداستخدام کنیدچراآزمون گرفتید.خداروخوش نمیادمارواین همه اذیت کنید.
  • حامد A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    2 0
    سلام لطفا درمورد تعییت تکلیف ازمونهای استخدامی 26 خرداد 91 هم خبر بزارید خیلی از جوانهای این مملکت بلاتکلیفند
  • محسن IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    2 0
    لطفا در مورد استخدامی های دولتی اخیر ( 91 و 92 ) که بنده بعد از قبولی و انجام مصاحبه و آزمایشات به عنوان قبول شده نهایی اعلام شدم ولی بعد از سوال از مدیران اداره متوجه شدم که تنها بار مالی به آنها یعنی استان ها اعلام نشده و بعد هم ریاست محترم جمهور لطف کردند و همه استخدام های استان ها رو متوقف کردند لطفا بررسی کنید تا ما هم از بلا تکلیفی نجات کنیم . و لطفا اطلاع رسانی کنید . بسیار متشکرم محسن از زاهدان(سیستان و بلوچستان -)
  • بهشته IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    8 0
    سلام لطفا درمورد تعییت تکلیف ازمونهای استخدامی 26 خرداد 91 هم خبر بزارید خیلی از جوانهای این مملکت بلاتکلیفند