در شرایطی که شهروندان شهرهای بزرگ و به ویژه تهران این روزها به خاطر آلودگی هوا خانه‌نشین شده‌اند، پیش‌بینی‌ها از ورود سامانه بارش‌زا خبر می‌دهند و باید دید آیا باران می‌تواند این معضل را حل کند؟

به گزارش خبرآنلاین،‌ مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی گفت: ‌با وورد سامانه بارش‌زا از امشب به کشور بیشتر استان‌های کشور فردا و پس فردا بارانی هستند.

عبدالرضا امیدوار شهری اعلام کرد که امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود که آلاینده‌های جوی به ویژه در شهرهای صنعتی همچنان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از شامگاه امشب در سواحل شمالی کشور و استان‌ اردبیل شاهد ورزش باد شدیدی خواهیم بود، تاکید کرد: از فردا در استان‌ خراسان شمالی و رضوی وزش باد شدید خواهد بود همچنین سواحل شمالی همراه با افزایش دما است.

به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی امشب سامانه بارش زایی از سمت شمال غرب و غرب ورود خواهد کرد که این سامانه از فردا در غرب کشور تشدید می‌شود و دامنه فعالیت آن به جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر می‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد که این سامانه بارش زا از میزان آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی بکاهد.

امیدوار شهری ادامه داد: بر اساس این سامانه بارش زا فردا بارش متناوب باران و برف در مناطق سردسیر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم پیش بینی می‌شود.

وی همچنین گفت: ‌ روز پنجشنبه برای استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش باران و وزش باد و برای استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، فارس، گیلان، مازندران و خراسان بارش پراکنده بارارن پیش بینی می‌شود.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    3 0
    اراک با الودگی شدیدتر از تهران هنوز تعطیل نشده سه روزه تو وضعیت اظطراریم. ما که جوونیم داریم خفه میشیم تو خونه نشستیم داره چشم وبینیمون میسوزه میگن ساعت ده بیا ییدسرکار خدا به داد ما برسه. شما یه کم رسانه ایش کنید دستمون به دامنتون
  • دلال مرکزی EU ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    7 0
    امروز که ادرات دولتی تعطیل بود شهر هم خلوت شد و خبری از ترافیک نبود ولی شرکتهای خصوصی تعطیل نبودند. این چند تا مورد را میرساند: 1- ترافیک مربوط به کارمندان دولت است 2- کارمندان دولت در طی روز کار همه بیرون از محل کارشان هستند و مشغول کار دیگری هستند و ایجاد ترافیک میکنند. 3- چقدر کارمند دولتی داریم که تا تعطیل شدن ترافیک هم از بین رفت 4- یکی بیاد این کارمندان دولت را از سطح شهر در طی روز کاری جمع کنه تا ترافیک نشه 5- جواب سوال ارباب روجوع که هروقت سراغ یکی از کارمندان محترم و زحمتکش دولت برای انجام کاری میروند و نیستند این است که آنها در سطح شهر دارن میچرخن. 6- مصرف بالای بنزین مربوط به کارمندان دولت است 7- بقیه اش را هم خودتان اضافه کنید.
  • کارمند فلک زده بخش خصوصی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    0 1
    به به ، باران اسیدی :دی خوشا به سعادتمان
  • بدون نام US ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    2 0
    ما دانشجویان دانشگاه دماوند را مه تعطیل نکردند و مجبور شدیم برویم ، لااقل کاش شنبه ما را تعطیل کنند. رودهن تعطیل است ولی در این هوا ما باید برویم.