درپاسخ به سئوال یکی ازخوانندگان خبرآنلاین درباره نحوه محاسبه سنوات سربازی قبل ازسال 85، مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی گفت:«افرادی که پس از7 مرداد سال 85 خدمت سربازی رفته اندمشمول این قانون نمی شوند»

یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«با سلام لطفا سازمان تامین اجتماعی در خصوص نحوه محاسبه سنوات سربازی قبل از 85 اطلاعات بیشتری ارائه بدهد»
مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی نحوه محاسبه چگونگی استفاده سربازان از بیمه رایگان و خرید خدمت این افراد را تشریح کرد.
محمد حسین زاد گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده امکان خرید خدمت و برخورداری از بیمه رایگان برای سربازان و همچنین افرادی که طی مدت زمان خاصی خدمت سربازی خود را گذرانده اند فراهم شده است.
مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد: آن دسته از مشمولانی که قبل از 7 مرداد ماه سال 85 خدمت سربازی خود را گذرانده اند از بیمه رایگان برخوردار خواهند شد و دوران سربازی آنان جزء سنوات و سابقه بیمه ای آنان محاسبه خواهد شد.
وی در مورد خرید خدمت بیمه ای سربازان نیز گفت: اما افرادی که پس از 7 مرداد سال 85 خدمت سربازی رفته اندمشمول این قانون قرار نگرفته و باید با مراجعه به شعب تامین اجتماعی خرید خدمت انجام دهند.
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حبیب IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    18 2
    خب الان ما نیاز هست که اقدامی انجام بدیم و به جایی مراجعه کنیم یا اینکه نیازی نیست؟
  • ر-م IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    3 2
    سئوال ما و عده زيادي از كارگران اين است: ما خريد خدمت را انجام داده و وجه آن را پرداخته ايم تا مدت سربازي به سابقه ما افزوده شودو قبل از سال 85 نيز هستيم .حال تكليف پولي كه ريخته ايم چه مي شود؟ آيا بازگردانده مي شود و اگر بلي چه زماني؟ آيا بازگردانده نميشود(كه تجربه چينن چيزي را نشان ميدهد) و آن وقت تكليف چه ميشود؟ آيا 32 روز به ما وجه بازنشستگي مي دهند؟
  • مهدي IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    8 0
    تكليف ما كه قبل از 7 مرداد85 خدمت رفتيم و در ضمن براي محاسبه اين دوران جزء سوابق بيمه اي به تامين اجتماعي كلي پول داديم چي ميشه؟من خودماوايل سال 91 بيشتر از 1300000 تومان پرداخت كردم
    • هادی IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      1 3
      حق بیمه پرداختی باید مسترد گردد .
  • امير رضا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    10 0
    من در سال 1360 در زمان جنگ سربازي ام را گذراندم. و امسال 2.5 ميليون تومان به بيمه اجتماعي پرداخت كردم كه جزئ سابقه ام بحساب آيد . ايا اكنون كه سابقه سربازي قبل از سال 85 رايگان شده است اين مبلغ بايد به من مسترد گردد؟ ممنون مي شوم كه پاسخ داده شود.
  • وحید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    5 3
    حالا تکلیف من و امثال من که سال 81 خدمت سربازیم تموم شد و سال 88 مبلغ 330 هزارتومان پرداخت کردم تا مدت سربازیم در سابقه بیمه ام لحاظ بشه چی میشه ؟ پول مارو بر میگردونن ؟ کاش این مورد رو هم پیگیری کنین.
  • آرش IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    5 2
    یعنی اونهایی که قبل از 7 مرداد 85 سربازی رفتند و سربازیشون تموم شده، سنواتشون را رایگان می تونند بگیرند؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    4 0
    من سال 84 تا 86 خدمت بودم تکلیف چیه؟
  • سعید IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    12 1
    پس تکلیف عده زیادی مانند من که قبل از سال 85 خدمت رفتیم و بعد از آن سنوات خدمتمان را پول داده ایم تا به بیمه مان افزوده شود چیست؟ آیا پول های ما مسترد می شود ؟ لطفا" پاسخ دهید ...
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    5 0
    آقا این چه خبر ناقصیه کامل میگفتین حالا اونهایی که توی اون تاریخ در حال خدمت بودن چیه؟؟؟؟
  • شهاب EU ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    2 1
    سوال : اگر كسي مشمول اين دستورالعمل مي شود اما در چندماه اخير ( قبل از اعلام اين قانون ) با مراجعه به بيمه پول پرداخت كرده و مدت سربازي را بر سنوات بيمه اي اضافه كرده ، مي تواند پول خود را پس بگيرد ؟
  • حسن IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    10 3
    آیا انتقال سوابق بصورت اتوماتیک انجام میشود و یا میبایست اقدامی صورت پذیرد؟
  • حمید IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    3 1
    سلام/آیا امکان باز گرداندن مبلغی که جهت خرید سنوات سربازی پرداخت کرده ایم وجود دارد؟
  • آزاد US ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    7 0
    سلام در مورد" مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد: آن دسته از مشمولانی که قبل از 7 مرداد ماه سال 85 خدمت سربازی خود را گذرانده اند از بیمه رایگان برخوردار خواهند شد و دوران سربازی آنان جزء سنوات و سابقه بیمه ای آنان محاسبه خواهد شد." من سال 74-72 خدمت سربازی را گذراندم برای سنوات خدمت سربازی به بیمه مراجعه کردم و مبلغ 850000 تومان برای این کار برای من در نظر گرفتند که پرداخت کردم اگه رایگان است پس چرا از من پول گرفتند؟ میشه در مورد این مساله توضیح بدین.
  • محمد نژاد IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    10 2
    ضمن سلام ایشون روی یک سکه را گفتند من شخصا به اداره تامین اجتماعی خوی مراجعه کردم به من گفتند مشمولین قبل از سال 85 به شرطی که قبل از اعزام به سربازی سابقه بیمه داشته باشدشامل میشود
  • يک خريدار بيمه سربازي سابق نادم IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    5 1
    خوب حالا تکليف خيل کثيري از همين مشمولان که قبل از 7 مرداد ماه سال 85 خدمت سربازی خود را گذرانده اند و سابقه بيمه اي را نيز قبلا با پرداخت پول خريده اند چه مي شود. آيا پولشان بازگردانده مي شود يا به نحوي جبران مي گردد؟ به لحاظ قانوني و شرعي تکليف اين پولها چيست؟
  • فرهاد IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    4 1
    سلام .قبلا در خبري در مهر 91 همين متن منتشر شده بود با اين تفاوت كه سرباز قبل وبعد از دوره سربازي بايد سابقه پرداخت حق بيمه حتي يكروز هم كه شده داشته باشد .در خبر ديگري كه در ديماه 91 منتشر شد اين مورد ذكر نشده بود آيا اين تبصره به قوت خود باقي است ؟آيا من كه سال 71 تا 73 سربازي رفته ام ولي قبل وبعد از آن سابقه بيمه ندارم (چند سال بعدش دارم )مشمولش ميشوم يا نه ؟
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    5 0
    با سلام و تشكر از خبرتان ، تكليف كساني كه قبل از سال 85 خدمت كرده و پول بيمه خود را در چند سال گذشته به سازمان بيمه تامين اجتماعي پرداخت كرده اند ، چه ميشود؟ آيا مبلغ پرداختي آنها عودت داده خواهد شد.لطفا پيگيري فرماييد. با تشكر
  • حسن IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    6 0
    سلام متاسفانه من به شعبه ی خودم در شاهین شهر اصفهان مراجعه کردم اینطور نبود بنده خدمتم را سال 83 تمام کردم و از شعب مربوطه به دلیل نداشتن سابقه ی بیمه قبل از سال 83 جواب رد شنیدم.و مجبورم با 4 سال سابقه ی بیمه برای خرید مدت سربازی ام پول بدهم. این قانون شامل هیچ کس جز افراد محدودی از جامعه نمیشود.
  • h IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    7 0
    دوستان این خبر کامل نیست. هرکس قبل از 85/7 بیمه بوده و بعدش هم بیمه رد میکرده شامل این قانون میشه.
  • کارمند EU ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    5 1
    با سلام تعدادی از همکارانم برای محاسبه سربازی به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کردند ولی پاسخ این بود فقط سربازانی که قبل از سال 85 به سربازی رفته باشند به شرط انکه قبل از سربازی دارای حداقل یک ماه پرداخت حق بیمه باشند ؟! برای مثال یعنی انکه یک نفر در سن 17 سالگی مشغول بکار بوده باشد !
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    0 2
    آقا منظور اعزام قبل مرداد 85 است يا بايد قبل مرداد 85 سربازيش تموم شده باشه؟؟؟ تكليف ما كه اخيرا حق بيمه داديم چيه؟؟؟؟ تازه ما قبل از سربازي بيمه هم داشتيم.
  • علی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    3 1
    متاسفانه حتی در حال حاضر سربازان عزیزی که خدمت خود را در جبهه گذرانده اند طبق قانون تامین اجتماعی باید برای محاسبه سنوات خدمت سالهای دفاع از کشور هم پول پرداخت کنند ؟!
  • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    6 1
    منم رفتم از خود مدیر درآمد سوال کردم گفت همچین چیزی نیست!!!! پس مشخصه که به نام قانون و دادن وجهه قانونی میخوان فقط خودشون استفاده کنن و سایرین جییییییزززززز!!!!!!!!
  • کارمند IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    6 1
    با سلام مسئولین محترم خبر آنلاین همانگونه که از کامنت ها مشاهده می شود پاسخ مدیرکل درامد کافی و کامل نبوده است لطفا بخاطر همه سربازان شاغل این موضوع پیگیری شود در صورت امکان نظر اقای مرتضوی هم اخذ گردد چرا اخباری درج می شود که قابلیت اجرایی ندارد ؟
  • سرباز 78 IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    7 1
    با سلام ضمن تشکر از جناب آقای زدا وسایر مدیران تامین اجتماعی کشور ،در خصوص مصوبه اخیر مبنی بر خرید رایگان بیمه سربازی مشمولان قبل از سال 85 ،مدیر شعبه دو 2 تامین اجتماعی شهرستان اهواز اضهار می دارد چنین قانونی را دریافت نکرده وتنها همان مصوبه قبلی مهرماه امسال به دستشان رسیده است یعنی اینکه بدون سابقه بیمه قبل از انجام سربازی خرید خدمت شامل مشمولان قبل از 85 نمی شود. وخبری که در سایتها وروزنامه های کشوری در این خصوص چاپ شده قابل استناد نمی باشد. از مدیر تامین اجتماعی استان خوزستان واز مدیران محترم کشوری خواهشمندم مانع پایمال شدن حقوق افراد ذینفع شوند .با تشکر فراوان
  • حميد IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    6 1
    من به اداره بيمه اصفهان مراجعه كردم قبل از خدمت سابقه بيمه داشتم خدمتم هم از سال 83 تا 84 بوده و در سال 85 برج 10 هم مجددا مشغول به كار شدم و بيمه رد كردم اما بعد از 3 ماه پر كردن فرم درخواست محاسبه به من گفتند تو بايد قبل از 7 مرداد 85 مشغول بكار مي شدي و بيمه رد مي كردي والسلام " در واقع با اين وصف شرايط آنها اين است كه هر 3 شرط را بايد قبل از 7 مرداد 85 داشته باشيم " لطفا اگر امكان دارد در خصوص اين شرايط و ريز آن خبر رساني انجام دهيد تا بدانيم آيا شرايط شامل حال ما مي شود يا خير ؟ با تشكر
  • محسن A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    1 2
    با سلام من در تاريخ 4/5/1385 خدمت سربازي رو تموم كردم . بعد از انتشار اين خبر به اداره تامين اجتمايي مراجعه كردم اما به من گفتند شما ميبايستي 5 و 6 و 7 مرداد هم بيمه داشته باشي تا سربازي برات رايگان حساب بشه!!! آخه اين درستشه؟! من به خاطر اين سه روز كل سربازيم رو بايد بخرم؟! واقعاّ كه!!
  • مجید زارع عسکری A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 5
    با سلام وخسته نباشید به استحظار میرسانم من 64/10/18تا67/2/18 خدمت سربازی را انجام داده ام ودرتاریخ 91/2/1 بازنشسته شده ام در ضمن 4 ماه پرداخت سابقه بیمه قبل از خدمت دارم ولی متاسفانه سنوات دوران خدمت من را محاسبه نکرده اند مراجعه کردم به شعبه بیمه تامین اجتماعی سرچشمه کرمان جواب دادند ببخشید اشتباه شده وچون حکم بازنشستگی شما اجرا شده قابل برگشت نمی باشد لطفا مرا راهنمایی کنید تا احقاق حق بشود قبلا از لطفتان متشکرم.