آلودگی هوا، دوباره پس از یک هفته بارندگی در تهران، سربرآورده است، هرچند دوره آلودگی هوای زمستانی امسال، کوتاه و مقطع بوده است، اما چرا تا آسمان آرام می گیرد، رنگ آبی اش به قهوه ای تغییر می کند؟

یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می گوید دلیل در فرهنگ سفرهای درون شهری و نوع تردد ما در شهر است.

او در کافه خبر در این باره توضیح داد. گزیده ای از توضیحات رشیدی را می شنوید.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    4 0
    نخیر جانم مقصر نفس کشیدن من وتوست ما بمیریم برای عده قلیلی فض باز میشه که هواسالم باشه پولدارها را میگم
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    14 0
    سوخت بی کیفیت و من در آوردی تولید داخل، خودرو های بی کیفیت داخلی و تحریمها.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    10 0
    خودروی من قبلا در هر 100 کیلومتر 6.5 لیتر در جاده میسوزوند در حالی که در همین مسیر و با همان سرعت همیشگی همین خودروی نو و مدل بالا از معتبرترین مارک آلمانی 9.5 لیتر مسوزوند حتی با اضافه کردن مکملهای سوخت!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    3 0
    اگرچه بیشترین سهم آلودگی را در همه شهرهای جهان خودرو ها دارند اما اینجا علت راحت طلبی دولت های ما در اتخاذ تصمیم غلط و ارزان در نظام گرمایشی ساختما نهای ماست. در همه شهر های بزرگ جهان انرژی را در بیابانها به برق تبدیل کرده و در منازل برای گرم کردن و پختن و غیره استفاده میکنند.
  • بدون نام EU ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    5 0
    در ضمن روش توزیع انرژی بصورت لوله کشی گاز در شهر های بزرگ و ساختمانهای بلند بسیار خطرناک و غیر اصولی است. این روش فقط برای شهر های کوچک و افقی و همچنین روستاها مناسب است.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    2 0
    فرختن طرح ترافيك / پايين بودن فرهنگ شهروندان و راحت طلبي/ كمبود وسايل نقليه عمومي و دشواريهاي زياد در جابجايي هاي درون شهري / استفاده از سوخت هاي غير استاندارد / وجود فرودگاه در داخل شهر تهران و غيره
  • جاسبی DE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    4 0
    فکر خوبی است به شرط انکه خط مترو و واگن های و اتوبس انقدر زیا باشد که مردم روی سرهمدیگر سوار نشوند . مافیای خودرتساز ایران تا چند دهه دیگر هم به فکر ساختن اتومبیل با آلاینده کم خواهد افتاد چون سودش کم می شود همین الان هم قیمت فروش آنها بیش از حد بینالملی خودرو هاست!!
  • مهناز IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    3 0
    تورو خدا ساعت 7 صبح یه بار بی ار تی سوار شید یا 4 بعداز ظهر مترو اونوقت میفهمید چرا اینهمه ماشین تک سرنشین زیاده