اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده ستار هاشمی و دادگاه کهریزک هم توضیحاتی داد.

به گزارش خبرآنلاین،سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده 18 نفر از متهمان مربوط به ترور دانمشندان هسته‌یی به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده و به زودی زمان دادگاه این افراد مشخص می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌اژه‌ای درباره دادگاه متهمان مربوط به ترور دانشمندان هسته‌یی گفت: 18 نفر در خصوص پرونده ترور دانشمندان هسته‌یی بازداشت شده‌اند که پرونده‌ آن‌ها به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده است.
وی یادآور شد: به زودی زمان دادگاه این افراد مشخص می‌شود.
 

جلسه جدید دادگاه کهریزک
وی در پاسخ به سوالی در مورد اظهار شهود جدید برای پرونده دادگاه کهریزک و زمان جلسه بعدی این دادگاه اظهار داشت: جلسه بعدی قرار است اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت‌ماه برگزار شود و شکایت علیه بازرس پرونده آقای پالیزدار است که در مرحله قرار مجرمیت است و اگر این شکایت نسبت به متهم ردیف اول باشد هنوز در مراحل اولیه دادگاه است اما هنوز از دادگاه نپرسیده‌ام و اطلاعی ندارم.


حکم دیوان عدالت در مورد مرتضوی
اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد غیرقانونی بودن تصدی پست مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی توسط سعید مرتضوی اظهار داشت: دیوان عدالت اداری رسما غیرقانونی بودن آن را اعلام کرده و اگر در سطح وزارتخانه و شخص خود آقای مرتضوی اقدامی انجام شود خلاف است و باید پاسخگو باشند.


پرونده ستار بهشتی
وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده ستار بهشتی که هنوز به دادگاه نرفته است توضیح داد: اگر این پرونده زود به دادگاه فرستاده می‌شد می‌گفتند بررسی‌های لازم انجام نشده و در این پرونده پزشکی قانونی 3 بار معاینات کاملی انجام داده اما مشخص نشد که آیا ضربه منجر به قتل شده یا نه و علت تامع مرگ هنوز مشخص نشده است. لذا قاضی نمی‌تواند به گزارشات اولیه اکتفا کند و برای اینکه به اطمینان کامل برسد از کمیسیون پزشکی و پزشکی قانونی دعوت کرده تا سوال و جواب‌های حضوری از پزشکان ابعاد پرونده واضح‌تر شود.دعوت از پزشکان انجام شده و قرار بوده جلسه در روزهای اول سال‌نو برگزار شود. طول کشیدن پرونده در جهت رسیدن به واقعیت است.


ایجاد معاونت جدید
اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های قوه قضائیه در جهت آنالیز جرم‌ها و خصوصا سرقت که به عنوان اولین جرم کشور در سال 91 شناخته شده است پاسخ داد: قوه قضائیه در دوره جدید با ایجاد معاونتی جدید عنایت بیشتری به استفاده از فناوری‌های جدید کرده و بسیار پرتلاش و پرشور در حال پیگیری است. معاونت جدید از هرگونه انگیزه و تخصص لازم برخوردار است.
وی درباره آمار و ارقام ارائه‌ شده از سوی معاونت آمار قوه قضائیه توضیح داد: تعداد نفر در پرونده‌ها به این معنی نیست که همه اینها مجرم هستند و باید زندانی شوند. مثلا در مورد شکایت پرونده سرقت در کلانتری‌ها برای هر یک از مظنونین یک پرونده تشکیل می‌شود اما این به آن معنی نیست که همه آنها مجرم و یا سارق هستند. وظیفه قوه قضائیه در این خصوص نحوه رسیدگی، قاطعیت رسیدگی، مجازات بازدارنده و همکاری با سایر دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم است.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =