ایسنا نوشت:

هادی عقیلی به خاطر قرار نگرفتن نامش در ترکیب اصلی تیم ملی در دیدار برابر لبنان اردوی ایران را ترک کرد؛ اقدامی که با برخورد جدی فدراسیون فوتبال روبه‌رو خواهد شد.پس از قهر عقیلی و ترک اردوی تیم ملی کارلوس کی‌روش-سرمربی تیم ملی فوتبال به سایت فدراسیون فوتبال گفت: عقیلی بدون هماهنگی با کادر فنی اردو را ترک کرده و این اقدام او بنا به هر دلیلی هم که انجام شده، در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیگیری خواهد شد.

پس از آنکه دیروز تیم ملی پشت درهای بسته تمرین کرد و عقیلی در بازی درون تیمی جزو تیم اصلی نبود، شب گذشته به قهر اردوی تیم ملی ایران را ترک کرد. پس از این اقدام مدافع  تیم ملی ، حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در این باره می گوید:« برای رسیدگی به این موضوع می‌بایست متولیان تیم ملی فوتبال ایران از کمیته‌ انضباطی درخواست رسیدگی داشته باشند که تا این لحظه هنوز هیچ گزارش مکتوبی به دست ما نرسیده است و کمیته‌ انضباطی می‌تواند طبق قانون به این موضوع رسیدگی کند. تا زمانی که پرونده‌ای تشکیل نشده و ما گزارشی از متولیان تیم ملی دریافت نکردیم و توضیحات هادی عقیلی درباره این اقدامش را نشنیده‌ایم نمی‌توان قضاوت جدیدی در این باره داشت.»
او ادامه داد:« در ماده «25» آیین‌نامه انضباطی که مربوط به امتناع ورزشکارانی از حضور در بازی‌های تیم ملی و کلیه تمرینات و فعالیت تیم است، مجازات‌هایی تعیین شده است که تعلیق حضور این بازیکن در تیم ملی، محرومیت مادام العمر از تیم ملی و ... وجود دارد. حتی سنگین‌ترین مجازات تعریف شده این است که کمیته‌ انضباطی می‌تواند بازیکن خاطی را نه تنها از تیم ملی، بلکه از کلیه فعالیت‌های مربوط با فوتبال در هر بخشی محروم کند.»
رییس کمیته‌ انضباطی در پاسخ به این سوال که اگر عقیلی توضیحات قانع کننده‌ای نداشته باشد، او مادام العمر محروم می‌شود؟ گفت:« به هر حال باید توضیحات او را شنید و پس از آن در این باره نظر درستی داد. فکر می‌کنم صحبت کردن درباره نوع قطعی مجازات یک بازیکن بر اساس توضیحات شفاهی مختلف کار درستی نباشد و شخصیت کمیته‌ انضباطی را پایین بیاورد. در هر حال تمام رسیدگی‌های لازم منوط به درخواست متولیان تیم ملی است.»
حسن زاده در پاسخ به این سوال که محرومیت بازیکن از کلیه فعالیت‌های فوتبالی صرفا مربوط به فعالیت‌های او در داخل ایران می‌شود و به طور مثال عقیلی را که نمی‌توان از بازی کردن در خارج از کشور محروم کرد، گفت:« بله. تمام احکام انضباطی ما مشمول فعالیت‌های فوتبالی بازیکن در داخل کشور می‌شود و ما نمی‌توانیم وی را از ادامه فوتبال در خارج از کشور محروم کنیم، اما به طور مثال اگر یک بازیکن از چین بخواهد در ایران بازی کند، می‌بایست مسئولان فوتبال چین برای او کارت ITC صادر کنند که اگر آن بازیکن محروم باشد، این اتفاق نخواهد افتد. »
251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    با رحمتی دست به یکی کرد . قید جام جهانی را بزنید
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    خدایا ! چه کسایی دارن پیراهن ملی کشورو میپوشن !! اصلا این آقا در حد لیگ درپیت قطر هستش به درده تیم ملی نمیخوره که بخواد ترکیب اصلی هم باشه
  • صدرا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    واقعا زشته که اینجوری رفتار میکنن شما یه درصد فکر کن یه ژاپنی این کار رو بکنه!تیم ملی مملکته ها نه خونه خاله
  • فائق US ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    21 2
    هادی عقیلی بازیکن خوبیه وبرای تیم ملی خیلی زحمت کشیده.اما همون طور که دوستان اشاره کردن تیم ملی خونه خاله نیس که هر وقت دلت خواست بیای هر وقت نخواست نیایی.خیلی ها آرزوی پوشیدن همچین پیراهنی رو دارن.رحمتی عقیلی و... هر کس دیگه ای که برا تیم ناز کنه حقش خط خوردنه حتی اگه به ضرر تیم باشه
  • امير تبريز اوغلي IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    11 2
    هر دم خبري ميرسد با اين وضع ميريد جام جهاني؟مسلمان صبح تا اطلاع ثانوي محروم شد عصر تبرئه شد.زرشك
  • بدون نام DE ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    19 2
    چه بازیکن خود خواه وننری
  • محمد IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    15 1
    جدا کمیته انظباطی یک تصمیم قاطع بگیره اینکارها زشته اینها را پول خراب کرده و ظرفییت ندارند دورود بر کارلوس کی روش
  • حقیقت IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    14 2
    این جور بازیکنا رو که خود بزرگ بین هستن باید داغ حضور در تیم ملی رو دلشون گذاشت تا بازیکن زیر پرچم کشورش احساس بررگی نکنه .......................مارا به خیرو تورا به سلامت