بعد از قطع شدن اینترنت در کشورهایی مانند مصر و سوریه کمپانی تحقیقاتی فرانسوی با تهیه نقشه ای نشان می دهد کدام کشورها ممکن است اینترنت شان بیشتر و یا کمتر در آینده قطع شود.

 

عمده ملاک سایت رنه در نقشه تهیه شده در ماه نوامبرش تعداد تنوع اینترنت در مرزهای بین المللی یک کشور (تعداد درگاه اینترنتی) است که ملاک قطع شدن بیشتر و یا کمتر عنوان شده است.
بدین معنا که اگر مثلا کشوری فقط از یک یا دو کانال بین المللی به اینترنت وصل است امکان قطع شدن اش زیادتر از کشوری است که درگاه بین المللی اینترنت اش مثلا بالای 10 تا است.
بر این اساس کشورهایی مانند تونس، سوریه، الجزایر، ترکمنستان، لیبی، اتیوپی، ازبکستان، میانمار، یمن و ... که فقط از یک یا دو کمپانی بین المللی سرویس اینترنت بین الملل می گیرند، امکان قطع شدن شان و یا قطع کردنشان بیشتر از سایر کشورهاست. در این طبقه بندی 61 کشور جهان همان طور که در نقشه نشان داده شده است، جای می گیرند.
در طبقه بندی دوم تعداد درگاه های بین الملل زیر ده و  بالای دو  است که 72 کشورجهان از جمله ایران، پاکستان، روآندا، اوگاندا، قزاقستان، عمان، بنین ، ارمنستان و ...  در این لیست جای می گیرند. مصر در زمان مبارک در این دسته جای داشت اما سرانجام خاموش کنندگان اینترنت موفق می شوند (دولت حسنی مبارک علیه انقلابیون).
در طبقه بندی سوم کشورهایی هستند که بالای ده درگاه بین الملل و زیر 40 درگاه را در اختیار دارند و ریسک قطع شدن کم خواهد بود. البته اینترنت قطع می شود اما به طور کلی خاموش نمی شود. در این طبقه بندی 58 کشور جهان از جمله هند، شیلی، ویتنام، چین، بحرین و ... جای می گیرند. حکومت مرکزی افغانستان نیز در این رده قرار دارد.  این کشور علاوه بر داشتن خطوط ترانزیت ایران و ازبکستان و پاکستان در کشور خود؛ تنوع اینترنت ستلایت و ماهواره ای هم دارد که زیر نظر حکومت مرکزی همیشه نبوده و این عامل باعث شده تا اینترنت در افغانستان (در مقایسه با سوریه که خاموش کردند) خاموش نشود.
و اما در طبقه بندی آخر کشورهایی هستند که بالای 40 درگاه بین الملل داشته و احتمال قطع شدن شان بسیار کم است. 32 کشور از جمله امریکا و هلند و کانادا و .. جای می گیرند.
 
 
 
منبع: رنه
5656
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیدین IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    21 16
    این نقشه فکر کنم درست نباشه.چون کره جنوبی از نظر اینترنت تو دنیا اول هست
    • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      39 4
      از نظر سرعت اول هست
    • محمد US ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      3 2
      بحث در مورد درگاه هست نه سرعت. نقشه کره شمالی رو در خطر قطع شدن نشون می ده نه کره جنوبی رو
    • رییس معظم کره جنوبی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      5 4
      باهوش خان اینجا اصن بحث سرعت نیست خبر رو خوندی !
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    36 9
    نهایت این است که اینترنت مان را قطع کنید. .........در عوض ما هم از روشهای سنتی و بومی برای ارتباط با هم که از دیرباز مطرح بوده بهره میبریم و مشت محکم دیگری بر قطع کنندگان این شبکه جهانی از ما می زنیم.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
      5 0
      اینترنت دولتی نیست و کسی نمیتونه دولت دیگری را از آن محروم کند حتی با تحریم
  • ala IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    40 3
    همون 32 تایی که همیشه می رن جام جهانی ما نمیریم!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    66 7
    ما را چه شده است که از افغانستان و عراق کمتریم؟
    • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      4 100
      شما اگر دوست داری بری افغانستان و عراق برو.... خودتو با دیگران قاطی نکن... نمیدانی چه تجاوز ها به ناموس نمیشه ؟؟؟ تاسف میخورم که حرفی زدی مثل منافق ها... بجای اینکه بیای بگی چه علت هایی داره و موانع و مسائل مربوط را بررسی کنی میای دهانت را باز میکنی و نظریه ...نی !!! ما را چیزی نشده بلکه هنوز نفهمیدی کجای پیازی که نظر بدی... یهنی یکدونه دوست در حوزه آی تی یا کامپیوتر یا .... نداری که بری علمی تحقیق کنی ؟؟
  • بدون نام NL ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    15 4
    شاید کره جنوبی خیلی پر سرعت باشه ولی ربطی نداره به اینکه اگه قطع بشه همه چیزش قطع می شه. این خبر داره از تعداد درگاههای بین الملل می گه. شاید کره تعداد درگاهاش زیاد نباشه. در ضمن تو نقشه کره شمالی رو نشون داده نه جنوبی
  • بدون نام DE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    16 1
    می خواستم نظرمو بگم ولی دیدم که اینجا هرکی بخواد حف دلشو بزنه یا باهاش دعوا میکنن یا انگی بهش میزنن یا تهدیدش میکنن به همین خاطر فقط میتونم بگم .. م
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    6 3
    عالی خیلی عالی خیلی خوب افرین بر شما افرین
  • بدون نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    26 1
    ایران از لحاظ قطعی اینترنت در دنیا اول است.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    5 2
    تین نقشه نیاز به کامنت نداره. خودش کاملا گویاست