سرمربی پرتغالی تیم فوتبال تراکتورسازی می گوید حاضر است برای هواداران این تیم دست به هر کاری بزند.

سروش امینی توماجی: تونی اولیویرا؛ در بدو ورودش به ایران خیلی ها اعتقاد داشتند که سایه امیر قلعه نویی او را آزار خواهد داد و خیلی زود کنار گذاشته می شود اما پیرمرد پرتغالی با نتایج درخشان و شخصیت خاص خودش دل هواداران تراکتور را ربود. او حالا نه تنها «برف تبریز» را دیده بلکه به قول خودش «تاریخی ترین روز فوتبال» این شهر را هم رقم زده. پیروزی ارزشمند تراکتورسازی مقابل الجزیره در اولین تجربه آسیایی این تیم بهانه ای شد برای گفت و گو با این مربی 66 ساله.
*آقای اولیویرا لیگ قهرمانان آسیا برای تراکتور رویایی آغاز شد...
فکر می کنم به بهترین شکل ممکن استارت زدیم. اولین بازی تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا بود و همین مسئله کار ما را سخت می کرد اما نمایش خوبی را از خود ارائه دادیم و در نهایت پیروزی ارزشمندی را به دست آوردیم. خوشحالم که هواداران از تک تک لحظات قبل، بعد و حین بازی لذت بردند. این برد را به بازیکنان و همه هواداران تبریک می گویم.
*فکر می کنید نمایش درخشان تراکتور در رقابت های آسیایی ادامه دار باشد؟
همانطور که در نشست خبری بعد از بازی گفتم همه ما از این پیروزی خوشحالیم اما همین جا پرونده بازی های آسیایی را می بندیم و روی دیدارهای پیش رو در لیگ برتر تمرکز می کنیم. از همین حالا به فکر بازی مقابل نفت و پیروزی مقابل آنها هستیم. در مورد لیگ قهرمانان آسیا هم می گویم که سعی می کنیم در ادامه راه همچون دیدار با الجزیره بهترین بازی های خود را ارائه کنیم.
*همانطور که انتظار می رفت هواداران پرشور تبریزی جو فوق العاده ای را در ورزشگاه یادگار امام (ره) ایجاد کردند...
بارها گفته ام و باز هم می گویم، ما بهترین هواداران دنیا را داریم. خوشحالم که روز خاصی را برای آنها رقم زدیم. نه تنها در طول بازی بلکه قبل و بعد از آن هم لذت بردند. تراکتور فوق العاده ظاهر شد چون هواداران فوق العاده ای از ما حمایت کردند.
*بعد از بازی گفتید که شما به هواداران تعلق دارید و هر کاری که بخواهند برایشان انجام می دهید، منظور شما از این حرف چه بود؟
ببینید قدرت واقعی تراکتور همین هواداران هستند. ما برای آنها بازی می کنیم و من هم حاضرم هر کاری برایشان انجام دهم.
*می دانید که بعد از شکست الجزیره شادی هواداران تراکتور تا نیمه های شب ادامه داشت؟
بله، به همین دلیل می گویم علاوه بر طول بازی آنها از تک تک لحظات قبل و بعد از آن هم لذت بردند. برای هواداران ما سوت داور پایان به معنی پایان بازی نیست و حمایت آنها همچنان ادامه دارد.
*لوئیس میلا سرمربی الجزیره امارات بعد از بازی از شور و شوق هواداران تراکتور ابراز شگفتی کرد و گفت حتی در اسپانیا هم چنین جوی وجود ندارد...
پس احساس یکسانی داریم! او از اسپانیا آمده و من از پرتغال، هر دو کشور فوتبالدوستی هستند اما به هیچ عنوان چنین جوی در آنجا وجود ندارد. من در باشگاه بنفیکا کار کرده ام که ورزشگاه 65 هزار نفری آن در اروپا شهرت دارد. پیراهن بنفیکا هم مثل تراکتور قرمز است و هواداران دو تیم قرمزپوش هستند اما ورزشگاه تراکتور در طول بازی ها به دیگی جوشان تبدیل می شود. هواداران ما روز گذشته بازی را تبدیل به یک مهمانی کردند و حتی تیم حریف هم از این مسابقه لذت برد.
*داوری بازی را چگونه دیدید؟ به نظر می رسد اخراج امید ابراهیمی کاملا اشتباه بود...
من هیچ موقع در مورد داوری حرف نمی زنم اما همه دیدند که مدافع حریف روی امید ابراهیمی مرتکب خطای پنالتی شد که داور به راحتی از کنار آن گذشت و با نشان دادن کارت زرد دوم بازیکن ما را اخراج کرد. به جرات می گویم که داور به ناحق ما را مجازات کرد. او هم یک پنالتی را از ما گرفت و هم بازیکن ما را از بازی بعد محروم کرد.
*به نظر شما نمایش درخشان تراکتور در اولین تجربه آسیایی روی روند کارتان در لیگ برتر تاثیرگذار خواهد بود؟
ببینید این دو رقابت کاملا از هم مجزا هستند و بازی های آنها هم کاملا متفاوتند.بنابراین نمی توان گفت موفقیت در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در لیگ هم راه ما را هموار می کند. بازیکنان ما برای هر رقابت انگیزه خاص خودشان را دارند. در حال حاضر تنها وظیفه ما تمرکز روی مسابقات لیگ است.
 252 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تبریز IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    51 4
    عاشقتم تونی
  • بدون نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    57 4
    عزیز من تراکتور امید ابراهیمی نداره .محمد ابراهیمی به قول معروف محمد F14 عزیز
  • یاسر تراکتوریه اورمیه IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    50 3
    امید ابراهیم نبود که اون بازیکن سپاهانه بابا این محمد ابراهیمی معروف به ممد اف 14 هستش که اخراج شد