گوگل دستوراخراج ده درصد از نیروی کار موتورولا موبیلیتی در سه کشورامریکا، چین و هند را صادر کرد.

1200 نیرو در این سه کشور ایمیلی را دریافت کردند مبنی بر اینکه کمپانی در حال ضرر دادن بوده و بازار در حالت رقابتی به سود موتورولا حرکت نمی کند.
وال استریت ژورنال نیز نوشت بدنبال ضررهای مالی موتورولا موبیلیتی که جزیی از گوگل شده، مدیران تصمیم به اخراج 1200 نیرو در امریکا و هند و چین گرفته اند.{لینک}
دور جدید اخراج ها بدنبال اخراج 20 درصد دیگر از نیروها در ماه آگوست سال گذشته (حدود 4 هزار نفر) صورت می گیرد که این رقم 30 درصد از نیروی کار موتورولا در چین را دربرگرفت.
گوگل در ماه می سال گذشته موتورولا موبیلیتی را به قیمت 12.5 میلیارد دلار خرید و بلافاصله نقشه های جدید خود را برای کمپانی به اجرا گذاشت.
دلیل اصلی این خرید به گفته کارشناسان، مالکیت موتورولا بر 17000 ثبت اختراع است که هر از چند گاهی موی دماغ گوگل شده و گوگل مجبور شد برای پیشرفت در برنامه های خود در بخش موبایل و ... این کمپانی را یکجا بخرد تا از منافع ثبت اختراع آن استفاده کند. حتی این اختراعات را می تواند در اختیار سایر کمپانی ها قرار داده و از قبل اجاره حق امتیاز، سودی را دریافت کند.
دنیس وودساید مدیر اجرایی موتورولا موبیلیتی گفته آنها قصد دارند بازارهای بدون سود را رها کرده و تمرکز خود را روی بازار موبایل و گوشی های هوشمند جلو ببرند. به گفته وی موتورولا ابزارهای زیادی تولید می کند که سود ده نیست و باید کنار گذاشته شوند.
گفته می شود در بازار موبایل موتورولا روی چند تلفن محدود سرمایه گذاری کرده که یکی از آنها ایکس فون است و اکنون بعد از اخراج نیروها سرنوشت این تلفن نیز زیر سوال می رود.
ضمن اینکه پاتریک پیچه مدیر عملیات گوگل اخیرا گفته بود تصور نمی کند گوگل برای تولید محصول توسط موتورولا موبیلیتی برنامه ریزی کند هر چند برای محصولات نسل بعد، نقشه ها ریخته شده است.
منبع: زد دی نت
56502
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =