در دو سه ماه گذشته، انتقادات بسیاری به اختصاص نیافتن ارز مرجع به دارو و تجهیزات پزشکی شنیده شده است. همچنین وزیر بهداشت و رییس کمیسیون بهداشت مجلس از اختصاص ارز 1226 تومانی به کالاهای لوکس به جای دارو گله کرده اند.

حتی امروز حسینعلی شهریاری در خصوص اظهارات دیشب رئیس جمهور مبنی بر تخصیص ارز به دارو و تجهیزات پزشکی گفت: اطلاعاتی که بانک مرکزی به آقای رئیس جمهور در خصوص ارز دارو تجهیزات پزشکی داده است اشتباه است .وی ادامه داد: چون حداقل تا شهریور ماه هیچ گونه ارزی برای تجهیزات پزشکی و دارو از سوی بانک مرکزی به وزارت بهداشت تخصیص داده نشده بود و در این مدت هم برای تجهیزات پزشکی ارز 1226 تومان که رئیس جمهور گفت اختصاص داده نشده است.
شهریاری عنوان داشت: از اوایل شهریور تا حدود 3 هفته پیش حدود یک میلیارد دلار اختصاص داده اند که بیشتر مربوط به دارو و ملزومات ریز پزشکی است اما برای تجهیزات، ارز 1226 تومان اختصاص داده نشد است.
پاسخ رییس جمهور به گله های وزیر بهداشت و رییس کمیسیون آموزش مجلس دراین باره را ببینید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    4 1
    واقعا چه خبره
  • یک بیمار IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    14 0
    تو رو به امام حسین کسی که این کامنت را قبول میکنی ، این کامنت را بذار شاید یکی از مسئولین ببینه شاید دلش به رحم بیاد الان 2 ماه هست داروی تنوفویر که برای درمان بیماری هپاتیت b هست توی اهواز گیر نمیاد و فقط داروخانه 13 آبان توی تهران داره اونم برای هر تسخه 30 تا میده اون بدبختی که 1000 کیلومتر از تهران دوره چجوری باید به داروش برسه اگرهم یک ماه دارو قطع بشه دیگه فایده نداره ویروس مقاوم میشه و دیگه هیچ
  • بهجت محقق IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    چند وقته می خواهند مرخصی 9 ماهه زایمان را تصویب و ابلاغ کنند . آخر کی دیگر چرا این قدر طول می کشد تصویب یک موضوع