طبق گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی، سنگاپور در میان کشورهای جهان آسانترین شرایط را برای تجارت و سرمایه گذاری دارد.

در سنگاپور در مدت سه روز می توانید یک شرکت تأسیس کنید. روند اداری کسب اجازۀ تأسیس نیز کمتر از یک ماه طول می کشد و از همه مهمتر اینکه عوارض مالیاتی و اجتماعی شرکت از 27.6% سود خالص شرکت تجاوز نمی کند. اینها آماری است که روز سه شنبه بانک جهانی در گزارشی ارائه کرده است. به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فیگارو، سنگاپور باز هم در رده بندی سالیانۀ جهان از لحاظ فراهم آوردن شرایط مناسب برای شرکتها و جذب سرمایه به رتبۀ اول آسان ترین سرمایه گذاری در جهان دست یافته است.
تحقیق مذکور از سوی موسسۀ دوئینگ بیزینس(Doing Buisiness) و بر روی 185 کشور جهان صورت گرفته است. جالب است بدانیم که در دهمین گزارش سالیانۀ این موسسه، 10 کشوری که بهترین و مناسب ترین شرایط برای سرمایه گذاری و کسب و کار و همچنین سهولت مراحل قانونی و اداری را دارند، همه کشورهای جزیره ای هستند. بعد از سنگاپور در رتبه های بعدی هنگ کنگ، نیوزیلند، انگلستان و استرالیا قرار دارد. ایالات متحدۀ آمریکا، دانمارک، نروژ، کره جنوبی و گرجستان در رتبه های بعدی هستند. فرانسه در این رده بندی در جایگاه 34 و آلمان در رتبۀ بیستم قرار دارد.
آگوستو لوپز کلاروس، یکی از مقامات بانک جهانی که بر گزارش مذکور نظارت داشته، می گوید: طی سالهای اخیر، دولتها در بهبود قوانین کار و تجارت و همچنین کاهش دادن فاصله های خود با کشورهای موفق به پیشرفتهای مهمی دست یافته اند. گفته می شود از سال 2005 در سطح جهانی زمان متوسط برای ایجاد یک شرکت از 50 روز به 30 روز کاهش یافته و این نشان می دهد که تغییرات قابل توجهی از سوی دولتها صورت گرفته است.
شاخص مورد نظر در این تحقیق برای رتبه بندی کشورها، شرایط قضایی، مالی، مالیاتی و قانونی از زمان تأسیس شرکت تا زمان انحلال آن و همچنین اصلاحات صورت گرفته از سوی دولتها برای تسهیل سرمایه گذاری است. گفتنی است 10 کشوری که در رأس این رده بندی قرار دارند، 50 برابر بیش از 10 کشوری که در رتبۀ بعدی قرار دارند، توانسته اند سرمایۀ خارجی جذب کنند.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال عرب نتورک در این رده بندی عربستان سعودی در رتبۀ 22 و امارات متحدۀ عربی در رتبۀ 26 قرار دارد. همچنین رتبۀ سایر کشورهای حوزۀ خلیج فارس بدین ترتیب است: قطر 40، بحرین 42، عمان 47 و کویت 82

31263
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    36 3
    ایران کجاست ؟
  • هادی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    33 2
    ایران چندمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟