«از ایده تا مشتری» عنوان کتابی است نوشته «فیل بیکر» که توسط آرمیتا سراج‌زاهدی و همایون گلستانه به فارسی برگردان شده و به تشریح عوامل موثر در موفقیت و شکست طرحی در حوزه تولید و صنعت می‌پردازد.

آرمیتا سراج‌زاهدی از مترجمان کتاب «از ایده تا مشتری» در گفت‌وگو با ایبنا گفت: طراحی صنعتی که هدف اصلی آن طراحی و تولید است، در کشور ما نیاز به حمایت و پرورش دارد و این کار با ایجاد منابع بیشتر و اطلاع‌رسانی توانایی‌های این رشته، به تولیدکنندگان و صاحبان صنایع صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: براین اساس، کتاب «از ایده تا مشتری» در راستای تدوین و ترجمه کتاب‌های مرتبط و تخصصی، در عین حال که به مسایل تولید اشاره دارد، طراحی را به عنوان یک فاکتور ارزشمند و تعیین‌کننده موفقیت محصول مورد توجه قرار می‌دهد.

کارشناس ارشد طراحی صنعتی با اشاره به این مطلب که دغدغه‌ها و مشکلات طراحی و تولید در بسیاری از موارد فراتر از چارچوب تعیین شده در کتاب‌های دانشگاهی و مراکز آموزشی است افزود: این کتاب به دلیل نگاه متفاوتی که به مقوله تولید و بازار دارد، یک اثر ارزشمند و پرکاربرد در درک مراحل تولید محصولات موفق و مشکلات آن محسوب می‌شود.

سراج زاهدی گفت: کتاب «از ایده تا مشتری» در برگیرنده قوانین جدیدی است که نتیجه چگونگی توسعه سریع محصولات، دوره عمر کوتاه آن‌ها، استفاده از برون‌سپاری و اینترنت است و همه این عوامل چگونگی انجام فعالیت در دنیای امروزی را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین علل توجه به دنیای امروز به موضوع برون‌سپاری و تولید در آسیا، در این کتاب شرح داده شده است و مزایا و معایب آن را در کنار توصیه‌های کاربردی، نوع نگرش طراح، تولیدکننده و مدیران فروش ایرانی بررسی می‌کند.

مترجم کتاب ادامه داد: آشنایی با قوانین دنیای جدید طراحی و تولید، توجه و احترام به مشتری و مشارکت وی در روند طراحی و تولید، اهمیت طراحی صنعتی، روند کنونی توسعه محصولات، استفاده از منابع برون‌سپاری و چگونگی انتخاب و همکاری با شرکت‌های آسیایی از جمله موضوع‌هایی به‌شمار می‌روند که در این کتاب مطرح شده‌اند.

چاپ نخست کتاب «از ایده تا مشتری» تالیف «فیل بیکر» با ترجمه آرمیتا سراج زاهدی و همایون گلستانه در 200 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای هفت هزار تومان از سوی انتشارات نوید مهر منتشر شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =