عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقطع فعلی انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رمضانعلی سبحانی فر نماینده سبزوار در نطق میان دستور خود گفت: در این مجال می خواهم از تریبون مجلس با رئیس جمهور صحبت کنم اگر چه اینجانب طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا نکردم چرا که در این مقطع ضرورتی برای این امر ندیدم و تأکید بر فضای وحدت، آرامش و همدلی داشتم تا کاستی‌های موجود ساماندهی شود.
وی تصریح کرد: همانطور که در فرمایشات اخیر رهبری سؤال از رئیس جمهور را تحسین کردند و شجاعانه نامیدند اما در این مقطع زمانی ادامه آن را صلاح ندانستند. بنابراین از نمایندگان مجلس که اطاعت از امر رهبری را اجابت کرده و مایه سرافرازی مجلس و نشان دهنده جایگاه فاخر و با عظمت ولایت فقیه در میان نمایندگان مجلس شدند قدردانی می کنم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: اما سؤالی که از رئیس جمهور دارم این است که در این مقطع چه ضرورتی به برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت؟ آیا کسی در این وزارتخانه توانایی و تخصص پذیرش سرپرستی مجموعه فوق را نداشت؟ چرا آقای نیکزاد که اداره دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی را عهده دار هستند باید این مسئولیت را به عهده بگیرند؟
وی گفت: وزیر مسکن و شهرسازی توجه خود را صرفاً به بخش مسکن معطوف کرده و وضعیت راه های کشور بسیار نابسامان است؛ چرا اداره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که جزء زیرساخت‌های توسعه کشور است به عهده وی گذاشته شده است؟ آیا با این مدیریت می توان به برنامه پنج ساله توسعه و دستیابی به جایگاه دوم در منطقه دست پیدا کرد؟ آیا به شبکه اطلاعات که امروزه با توجه به جنگ سایبری دغدغه کشور است می توان دست پیدا کرد؟
نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: آقای رئیس جمهور بهتر نبود به جای آیین نامه های اجرایی بند الف و ب ماده 46، نقشه جامع دولت الکترونیک و سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت که باید حداکثر 6 ماه یا یک سال اول قانون پنجم توسعه تصویب می شد را تصویب و ابلاغ می کردید؟ آیا فراموش شده که طرح ادغام وزارت ارتباطات و فناوری با راه و شهرسازی با مخالفت مجلس هشتم مواجه شد؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: آیا بهتر نیست مصوبات سفرهای اول تا چهارم استانی را پیگیری می کردید؟ در حوزه انتخابیه این جانب کم مصوبه برای پیگیری وجود ندارد که از جمله آنها جاده ها و راه های ارتباطی این حوزه، گازرسانی به روستاها، تکمیل و ساخت پروژه های آموزشی و بهداشتی و غیره است و امید می رود که توجه به مصوبات باعث شود در این فرصت باقیمانده از دولت دهم ساماندهی بیشتری در این منطقه انجام شود.

همچنین مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز با بیان اینکه حسینی بودن به شعار نیست بلکه به عمل است، گفت: صدق گفتار هر کس اینگونه به اثبات می‌رسد، فرصت امروز متعلق به ماست تا اینکه خود را اثبات کنیم که حسینی هستیم یا فقط نامی در این دفتر نگاشته‌ایم و امتحانی نداده‌ایم و میدانی ندیده‌ایم، علم امروز به دست علمدار است و راه نجات‌ راه حسین، راه امام و راه رهبری است.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    14 2
    جالب است که ادغام وزارت راه و مسکن مصوبه خود مجلس بوده است و این نماینده و می گوید وضع راه ها بداست باید راه جدا شود؟؟؟ راستی وقتی دو وزارت مزبور جدا بودند وضع راه ها خوب بود؟؟ کسی چیزی یادش می اید از آن زمانها!!!!!! در آن زمانها سقوط هواپیما نداشتیم؟؟ تصادف مرگبار نداشتیم؟؟ در آن زمانها حوادث ریلی نداشتیم؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    16 0
    سرعت اینترنت در تمام کشور در دو ماه اخیر بسیار کم شده است و قطعی اینترنت حتی برای کاربران پر سرعت زیاد اتفاق می افتد شاید فرد کار امد دیگری را برای این سمت انتخاب کنند.
  • باغبرج IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    4 0
    آقای نیکزاد که دستگاههای زیرمجموعه اش درراه وترابری مانند راه آهن به وضع فلاکت باری رسیده اندوکارمندان رسمی وغیررسمی اداره خط راه آهن باهزارمشقت وسختی روزرابه شب میرسانند وایشان درمقابل اعتراضات این عزیزان گوش وچشم خودرابسته است؛حتما کفایت آنرادارد که قسمتهای بیشتری رابه این وضع دچارسازد.چندین بار بآرسال نامه ها واعتراضات ازواگذاریهای بی سروته شرکتها ابراز نارضایتی کردیم اما سرانجام آنچه نمیبایست شود شد .کاش آقای رییس جمهور بااعزام بازرسین به نواحی راه آهن بیلان کاری کارگزاران خودرامحک میزد.