وزیر امور خارجه کشور مان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال 92 وارد فازی جدید خواهد شد، گفت : ما روی سکوی پرتاب قرار گرفته ایم و در سال جدید از این سکو اوج خواهیم گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در گفتگو با رادیو گفتگو با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در عصر حاضر یکی از اتفاقات تاریخ بشر است اظهار داشت : تجلی این اتفاق در 12 فروردین رخ نمود و استقرار این انقلاب محقق شد که در ذاکره و خاطره بشریت خواهد ماند و روز به روز بر اهمیت این انقلاب مقدس و بر عظمت آن افزوده خواهد شد.

صالحی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه تصریح کرد: بیداری اسلامی یکی از آثار این انقلاب و 12 فروردین است که در اذهان مردم منطقه جای گرفته و به این حرکت عظیم در منطقه منجر شده است و می رود تا آوازه انقلاب اسلامی ایران ، دنیا را در بر گیرد.

وی در ادامه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود: اگر روابط بین المللی و سیاست خارجی و داخلی درست تنظیم نشود مسائل اقتصادی نیز متاثر خواهد شد، بنابراین باید بدنبال تنظیم روابط بین الملل در سال جاری و انسجام داخلی در بعد سیاسی باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد: باید از تفرق اجتناب کرد و یکصدایی و یکپارچگی ابتدای انقلاب را تکرار کرد، بدخواهان دست در دست هم دادند مشکلاتی بیافرینند، که اوج آن را در سال 91 شاهد بودیم اما به لطف الهی دشمن نتوانست به اهدافی که ترسیم کرد، برسد.

وی با اشاره به حمایت های مردمی از دولت یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی برآمده از اراده مردم، در کنار رهبری عظیم الشان انقلاب باعث شد بدخواهان نتوانند به اهداف خود برسند، در سال 92 باید قدم های بلندتری برداریم. به یاری خدا مطمئن باشید سال 92 سال برداشت کاشته های این سی و چهار سال خواهد بود.

صالحی گفت: لازمه این مهم این است که تحت زعامت رهبری لبیک گویان به خواسته ایشان جامه عمل بپوشانیم. رهبری ما در دنیا بی نظیر است، ما مسئولان و مردم باید زیر چتر ارشاد ایشان حرکت کنیم تا حماسه مورد نظر ایشان را محقق کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه این گفت و گو تصریح کرد: سال 92 سالی خواهد بود که ورود به یک فاز جدید را آغاز می کنیم و جمهوری اسلامی ایران وارد فازی جدید خواهد شد و تمام زیر بناها برای تحقق این مهم کرده شده است.

وی با برشمردن برخی اقدامات اجرایی در حوزه زیر بنایی گفت: ما روی سکوی پرتاب قرار گرفته ایم و در سال جدید از این سکو اوج خواهیم گرفت، البته دشمن هم ساکت ننشسته است و ما با ابتکارات مسئولان خواهیم توانست شعاری را که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند ، محقق کنیم.

صالحی افزود: هرچه مردم از نظام خود بیشتر حمایت کنند به همین میزان سربلند، عزتمند و قدرتمندانه تر اهداف نظام را در حوزه بین المللی پیش خواهیم برد.

وی بصیرت را به معنای شناخت واقعی مسائل و تحت تاثیر قرار نگرفتن تبلیغات غرب دانست و گفت: رسانه های غربی حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند، اینجاست که با بصیرت می توانیم در برابر هجمه عظیم تبلیغاتی و اقتصادی بایستیم و به برکت ائمه اطهار-ع- و خون شهدا و برغم همه مشکلات مردم با بصیرت می توانند همه این مزاحمت ها را کنار بزنند و از این گردنه های سخت عبور کنند.

صالحی بار دیگر بر تقویت روابط بین الملل در سال جدید تاکید و تصریح کرد: ملت ما دارای بصیرت است اما باید همواره بیدار و هوشیار باشیم که دشمن کید خود را بکار می گیرد. اگر ما بیدارباش لازم را داشته و گوش به فرموده مقام معظم رهبری باشیم و دست بدست هم دهیم ، هیچ آسیبی به ما نخواهد رسید.

وی گفت: روزی نیست که نام ایران در مجموعه رسانه های خارجی ذکر نشود و این مسئله نشان می دهد در چالش بزرگ حق علیه باطل قرار داریم و قدرت نمایی می کنیم، جمهوری اسلامی ایران از حق مظلومان حمایت و بی پروا حرف حق خود را بیان می کند.

صالحی خاطرنشان کرد: ما در مقابل این ظلم و استثمار ایستاده ایم و تاکنون دستاوردهای عظیمی داشته ایم، غرب به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور در خاورمیانه است، بنابراین تلاش می کند شیوه تقابلی خود را به تعاملی تبدیل کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    11 1
    آقای دکتر، در این دنیا و با این امکانات همه چیز امکان دارد فقط با یک سیاست خارجی منطقی و معقول که در حال حاضر کشور ما ندارد و در حال جنگ با دنیاست
  • باز نشسته IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    4 0
    اگر فاز جدید دری به سوی صلح ودوستی باشد خوش حالیم وگرنه ما قشر بازنشسته نابودیم