مدیر کل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان گفت: با توجه به تعداد بالای ثبت نام کنندگان احتمال دارد از مهلت 5 روزه‌ی تمدید بررسی صلاحیت‌ها استفاده کنیم.

یک روز قبل از پایان ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری علیرضا نیلچی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و پروسه ثبت نام‌ها داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کارها خوب پیش می‌رود و وزارت کشور هر روز پرونده‌ها را به شورای نگهبان ارجاع می‌دهد و ما هم در تلاشیم تا پرونده‌ها را در موعد مقرر بررسی کنیم.

 

وی افزود: با توجه به این‌که نامزدهای این دوره زیاد است احتمال دارد، از مهلت 5 روزه در بحث تمدید مهلت بررسی صلاحیت‌ها که در قانون نیز آمده است استفاده کنیم.
 

دبیر شورای نگهبان خطاب به مردم گفت: حضور شما در پای صندوق‌های رای حماسه می‌آفریند، با دادن یک رای به اقتدار نظام و یاس و ناامیدی دشمن کمک کنید.

در ادامه گزیده ای از اظهارات آیت‌الله احمد جنتی در کنگره بزرگداشت آیت‌الله ملاهاشم جنتی و 90 شهید محله لادان اصفهان که ایسنا منتشر کرده است می آید:

  • جمهوری اسلامی 34 سال با وجود همه فشارها و تحریم‌ها هنوز سر پا ایستاده ولی اگر این تحریم‌ها برای هر کشور دیگری بود تاکنون آن کشور دوام نمی‌آورد.حماسه را باید همه مردم بیافریند، مقام معظم رهبری، مسوولان بالا مقام، روحانیون، علما، جوانان، زن و مرد باید این حماسه را بیافرینند.
  • همان گونه که همیشه و در موارد مشابه حضور مردم در صحنه‌ها بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، این بار نیز حضور مردم توطئه‌های دشمنان را خنثی و خاموش می‌کند. هرچه حضور مردم در صحنه انتخابات بیشتر باشد، قدرت نظام و انقلاب بیشتر می‌شود و دشمن بیشتر شکست می‌خورد و امیدش قطع می‌شود. علما و خطبای نماز جمعه، رسانه ملی و اهل قلم باید حماسه بیافرینند.
  • رییس‌جمهور باید مردمی بوده و قدرت و توان کار کردن داشته باشد.شورای نگهبان طبق قانون و ضوابط به وظایف خود عمل خواهد کرد، اما مردم نیز در انتخاب فرد اصلح دقت داشته باشند.
  • رییس‌جمهور باید دارای توان مدیریت باشد. رییس‌جمهور در این شرایط و در دریای طوفانی می‌خواهد کشتیرانی کند؛ باید تورم، گرانی، اشتغال و مسایل سیاسی و ... را مدیریت کند.
  • رییس‌جمهور باید قدرت مدیریت و توان مبارزه با دشمن را داشته باشد و از دشمن نترسد و عقب نشینی نکند و حتی هوس مذاکره با دشمن را نداشته باشد. رییس‌جمهور باید مردمی، دلسوز به حال فقرا و مردمدار باشد.
     
  • در حال حاضر هر کجا روی زمین دین، اخلاق، آرامش و امنیت وجود دارد، به خاطر وجود علما است چرا که علما خط و مشی انبیاء و اوصیاء و رسالت آنها را ادامه می‌دهند و مردم نیز از علما قدردانی می‌کنند و همان عشق، علاقه و محبتی که به انبیاء و اولیا دارند نثار علما می‌کنند که نمونه بارز آن در دوران کنونی، عشق مردم به امام خمینی (ره) است.
  • خیلی‌ها هنوز قدر شهدا را نمی‌دانند.نفس یک عالم و در راس آنها رهبری امام خمینی(ره) موجب شد مردم لادان 8 سال مشتاقانه به جنگ بروند و عاشقانه 90 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کنند و این شهدا هستند که انقلاب و نظام را حفظ کردند و اگر این روحیه شهادت طلبی نبود، قدرت‌هایی همچون آمریکا مردم را قتل عام می‌کردند. نوری که از قبور شهدا و شمشیر آنها بر می‌خیزد آینده را روشن می‌کند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =