مهدی رحمتی با حضور در برنامه 90 اگرچه رسما از کارلوس کروش عذر نخواست اما از مردم ایران برای رفتارش در خداحافظی از تیم ملی ، عذر خواست و گفت حرف هایی که درباره کروش زده ، احساسی بود و ان لحظه که این ها را گفته روی عصبانیت بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ مهدی رحمتی مهمان ویژه برنامه 90 بعد از قهرمانی استقلال بود. او که بی شک ستاره بی چون چرای فوتبال ایران است و در این فصل در 43 بازی توانسته 27 کلین شیت داشته باشد و رکوردی خارق العاده شاید حتی در فوتبال جهان برای خود ثبت کرده است و او حرف هایش با عادل را درباره سن و سال شروع کرد و گفت:« فوتبال سن و سال نمی شناسد. فقط در ایران است که به 33 ساله ها می گویند پیر و 26 ساله ها را جوان می نامند. تیم هایی که ثبات مدیریتی دارند به جوان های 17 ساله بازی می دهند. من الان 31 ساله هستم . شروع دروازه بانی از 28 سالگی است و من در این سن فکر می کنم شرایط خوبی دارم و تا 34 سالگی ادامه می دهم.»
او بعد از این قهرمانی استقلال را به همه هواداران ، مسئولان تیم و کادرفنی تبریک گفت. او تشکری ویژه داشت از حمید بابازاده و مسئولان کادر پزشکی تیم؛« من همیشه یک جایی از بدنم مصدوم است مگر اینکه خلافش ثابت شود. »
او در ادامه گفت:« من از 43 بازی فقط در 27 بازی گل خوردم اما این حاصل یک کار گروهی است . تیم با هم خوب دفاع کرده و خوب هم گل زده است که نباید همه اش به اسم من نوشته شود. »
عادل درباره بهترین دفع توپ عمرش گفت:« از این عکس العمل ها زیاد داشتم اما توپی که در بازی اخیر با العین و پا داشتم خیلی با باقی عکس العمل هایم خوب بود. استقلال در ابتدای فصل ، بیشتر از اینکه در کل سال قهرمان شود ، در نیم فصل اول قهرمان شد. امتیاز هایی که نیم فصل اول گرفتیم ، نیم فصل دوم به کارمان آمد. نیم فصل اول در خیلی از بازی ها فقط 12 یا 13 بازیکن داشتیم. ما در آسیا در سخت ترین گروه بودیم و خیلی خوب نتیجه گرفتیم. امیدوارم که الشباب را ببریم و برویم تو 8 تیم. البته به شرطی که تیم حفظ شود. ما سپاهان را به سختی رساندیم در 8 تیم ، ولی مدیران جدیدی آمدند تیم را از هم پاشیدند ، تازه همان تیم تغییر کرده سپاهان هم با یک اشتباه بچگانه اوت شد. سال بعد هم استقلال نباید مشکلات امسال را داشته باشد. ما امسال از بی پولی خیلی ضربه خوردیم و سختی کشیدیم.»
در ادامه تصاویری از گل هایی که رحمتی خورده پخش شد که مهم ترین شان گل لبنان به تیم ملی بود. او در این باره گفت:« این گل اصلا تقصیر من نبود. آقای کروش در ایران هستند و می توانند تائید کنند که گل لبنان تقصیر من نبود.»
عادل از مصاحبه تندش درباره کروش پرسید که مهدی گفت:« الان هم اگر آن مصاحبه من را پخش کنید می بینید شرایط روحی بدی داشتم. من علیه همه چیز حرف زدم. کسی که مربی پرتغال و منچستر بوده ، مربی بدی است. خیلی چیزها هم از ایشان یاد گرفتم . »
او ادامه داد:«تمام غم مردم این است که تیم ملی ما برود جام جهانی . اگر تیم به جام جهانی نرسد همه ضرر می کنند. رابطه من و آقای کروش خیلی صمیمی بود. حتی در بازی با کره ، قبل از بازی گفت من بهترین دروازه بان آسیا را دارم. بعد از آن یک اتفاقی افتاد که من واکنش نشان دادم. آقای کروش پدر خانواده است ، وقتی یک پسر می گوید امشب نمی خواهم بیایم خانه ، پدرش که او را بیرون نمی کند! من می خواستم به ایشان بگویم تصمیمم را اما متاسفانه آن روزها ایشان اصلا ایران نبودند. من هم شماره شان را نداشتم برای همین چنین تصمیمی را گرفتم!»
عادل گفت اما حرفت منطقی نیست که رحمتی گفت:«کسان دیگری هم این کار را کردند ولی این اتفاق برایش نیفتاد. ولی مثلا آقای داوری هم که دعوت شده بود گفت نمی آید. امیدوارم تیم ملی با آقای کروش بهترین نتایج را بگیرد. »
آیا مهدی ناز کرده بود که در تیم ملی نازش را بکشند؟ او می گوید:« بابا چه نازی بکنم؟ من خودم را در برنامه شما مدیون کردم و گفتم به خاطر کسی نبوده نیامدم. اگر تیم با حرف های من به مشکل بخورد ، همه می گویند رحمتی مقصر است . من اصلا دوست ندارم چنین اتفاقی بیفتد.»
عادل اصرار داشت تا دلیل تصمیم قبل از عید رحمتی را بداند. اینکهایا مقصر آن اتفاقات جواد نکونام بوده است که رحمتی گفت:«مشکل من و جواد هیچ نقشی در تیم ملی نداشت. ما قهر نبودیم. اختلاف داشتیم . 2 یا 3 ماه فقط کاری به کار هم نداشتیم. تو زمین مثل برادر بودیم ولی بیرون زمین کاری به هم نداشتیم. بحث ما سر یکسری حرف بود. تو ترکیه کاپیتان تیم مشخص شد. قرار شد من کاپیتان باشم. بعد که جواد آمد ، من گفتم تو کاپیتان تیم ملی هستی ، بازوبند را ببند. جواد از بازی دوم آمد و همه فکر می کردند جواد به جای مجیدی آمده ، جواد هم گفت من این بازوبند را نمی بندم. بعد هم به او گفتم پس این بازوبند از طرف تو امانت است پیش من. من می خواستم در بازی با گهربازوبند را به جواد بدهم که قلعه نویی گفت بازوبند چه ارزشی دارد؟ این یک تکه پارچه مهم نیست. مهدی خودت ببند و برو تو زمین! بعد از این بود که مشکلات شروع شد. یک یا دو نفر از دوستان با حرف رد و بدل کردن ، بین ما را به هم زدند ولی الان هم دیگر هیچ مشکلی با هم نداریم. »
عادل از مصاحبه های گاها احساسی مهدی گلایه کرد. مثل حرف های عید قبلش علیه قلعه نویی که رحمتی گفت:« من در بازی سال قبل وقتی حرف می زدم ، اصلا منظورم قلعه نویی نبود و رسانه ها به اشتباه برداشت کردند که چه کسی را می گویم!»
پخش تصویر هواداری که رحمتی را دلیل رفتنش به استادیوم می دانست ، گلر استقلال درباره اش گفت:« هواداران تیم واقعا برای ما دلگرمی هستند. واقعا باید از خانواده ام تشکر کنم که تحملم کردند. من به عشق هواداران کار کردم که ته فصل جام را به آنها هدیه بدهیم.»
پخش تصاویر پنالتی های فینال جام این واکنش را از سوی رحمتی به همراه داشت:«بهترین لحظه زندگی ام لحظه ای بود که پنالتی ایران نژاد را گرفتم چون خوشحال بودم کاسه کوزه ها سر من نشکست و سر فرزاد حاتمی شکست! صد بار قبل از بازی قلعه نویی گفت پنالتی را این طور نزن اما او زد و خیلی بد هم شد. چه فینالی می شد بین ما و پرسپولیس . البته من به سپاهانی ها قهرمانی شان را تبریک می گویم. راستش من از قبل از بازی هم قرار بود پنالتی بزنم و پنالتی ششم با من بود اما پنالتی ام را خیلی بد زدم.»
بحث بازگشت رحمتی به تیم ملی موضوعی بود که عادل فردوسی پور هم برای اتفاق افتادنش تلاش زیادی کرد. شاید حرف های مهدی درباره کروش می توانست او را دوباره ملی پوش کند و اشتی ملی را به همراه بیاورد؛« اصلا بحث دوست داشتن شخصی من نیست. هر جا می روم ، همه مردم به من می گویند برگرد تیم ملی . تیم ملی برای مردم ایران است نه برای من است نه آقای کروش. برای همین همه ما باید هر کاری برای موفقیت تیم ملی بکنیم.»
عادل از مهدی خواست که از کروش عذرخواهی کند و رحمتی گفت:« من برای کاری کردم ، برای خداحافظی ام از تیم ملی و تصمیمی که گرفتم از مردم خوب کشورم عذرخواهی می کنم. » او نامی از کروش نیاورد . عادل دوباره گفت برای مصاحبه قبل عیدت که او گفت:« یکبار دیگر هم گفتم ، آن روز شرایط خوبی نداشتم. کار خوبی نکردم. به هر حال مربی بزرگی مثل آقای کروش مربی تیم های بزرگی چون رئال و پرتغال بوده که سابقه و کارنامه اش با حرف های چیزی از کارنامه او کم نمی کند. به هر حال می گویم همه ما باید یادمان باشد موفقیت تیم ملی مهم است.من در این دو سال خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. رابطه ما قبل از این اختلاف کوچک ، خوب نبود خیلی خوب بود اما بعد مسائلی پیش آمد . من می خواستم شنیده هایم را چک کنم اما این اختلاف های کوچک نباید به تیم ملی که برای همه مردم ایران است ، لطمه بزند.»
4141
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام SE ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    متاسفم برای فردوسی پور! همه تلاشش رو برای کوبیدن همه چیز استقلال انجام میده. شادی قهرمانی رو که نشون نمیده هیچ، اون وسط شلوغی رفته گیر داده به نکونام و رحمتی که قهر بودین و ... . ما خوشحالیم که داری آتیش میگیری ناعادل. از سپاهان بنده خدا که حتی با یک نفر تلفنی هم حرف نزد!
    • بدون نام IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      64 47
      الکی میگه
  • بدون نام PH ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    93 92
    تو رو به خدا حرف های دو ماه پیش ایشان را با این یکی مقایسه کنید "کروش دستیار خوبی است نه سر مربی " وای از این بی فرهنگی و بد اخلاقی که در همه رندگی مان رسوخ کرده است
  • بــــــهار IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    83 24
    نه خوشم اومد ازت...بزن زنگو
  • اشکان IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    18 42
    رحمتی خیلی دو رویی .
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    5 1
    بهتر نيست فعلا دست به دست هم بديم تا تيم ملي بره جام جهاني ....................................!!!