ایسنا نوشت:

مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه هیچ مدرک و سندی درباره اینکه تهران به دنبال سلاح اتمی است وجود ندارد گفت: روایت غرب از برنامه‌ هسته‌ای ایران مبالغه‌آمیز است.
هانس بلیکس، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران گفت: ایران تاکنون ان پی تی را نقض نکرده است و هیچ مدرک و سندی و جود ندارد که ایران سلاح اتمی تولید می‌کند.
وی افزود: انجام هیچ اقدامی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران تنها با ظن یا اهدافی که وجود ندارد قابل توجیه نیست.
از سوی دیگر احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که برای حضور در کنفرانس دوستان یمن در لندن به سر می‌برد، در دانشگاه اقتصاد لندن به سوالات دانشجویان و خبرنگاران پاسخ گفت.
وی با اشاره به روابط کشورش با ایران گفت: ارزشی که ایران در طول تاریخ به جهان اعطا کرده و تاثیر فرهنگ این کشور در طول چند صد سال گذشته در منطقه ما به اندازه‌ای بزرگ است که نمی‌توان‌ آن را نادیده گرفت. موجودیت ایران در منطقه به شکلی نیست که بتوان این کشور را نادیده گرفت؛ ما با ایران در برخی مسائل از جمله سوریه اختلاف نظر داریم اما اگرچه این اختلاف دیدگاه‌ها وجود دارد ولی ما باید به ایران احترام بگذاریم. ما روابط خود را با ایران ادامه می‌دهیم و بر این باوریم که ایران سیاست ما را درک خواهد کرد.
وی با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران گفت: در طول دوران امضای بیانیه تهران هفت تا هشت دفعه به تهران سفر کردم من بر این باورم که بیانیه تهران یک فرصت از دست رفته است و هنوز باور دارم که بیانیه تهران راه‌حلی برای موضوع هسته‌ای ایران بود. ما به کمک‌های خود برای حل موضوع هسته‌ای ایران ادامه خواهیم داد زیرا نمی خواهیم این موضوع در منطقه و یا در عرصه بین‌المللی بدون راه‌حل باقی بماند.
وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به مسئله سوریه با بیان اینکه میان ایران و ترکیه در مسئله سوریه اختلاف دیدگاه وجود دارد، گفت: ما امیدواریم که پویایی‌های جدید در منطقه از سوی کشورهای دیگر درک شود و این پویایی‌ها مورد حمایت قرار گیرد.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =