۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱

تسنیم نوشت:

منابع خبری آمریکایی هدف از سفرهای جان‌کری به خاورمیانه را به ظاهر پیگیری طرح سازش عربی و در واقع بررسی ایجاد ائتلاف ضد ایرانی دانستند.
به گزارش المنار فلسطین؛ جان‌کری وزیر خارجه آمریکا درظاهر مدتی است برای تحقق روند سازش اعراب با رژیم اسرائیل بارها به‌منطقه سفر کرده، اما در باطن اهداف ضد ایرانی را دنبال می‌کند.

منابع خبری آمریکایی دراین باره اعلام کردند؛ جان‌کری وزیر خارجه آمریکا به خواست مقامات آمریکایی مامور شده است سفرهای مکرر وپی درپی خود به منطقه خاورمیانه را تحت عنوان فراهم ساختن مقدمات سازش اعراب با رژیم اسرائیل انجام دهد اما درباطن این وزیر آمریکایی نقش یک وزیر جنگ را به طور کامل ایفا می‌کند.

این منابع خبری آمریکایی فاش می‌کنند؛ هدف اصلی سفر جان‌کری به‌منطقه که کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس، ترکیه، عربستان سعودی، اردن، لبنان، افغانستان و رژیم اسرائیل را شامل می‌شود، تشکیل یک ائتلاف ضد ایرانی درمنطقه است.

این منابع آمریکایی می افزایند؛ جان‌کری قراراست تا چند روز دیگر وبا هدف انتقال بررسی‌های انجام گرفته در آمریکا جهت تحقق این مهم بار دیگر به خاورمیانه بیاید ومجدداً به همه این کشورها سفر کند وبا مقامات این کشورها نتایج را بررسی کند.

براساس اطلاعات فاش شده از طرف رسانه‌های آمریکایی ومنابع آگاه در داخل آمریکا دراین باره امده است؛ اخیرا ً نقل و انتقال‌های گسترده‌ای بین پایتخت کشورهای عربی و ترکیه و ژزیم اسرائیل آغاز شده است ویکی از مقامات عالی رتبه عربی دراین بین برای کاستن از حجم شک موجود دراین رابطه به بهانه درمان به یکی از کشورهای آفریقایی سفر کرده تا از آنجا با مقامات رژیم اسرائیل به راحتی دراین زمینه دیدار کند.

براساس اطلاعات فاش شده در آمریکا، دولت اوباما تا چند روز قبل می کوشید حلقه محاصره نیروهای هوادار بشار اشد در سوریه را تنگ تر کند اما پیروزی های اخیر ارتش سوریه در نبرد با گروه های مسلح داخلی باعث شده است سوریه بار دیگر به دریا و سواحل دریایی خود راه یابد واین به مثابه نوعی شکست برای محور ضد ایرانی درمنطقه به‌شمار می‌آید.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =