بعد از اظهار نظر رییس جمهور اندونزی، برای مانیتور کردن فعالیت کاربران شبکه های اجتماعی، گروههای مستقل به این اظهار نظر تاخته اند.

جاکارتا پست گزارش داد گروههای مستقل گفته اند رییس جمهور به جای مانیتورکردن شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر و وبلاگ ها، مشکلات اجتماعی واقعی جامعه اندونزی را حل کند.
زین العابدین از موسسه تحقیقات Elsam ضمن تاختن به رییس جمهور نوشت حکومت هرگز سعی نکرده با مشکلات اجتماعی گریبانگیر مردم، دست و پنجه نرم کند و به همین خاطر مشکلات اجتماعی رو به افزایش است.
ظاهرا رییس جمهور گفته مقامات باید نظارت بر چنین رسانه هایی را بعنوان کار منظم و روتین، در دستور کار خود قرار دهند.
این گزارش می افزاید کشور اندونزی 40.6 میلیون کاربر فیس بوک، 29.4 میلیون کاربر توئیتر و 3 میلیون بلاگر فعال دارد.
ایگناتیوس هاریانتو از موسسه LSPP بعنوان ناظر بر رسانه ها می گوید اگر حکومت، تضادهای اجتماعی را بتواند مدیریت کند، این نوع تضادها خود را در شبکه های اجتماعی نشان نمی دهد. به گفته وی خشونتهای مذهبی رخ داده در حادثه بازداشت رهبر شیعیان تاج الملوک در منطقه سامپانگ و قربانیان خشونتهای مذهبی در این منطقه نشان داد که حکومت از موضع ضعف برخورد کرده و نتوانسته مشکلات اجتماعی منطقه را رفع کند.
جاکارتا پست به نقل از رییس جمهور روز جمعه نوشته بود وی از تمامی فرمانداران، مقامات محلی،شهرداران و روسای پلیس و مقامات لشگری خواسته تا شبکه های اجتماعی را مانیتور کنند. وی تاکید کرده بود که ما در عصر رسانه های آنلاین هستیم و باید مقامات در این عرصه حضور داشته باشند و اجازه ندهند اطلاعات نادرست که منجر به تحریک اجتماعی می شود به گردش در بیاید.
مانیتور کردن شبکه های اجتماعی و انواع ارتباطات در کشورهای مختلف آسیایی بحثی است که حکومتها به جد دنبال آن بوده و کشورهایی مانند چین دست به سانسور زده و کشوری مانند هند نیز در حال ساخت مرکز مانیتورینگ قوی برای کنترل کاربران شبکه های اجتماعی بود که بدلیل وقوع برخی حوادث در حال تعدیل آن هستند.
منبع: زد دی نت
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =