۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۹

سفیر فعلی ایران در جمهوری آذربایجان در مطلب جدید خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین مروری تاریخی بر روابط ایران و آذربایجان و نقش " حیدر علی اف" داشته است.

عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین نوشته است: "جمهوری اسلامی ایران همسایه و دوست آذربایجان است، دوستی و برادری، با این کشور دایمی است و ما این را توسعه خواهیم داد. در دسامبر سال1989 ،در آستانه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، با استقلال جمهوری آذربایجان ، مرزهای غیر قابل عبور که در سال های طولانی، ایران و جمهوری آذربایجان را از یکدیگر جدا کرده بود ، به مرزهای دوستی و محبت تبدیل شد."
وی در ادامه به مرور گفته های حیدر علی اف رئیس فقید جمهوری آذربایجان، درباره روابط دو کشور پرداخته و در قسمتی عنوان کرده است:
"آذربایجان پس از احیای استقلال، خط مشی سیاست خارجی خود را بر مبنای همکاری و مشارکت دوجانبه، صلح و ثبات ، تفاهم متقابل و احترام به حق حاکمیت طرف متقابل ، متکی بر موازین بین المللی بنیان نهاد. آقای حیدر علی اف رئیس جمهور آذربایجان ،خود مجری این سیاست شد و باسفر های مکرر به ایران ، در مسیر توسعه هرچه بیشتر همکاری های فیمابین، نقش موثر ایفا نمود. جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از اولین کشورهائی که استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخت."
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =