ایرنا نوشت:

ˈمحمد مرسیˈ رئیس جمهور مصر با صدور فرمانی اعلام آماده باش کامل ارتش مصر را که جزو اختیارات ریاست جمهوری است به وزیر دفاع این کشور واگذار کرد.
یک منبع نظامی مصر گفت که تصمیم رئیس جمهور برای واگذاری برخی از اختیارات خود به وزیر دفاع از جمله قانون اعلام آماده باش ارتش به عنوان یک اقدام پیشگیرانه است که لزوما به معنی اعلام این امر نیست.

این منبع گفت که صدور این دستور در مرحله فعلی به مثابه پیامی واضح برای همه طرفهای خارجی است که قصد دارند امنیت ملی مصر را تهدید وآن را بی ثبات کنند به این مضمون که قاهره همیشه برای حفظ مرزهای خود و مقابله با هر نوع تجاوزی آماده است.

این تصمیم که هیچ توضیح رسمی در مورد آن داده نشده است سوالات زیادی را در میان افکار عمومی مصر در مورد امکان آغاز جنگ برانگیخته است در شرایطی که رژیم صهیونیستی دست به تجاوز علیه مردم فلسطین در غزه زده ومقامات مصری به برپایی اردوگاه های پناهندگان فلسطینی در منطقه سینا پرداخته اند .

سرلشکر ˈسامح سیف الیزلˈ کارشناس امنیتی وراهبردی نسبت به زمان این تصمیم، به ویژه در اوضاع کنونی ، حمله تل آویو به غزه وبرپایی اردوگاه های پناهندگان فلسطینی در منطقه سینا، ابراز شگفتی کرد.

با اینحال سیف الیزل با کم جلوه دادن خطر این تصمیم وبیان اینکه اعلام آماده باش به معنی اعلان جنگ ویا حتی آمادگی برای جنگ نیست از مرسی خواست تا با صدور بیانیه فوری دلایل اتخاذ چنین تصمیمی را اعلام کند تا موجب طرح سوالات و شایعه سازی نشود .

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258757

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    41 9
    همش فیلمه . نمی خواد به ارتش آماده باش بدی . اگه راست می گی گذرگاه رفح رو باز کن .
    • فرشاد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      15 4
      الله اعلم
    • احسان IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      18 6
      عزيز دلم بازه شما خبر نداري !!
  • nnnnn IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    11 5
    گذرگاه رفح از سقوط مبارك باز است!!!!!!
  • بنده حقیر خدا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    9 16
    آقای مرسی حداقل میتوانست یلاح در اختیار فلسطینیان بگذارد تا از خود دفاع کنند و از ورود فرستاده اسرائیل به مصر جلوگیری میکرد
    • علیا A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      15 3
      تو فکر میکنی موشک های فجر 5 که ساخت ایران هست چجوری از اونجا سر دراورده.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    10 2
    پس چرا همین 2 روز پیش دستور داد ، 48 ساعت گذر گاه رو بره انتقال مجروحین باز کنند. تازه اگه باز بود اسرائیل سفیر مصر رو راه می داد تا با هم م ش ر و ب بخورن.
  • Meek IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    8 1
    خیالها راحت باشد، ازطرف مصر حتی یک قدم فراتر از حرف برداشته نخواهد شد.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    5 6
    حالا پي ميبريم كه رهبران ما در اوايل انقلاب چه شجاعت بينظيري داشتند كه در مقابل تمام وحشي گريهاي آمريكا و ايادي داخلي و خارجيش شجاعانه و با اعتماد و اتكال به خدا چشم در چشم امريكا ايستادند و هيچ سستي و ضعفي از خود نشان ندادند . امام راحل ما شجاعانه ميگفت امريكا هيچ غلطي نميتواند بكند و يا ما امريكا را زير پا ميگذاريم . حالا اين رهبران جديد و ترسو عربهاي انقلاب كرده را ببينيد كه چه ذليلانه در مقابل اسرائيل خفقان گرفته اند. مفهوم جمله پرحكمت امام روز بروز بيشتر آشكار ميشود كه "پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به ممكلت شما آسيبي نرسد"